• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

Hahaha ni menar väl inte på allvar att ni fryser påläggs skinka mm innan ni äter det?
    Funderar på om man kan äta pizza etc????

Läste även här på fl på ett annat forum att det var nån som fråga om man fick dricka Loka Guava och äta Marabou mint....HJÄLP!

Varför skall många gravida vara så hysteriska?

• shadowstorm
    curiosa skrev 2011-06-01 17:45:46 följande:
    Hahaha ni menar väl inte på allvar att ni fryser påläggs skinka mm innan ni äter det?

Läste även här på fl på ett annat forum att det var nån som fråga om man fick dricka Loka Guava och äta Marabou mint....HJÄLP!

hehe ja du! Dock kommer jag nog fortsätta käka min älskade skinka precis som jag gjorde med sonen. Och pizza kunde jag inte äta sist men kommer jag kunna kommer jag avnjuta den vääl :D

Det jag inte kommer käka är som sist mögelost och vissa fiskar som jag nog ändå inte käkar i vanliga fall :P
  • erajka

här hemma är det min man som är "hysterisk", jag ville äta salami och brie-fralla. Men han tyckte det var en dålig idé Tungan ute
  • Missoctober88
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!)   BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog.  VUL den 13 juni längtar.

Jag har inga symptom (förstoppad!!) så måste tro och övertala mej om att det kan vara så här också

Jag har lite svajjande TSH-sköldkörtelvärde och går på Levaxin...någon annan?   Känner nu att det troligtvis svajjat upp så hoppas jag klarar oss från tristheter som även andra fått här i tråden...vägrar ta ordet i min mun men beklagar alla och tänk på att kolla TSH för det kan ju vara en orsak...det ska ligga under 3,0 helst under 2,5 för att bli och behålla graviditet i början under 3,0 under graviditeten.  Gamla regler för värden upp till 4,6 gäller inte även om vissa läkare säger det men det ändrades för ca 5 år sedan.  
    Vad är THS?
  • Missoctober88

Guava sägs enligt en gammal regel kunna framkalla missfall.. Tror inte jag på :)
  • curiosa
    Missoctober88 skrev 2011-06-01 18:30:56 följande:
    Guava sägs enligt en gammal regel kunna framkalla missfall.. Tror inte jag på :)
    Ja fast mängden i en Loka är väl typ obefintlig och är det ens äkta Guava i den??
  • Jessica82

livsmedelverket har en lista för gravida vad man inte bör äta, det är samma info som bm gett mig.. sen skilljer sig rekomendationerna i sverige norge finland danmark så vad är det man igentligen ska lita på ,vilket land har rättast ???

Man kan fundera och vara orolig i oändlighet men jag väljer att följa bm och livsmedelsverkets rekomendationer och lite sunt förnuft :)

• Astrogirl

Ja jag fick också livsmedelsverkets kostråd från min bm. http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/gravida/

Det är ju upp till var och en att äta vad de vill och använda sitt sunda förnuft, precis som du säger Jessica82. Jag försöker också följa livsmedelsverkets rekommendationer och har inga problem att följa dem för att minimera riskerna att få missfall. Då jag redan fått ett missfall tidigare, så gör jag allt för att undvika ett till.

• APEW
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!)   BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog.  VUL den 13 juni längtar.

Jag har inga symptom (förstoppad!!) så måste tro och övertala mej om att det kan vara så här också

Jag har lite svajjande TSH-sköldkörtelvärde och går på Levaxin...någon annan?   Känner nu att det troligtvis svajjat upp så hoppas jag klarar oss från tristheter som även andra fått här i tråden...vägrar ta ordet i min mun men beklagar alla och tänk på att kolla TSH för det kan ju vara en orsak...det ska ligga under 3,0 helst under 2,5 för att bli och behålla graviditet i början under 3,0 under graviditeten.  Gamla regler för värden upp till 4,6 gäller inte även om vissa läkare säger det men det ändrades för ca 5 år sedan.  
    TSH står för thyroid stimulating hormone. Alltså sköldkörtelstimulerande hormon.

Jag går också på levaxin, och tog tester i måndags. Läkaren ringde tillbaka idag och sa att jag måste dubbla min dos.
    Säkert därför jag har varit så himla yr o konstig.
  • Jessica82
    Astrogirl skrev 2011-06-01 18:50:06 följande:
    Ja jag fick också livsmedelsverkets kostråd från min bm. www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/g.../

Det är ju upp till var och en att äta vad de vill och använda sitt sunda förnuft, precis som du säger Jessica82. Jag försöker också följa livsmedelsverkets rekommendationer och har inga problem att följa dem för att minimera riskerna att få missfall. Då jag redan fått ett missfall tidigare, så gör jag allt för att undvika ett till.
    har heller inga problem att unvika det man ska vara försiktig med (syftar mest på fisken) dom man ska vara försiktig med äter jag inte i vanliga fall heller urk
Svar på tråden Januaribebis 2012