• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessielarsson

Nä vi jobbade på våran son som föddes dec 08, häll på i nästan 1 år med pergotime, så ville jag hoppa över mars för att jag kunde tänka mig hur tråkigt det är att fyla så sent. Men när väl den månaden kom och jag hade chans att bli garivd så ville jag ju inte förlora den. Nu bev jag gravid i slutet på feb så vi behövde inte jobba på att bli med barn i mars. Fick ett bf den 25 nov men gick över till den 10 dec, och nu skiter jag i vilket. Han måste ju fylla år någongång och dec lyckades bli hans magiska månad. Skulle aldrig ens tänka tanken på att hoppa över en månad nu för att inte fylla år där och där. Men jag blir inte sur, el upprörd för den som gör det. För jag har ju oxå varit där en gång.

• Stellan

Sådär ja. Sovit 3 timmar mitt på dan! Är det den stora tröttheten som anlänt månne....

• Carolaj83

Liiv-ÄNTLIGEN!!!! mina båda barn är födda i dec....sonen var dock beräknad till 7 jan, men fick sättas igång 19 dec pga svår havandeskapsförgiftning.....har under dessa 4, år alltid fått höra att åhhh vad jobbigt för er eller stackars dom.....mina barn ligger inte efter i utvecklingen hos jämnåriga, dottern är tillomed tidigast på allt i sin årskull på förskolan

• Miamarianne
    Haanky skrev 2011-06-01 07:46:25 följande:

Hej hej! inatt vaknade jag med fruktansvärd magont längst ner i magen... blev riktigt svettig och illamående och livrädd.. tänkte nu är det mf :( försökte gå på toa men det gick inte.. gjorde ondare då och då kännde jag att det va i tarmarna det högg i och nån minut senare satt jag på toa och tömde hela mig... :P puuh vilken lättnad!!! ska endå fråga bm idag på inskrivningen men tror det va tarmarna som spökade...  usch!! va riktigt rädd.. har inte haft så ont i magen någon gång!!!

Usch, jag har också drabbats av exakt samma nattliga åkomma tre gånger sedan jag plussade. (är i v 6+6 idag)
    Man vet ju att molsmärta av växtvärken är vanlig, men att VAKNA av smärtan känns ju inte alls bra!

Jag ringde BM för säkerhets skull, och hon tyckte att det lät helt normalt ändå. Undrar hur många fler sådana här "episoder" man ska behöva gå igenom? Jag blir också helt genomsvettig av smärtan, tänk då hur pigg man kommer vara när krystvärkarna sätter igång i januari :) haha!

Hoppas att dina nattkramper går över snart!

Kram 
  • Anso

Nu ska jag börja vara lite mer aktiv här... Har varit inne med min ena pojke på sjukhus nu i några dagar som ramlade och skadade mjälten, lille stackaren
    Inte kul att ligga i en obekväm sjukhussäng och jag måste upp och kissa ett par gånger på natten också. Kommer inte ihåg att jag varit så kissnödig under mina tidigare graviditeter, bara på slutet förstås...

• roxylady

Är det fler än jag som kan bli lite lätt nedstämda till och från?? Har inte känt så tidigare...

• Cvb
    roxylady skrev 2011-06-02 20:57:03 följande:
    Är det fler än jag som kan bli lite lätt nedstämda till och från?? Har inte känt så tidigare...
    Jag är en av dom. Igår hade jag en sån stund som bara kom från ingenstans. Men det är väl hormonerna
  • minneli

Ni som väntar med att berätta, tänker ni berätta då ni går in i vecka 12 (11+0) eller när ni har gått hela v.12(11+0)?

Är jättesugen på turkisk peppar och nu har jag köpt hem lakrisal. Men suget efter isglassar och "fräsch" frukt har inte kommit än som jag hade med dottern.

• Butikslager
    Carolaj83 skrev 2011-06-02 20:11:45 följande:

Liiv-ÄNTLIGEN!!!! mina båda barn är födda i dec....sonen var dock beräknad till 7 jan, men fick sättas igång 19 dec pga svår havandeskapsförgiftning.....har under dessa 4, år alltid fått höra att åhhh vad jobbigt för er eller stackars dom.....mina barn ligger inte efter i utvecklingen hos jämnåriga, dottern är tillomed tidigast på allt i sin årskull på förskolan

Ja, det är ju det som är det mest irriterande. Att det jämt är så synd om oss stackare. Kunde inte morsan och farsan planerat lite bättre liksom. Fylla år så nära jul och nyårsafton. Så sent på året. Alltid vara yngst.

Då kan man lika gärna planera så barnet slipper fylla år kring påsk, sommarlov, någon annans födelsedag osv.
    roxylady skrev 2011-06-02 20:57:03 följande:
    Jag har varit grymt irriterad och otrevlig idag! Stackars ungdomarna på jobbet!! Jag jobber som fritidsledare. Sen blir jag helt stirrig och nere också. Jobbigt. Har betett mmig superkonstigt hela dagen. Var tvungen att be om ursäkt på jobbet för att jag fräste så mycket! Haha. Tur att våra ungdomar är underbara och sa att det var okej.
Svar på tråden Januaribebis 2012