• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager

Angående det här med "vill ha en flicka"-trådarna.

Jag stör mig brutalt mycket på människor som inte vill ha barn i december! Som hoppar över ÄL kring februari-mars-april för att "slippa" få barn i december. För det är ju så hemskt med stackars decemberbarn.
    Dom vill gärna ha barn och har försökt länge, men hoppar över för vem vill ha ett barn född sent på året?

Jag själv är född i december och har aldrig lidit av det. Visst, det kanske var tråkigt när alla i klassen fyllde 18 utom jag, men se, december kom (fort) och jag blev också 18 tillslut! Nu är det väldigt skönt att fylla år sent :)

Jag ställde frågan i någon tråd om vi som är födda i december är mindre värda eller något. Det var ingen som hade ett svar på det. Men tydligen är det väldigt synd om oss stackare.

• shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-02 12:10:56 följande:

Jag stör mig brutalt mycket på människor som inte vill ha barn i december! Som hoppar över ÄL kring februari-mars-april för att "slippa" få barn i december. För det är ju så hemskt med stackars decemberbarn.
    Dom vill gärna ha barn och har försökt länge, men hoppar över för vem vill ha ett barn född sent på året?

Jag själv är född i december och har aldrig lidit av det. Visst, det kanske var tråkigt när alla i klassen fyllde 18 utom jag, men se, december kom (fort) och jag blev också 18 tillslut! Nu är det väldigt skönt att fylla år sent :)

Jag ställde frågan i någon tråd om vi som är födda i december är mindre värda eller något. Det var ingen som hade ett svar på det. Men tydligen är det väldigt synd om oss stackare.
    Jag minns så väl mina vänner som var födda sent på året hur de hatade det, speciellt när de blev äldre och inte kunde vara med på allt man hitta på just för att det t.ex. inte blivit 18 år. Men chansar man så man blir gravid i början på jan kan det lika gärna bli i slutet på december så det vet vi nog alla i denna tråd. :) Fast jag kan stå för att jag vill ha barn 2012 och inte 2011
  • Butikslager
    shadowstorm skrev 2011-06-02 12:33:46 följande:
    Jag minns så väl mina vänner som var födda sent på året hur de hatade det, speciellt när de blev äldre och inte kunde vara med på allt man hitta på just för att det t.ex. inte blivit 18 år. Men chansar man så man blir gravid i början på jan kan det lika gärna bli i slutet på december så det vet vi nog alla i denna tråd. :) Fast jag kan stå för att jag vill ha barn 2012 och inte 2011
    Precis som jag sa var det ju lite jobbigt just då. Men det handlar om några månader bara.
    Jag vill också ha en 12:a.  :)
  • partouze

Usch då har man spytt för första gången . Har inte mått illa på flera dagar och bara nu kom de utan förvarning .. Vecka 9 igår :)

• curiosa

Fast jag ser ju gärna att den lilla stannar tills januari istället för att komma i december....Får jag bestämma så hellre januari såklart.
    Hade några klasskompisar som är födda i dec och de hatade det, sist med allt hela tiden.

Så jo jag kan mkt väl förstå att man inte planerar att få barn i dec men ibland så händer det ju ändå :P
  • Wicky81

Jag kan villigt erkänna att jag en gång i tiden var väldigt kräsen när mina barn skulle vara födda....det skulle inte vara på min födelsedag eller runt jul, hemska tanke! :P

Men efter att ha kämpat med att få barn i snart fyra år har jag kommit underfund med att bara det blir ett barn ger jag blanka fan i rent ut sagt när det kommer. Jag skulle bli överlyckligt vilket som.......
    Så jag kan oxå villigt erkänna att dom här "jag vill ha flicka/pojke - trådarna stör mig oerhört mycket. Var glad om det tar sig alls för det kanske aldrig blir som man planerat...................
  • Missoctober88

Inte förrän i vecka tio så började det göra väldigt ont i brösten.. Känns som någon sticker en kniv i de ibland :S För mig så går tiden väldigt fort för jag har en trotsig dotter på 2 år att leka med.

Igår när vi var på dagis så hade någon hällt vatten precis vid entren och då sa jag till henne att någon hade kissat där. Vi gick in och hämtade hennes grejjer och sedan gick vi ut igen och där stötte på vi en lärare och så sa min dotter -  Mamma har kissat där och pekade på den blöta fläcken.  Det var så roligt hahaha :) Både jag och läraren skrattade.

• Cia80

Jag har lyckats paja min rygg Så nu är det riktigt synd om mig. Jag hoppas oxå att bebis stannar i magen över nyår.

• Jessica82

v.10+0 idag och jag mår riktigt illa för första gången och trött är jag.. nyss vaknar efter en 2 tim lång middagslur men hade lätt kunnat somna om igen på direkten..är arg som ett bi oxå men vet inte riktigt varför

jaja så är det idag, bättre lycka med humöret i morgon

• Shirin85
    Cia80 skrev 2011-06-02 14:20:47 följande:
    Jag har lyckats paja min rygg Så nu är det riktigt synd om mig. Jag hoppas oxå att bebis stannar i magen över nyår.
    Jag hoppas också att bebis stannar i magen över nyår och blir ett JanuaribarnGlad
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
Svar på tråden Januaribebis 2012