• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Stellan

Håller med er härliga damer i tråden! Ett friskt barn är det jag och min man önskar oss, Vem det sen är som kommer är orelevant, har försökt i 1,5 år så tidpunkt på året och kön är underordnat!!

• Sapato

Jo, det är klart det svider om någon som kämpat fyra månader sitter och klagar till någon som kämpat i flera år. Skulle också bli ledsen om någon önskade månad eller kön framför mig om jag hade svårt att bli gravid.
    Men det är ju så att ens egna problem alltid är störst. Vissa tänker inte längre än näsan räcker!!

• MiAmore

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

♥Milo 090107♥
  • Marsätt

Oj, jag har varit i Göteborg på skolresa sen i söndags...ser att man har en del att läsa i kapp..

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • Cia80

Jag håller med er tjejer! Huvudsaken är att bebis mår bra och är frisk. Är inne i vecka 9 nu, så det går sakta men säkert framåt. Känner mig matt och lite illamående om dagarna.

• shadowstorm

God morgon ladys :) Idag inne på vecka 9 :) Går ju fort måste jag säga, tyckte nyss jag var i vecka 4 då jag fick veta jag var gravid. Men jobbar man och gör INGET annat än försöka uppfostra en trotsig snart 2 åring så går nog tiden rätt fort. Glömmer som sagt bort jag är gravid....

Jag mår illa om jag inte äter så nu äter jag och tänker att jag får ta tag i det sen, hellre mår jag bra....Men märker jag att illamåendet släpper då blir det äta som vanligt igen plus en macka eller frukt bara :)

Ett tips som funkat kanon för mig med denna grav och med första. Är att starta dagen med ett glas a-fil sedan när den lagt sig försöka ta ett kex eller smörgås. Ibland gick banan ner och då hjälpte det kanon emot illamåendet. Och med sonen spydde jag från vecka 5-24 sså jag vet vad jag pratar om ;) Det gjorde att jag kunde äta en frukost nån timma senare för att på nåt sätt få in en rutin som kroppen klara av. och vissa veckor mådde jag bättre av det andra veckor inte. Så det är ett tips :) Nu tycker jag även möjlk funkar bra :)

• MiAmore
    shadowstorm skrev 2011-06-02 09:33:13 följande:
    God morgon ladys :) Idag inne på vecka 9 :) Går ju fort måste jag säga, tyckte nyss jag var i vecka 4 då jag fick veta jag var gravid. Men jobbar man och gör INGET annat än försöka uppfostra en trotsig snart 2 åring så går nog tiden rätt fort. Glömmer som sagt bort jag är gravid....

Jag mår illa om jag inte äter så nu äter jag och tänker att jag får ta tag i det sen, hellre mår jag bra....Men märker jag att illamåendet släpper då blir det äta som vanligt igen plus en macka eller frukt bara :)

Ett tips som funkat kanon för mig med denna grav och med första. Är att starta dagen med ett glas a-fil sedan när den lagt sig försöka ta ett kex eller smörgås. Ibland gick banan ner och då hjälpte det kanon emot illamåendet. Och med sonen spydde jag från vecka 5-24 sså jag vet vad jag pratar om ;) Det gjorde att jag kunde äta en frukost nån timma senare för att på nåt sätt få in en rutin som kroppen klara av. och vissa veckor mådde jag bättre av det andra veckor inte. Så det är ett tips :) Nu tycker jag även möjlk funkar bra :)
    Tack för tipset! Får prova det dem dagar jag är ledig och/eller jobbar kväll. Problemet är bara att jag hinner kräka på morgonen innan jag ens hunnit äta frukost Tror du det fungerar med vanlig fil också, eller är A-fil bäst?
    ♥Milo 090107♥
  • shadowstorm
    MiAmore skrev 2011-06-02 09:38:15 följande:
    Tack för tipset! Får prova det dem dagar jag är ledig och/eller jobbar kväll. Problemet är bara att jag hinner kräka på morgonen innan jag ens hunnit äta frukost Tror du det fungerar med vanlig fil också, eller är A-fil bäst?
    Jag tycker heelt klart a-fil är lättare eftersom den är mera syrlig men det där är säkert olika sen är ju a-fil bra för tarmbakterierna.  Jag brukar be sambon min när han går på jobbet att ge mig ett glas fil så tar jag det 20 min innan jag stiger upp och det funkar kanon. :)
  • bumbi 84
    MiAmore skrev 2011-06-02 09:22:03 följande:

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

får du ingen medicin utskriven? finns ju massa att pröva
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • curiosa

Har idag försökt att sova ut ordentligt men det går bara inte. Vaknar var och varannan minut, upp och kissa. Ont i magen (när man sträcker sig och det typ smäller till i ligamenten!) ligger på magen/brösten och det är ju inte det minsta bekvämt mmmmmmmm.
    Känner mig ganska irriterad och grinig i dag och vill bara bli mig själv igen.
    Det enda som är bra är att det är lång ledigt och mitt illamående har minskat såpass att jag inte behöver postafen varje dag.

Fast man ska ju inte klaga, den lilla mår ju bra där inne och jag hade kunnat ha det 100 resor värre. (fast ibland måste man få klaga oxå :P )

Svar på tråden Januaribebis 2012