APEW skrev 2011-06-01 20:07:55 följande:
TSH står för thyroid stimulating hormone. Alltså sköldkörtelstimulerande hormon.
Jag går också på levaxin, och tog tester i måndags. Läkaren ringde tillbaka idag och sa att jag måste dubbla min dos.
Säkert därför jag har varit så himla yr o konstig.
jo jag har haft högt värde, tvingat läkare att behandla för de visste inte att 4,5 inte är ett bra värde om man vill bli gravid..så ör man äldre käönns det som man får stångas ibland för att få hjälp om man bor hör i norr iaf och inte har haft lätt för det alltså.
Jag ska ta blodprov fredag nästa vecka så får se hur det ser ut då, känns inte så farligt igen men får säkert höja. Kan säga att jag käkade 125 mg men sedan gick jag en behandling hos kiropraktor/kinologen för att kroppen skulle må bra och under den tiden sänktes TSh och även min medicinering ..slutade med en massa socker så gick det ner ytterligare så åt 75 mg helt plötsligt på bara några månader för TSH var 0,1 men höjdes igen till 1.27 och tar nu 85,2 mg

jag har kollats varje månad detta året och var 3:e månad förra året då jag startade behandling i februari så det är inte lätt att få det stabilt alltid.
Shadowstorm:jo tack här är jag ju glad om det kommer ut ett levande och helst friskt mirakelbarn oavsett kön men som sagt har man inte fått kämpa i typ 40 månader för att få till det första plusset så har man ju ett annat perspektiv. Jag har inget emot sådana men som jag vet så är en graviditet-bra graviditet och ett barn en gåva som man inte ska ta för givet och kasnke välja sina ord i sällskap för det finns så otroligt många yngre som gör IVF men som inte vågar säga det till någon för de känner sej som en trasig barnfödarmaskin. Nu ör jag som sagt trygg i mej och inte lika känslig men hur många ggr när avlägsna kompissar suttit och snackat barn hur enormt jobbigt det var att få vänta 4 månader innan det fastnade och då blev det inte i mars utan föddes i juni-sommar- nä jag sominte ville ha barn då mm... erfarenheter gör en stark eller svag men jag har blivit stark och då rinner sådant av oftast.
Oj, blev långt men jag testade idag igen och kan säga att man kan ha typ 0 symptom och ändå få ett starkt plus!!
jo morgonpigg..lite tröttare/yr och förstoppad ..ska man ha ont i brösten och spy också? hi,hi,hi!! Är bara i 5+3