• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Idag ska vi ha kalas för lillkillen som fyller 4 år idag... Minns det som i går när han föddes...han kom med raket fart. Vattnet gick först sen kom värkarna och 1:45 senare var han född... Lite orolig inför denna förlossning att det kommer gå ännu fortare.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • got2b

Jag tänkte göra er sällskap här. Har bf 28/1, är i v6 (5+5). Ska på vul om en vecka och skriver inte in mig på listan förrän jag sett att allt är som det ska.
    Hade ett ma i dec förra året och är ganska orolig även denna gång. Har typ inga symptom alls. Lite lite öm i brösten bara. Är ganska rädd att jag inte får se nåt liv där inne denna gång heller. Hade en liten blödning i måndags som försvann ganska fort som tur va.

• Sapato

Shirin: ja du, hon sa inte varför eftersom sist var det sonen som var orsaken till att det blev KS. Ska prata om det nästa gång jag är där för det känns jobbigt att oroa sig.

• Snösport

Paet, caradan:  jo man kan ju testa sitt TSH värde (sköldkörtelvärde) eller be att få det testat för under graviditet kan det går upp iblnad ner.  Jag medicinerar för detta sedan 1 1/2 år och en läkare har sagt att man automatiskt ska höja dosen vid graviditet...han sa också att vissa som inte har dessa besvären kan få förhöjt värde av TSH under graviditet och kan behandlas tillfälligt med Levaxin under graviditeten ...kolla detta om ni känner så för det är en viktig grej för en bra graviditet. Kanske fixar MVC detta, jag vet inte men kolla det.

Nedstämd...jo eftersom jag har haft ett svajjande TSH värde under 1 1/2 års tid vi försökt få ner det för att kunna bli gravid så vet jag med 100% säkerhet att om det far upp snabbt så kan man bli väldigt nedstämd och nästan deppad..jag känner också av en viss sammanbitenhet- läg som jag inte är normalt och ska alltså testa detta igen i nästa vecka då det säkert åkt upp i och med graviditet.   Jag var sjukskriven i 3 veckor i höstas för detta men blev bättre när jag fick höjd medicinering av Levaxin.  

• roxylady

Snösport: Åh okej vad jobbigt :( Ja men visst.. det går verkligen upp å ned.. jag sitter också på ett hemskt jobb där man sitter inlåst 8 timmar om dagen utan att se dagens ljus.. och har bara stolskott till kunder i stort sett 50% av dagen :(

Hoppas du slipper sjukskriva dig nu!

• Snösport

paet: öööh, ok när det var TSH jag skrev om , jag är utesäljare och ser solen och promenerar varje lunch så det är bara en uppmaning om ni är nedstämda förär TSH för högt blir man inte gravid ..men får ocks´å lättare missfall.
    Jag har varit sjukskriven 2 ggr i mitt liv ..i höstas och när jag skadade armen svårt så det är inte så troligt det blir så igen då jag nu vet vilka läkemedel som gjorde att värdet poppade upp.

Här är ju den positivaste du nästan kan hitta så du läste nog inte mitt mål med upplysningen

• LillaEko

Någon som vet när man ska börja passa sig för att sola magen? Är det från början eller senare i graviditeten?

• partouze

Vad ja har hört kan man sola magen hur mycket man vill . Dock är man känsligare när man är gravid och man kan få pigmentfläckar som aldrig försvinner . Så va noga me solskyddsfaktor :)

• shadowstorm

Jag ser att ni pratar om hur ni vill föda :) Jag vill föda vaginalt precis som sist, dock har jag en HÖG önskan det inte tar 38 timmar i värkar nästa gång!!

Och jag är inte det minsta rädd att föda igen, jag längtar efter den där känslan att bara få dras med av hela kroppen när nåt så gammalt vaknar inom en. Nä fasen jag längtar minns sist jag hade känslan att jag gick ur min kropp och stod och titta på när kroppen sköte resten haha normalt va ;P

• Sessissen

Hej tjejer! Hur mår ni i eran graviditet? Själv mår jag jätteilla och är sjukt trött. Är de någon mer än jag som blir jätte dålig i magen. Känns nästan som man går runt och är magsjuk. Eller har jag drabbats av ehec bakterien :(
    Hoppas ni mår bättre en mig :)

Svar på tråden Januaribebis 2012