• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky
    Miamarianne skrev 2011-06-02 20:27:36 följande:
    Usch, jag har också drabbats av exakt samma nattliga åkomma tre gånger sedan jag plussade. (är i v 6+6 idag)
    Man vet ju att molsmärta av växtvärken är vanlig, men att VAKNA av smärtan känns ju inte alls bra!

Jag ringde BM för säkerhets skull, och hon tyckte att det lät helt normalt ändå. Undrar hur många fler sådana här "episoder" man ska behöva gå igenom? Jag blir också helt genomsvettig av smärtan, tänk då hur pigg man kommer vara när krystvärkarna sätter igång i januari :) haha!

Hoppas att dina nattkramper går över snart!

Kram 
    Haha ja tänk du hur det kommer vara då :D  har inte genomgått en vaginal förlossning innan så är hur nyfiken som hellst på det!! jag vill så gärna föda "vanligt" om nu bebis mår bra då :D
    jag har inte fått nån mer nattkramp än..... tror mer jag va förstoppade för hade inte gått på toa dagen innan så... :) hoppas dina me går över!! kramSolig
  • Butikslager
    Haanky skrev 2011-06-02 22:40:58 följande:
    Haha ja tänk du hur det kommer vara då :D  har inte genomgått en vaginal förlossning innan så är hur nyfiken som hellst på det!! jag vill så gärna föda "vanligt" om nu bebis mår bra då :D
    jag har inte fått nån mer nattkramp än..... tror mer jag va förstoppade för hade inte gått på toa dagen innan så... :) hoppas dina me går över!! kramSolig
    Föda barn var värsta äventyret!! Jag längtar tills det är dags igen!
    Tyckte det var.. Roligt? Kanske är ett knäppt ord, men det var ett helt äventyr!

Så jävla häftigt hur kroppen fungerar!

Nu nästa gång vill jag krysta själv, sonen drogs ut med sugklocka pga. att hjärtljuden sjönk så mycket. Höll på att bli snitt när EDAN skulle sättas. Dom hade rullat fram OP-säng och velade mellan spinal och EDA. Blev EDA:n eftersom hans hjärtljud repade sig så bra igen, men sen sjönk dom när krystvärkarna satte in (50 min senare) så då blev det klocka.

Dock så var han inte alls påverkad när han kom ut och läkaren hade ingen aning om varför hjärljuden sjönk så.
  • Sapato

Puhh, har varit ute och promenerat över 1 mil. Så härligt älskar att gå

Hur vill ni föda?
    Jag vill inte göra kejsarsnitt, hade så ont efteråt sist
    Men BM sa att chansen är stor för det, usch!!

• roxylady
    Cvb skrev 2011-06-02 21:05:16 följande:
    Jag är en av dom. Igår hade jag en sån stund som bara kom från ingenstans. Men det är väl hormonerna
    Jo det är ju det. Man får tänka på vad man väntar istället. Det brukar göra mig lite gladare :)
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-06-02 23:09:51 följande:
    Jo det är ju det. Man får tänka på vad man väntar istället. Det brukar göra mig lite gladare :)
    Ja, och tur är väl det att det finns en anledning bakom det :p
    Men det är jobbigt med dessa stunder då man sitter med gråten i halsen av någon anledning och sen hipp som happ är man glad osv. :P
  • roxylady
    Cvb skrev 2011-06-02 23:12:58 följande:
    Ja, och tur är väl det att det finns en anledning bakom det :p
    Men det är jobbigt med dessa stunder då man sitter med gråten i halsen av någon anledning och sen hipp som happ är man glad osv. :P
    Ja men verkligen! Idag stod jag bara och kände världens ångest bara för att jag inte hade nånting i huvudtaget att se fram emot.. fast det har jag. Men det ligger en sjudagar-i-sträck arbetsvecka innan dess.. inget man ser fram mot alls riktigt.. mkt det som får en att bli gråtfärdig antar jag ;) Men det är ju just att bara man tänker på annat så kan man vända det :)
  • Shirin85
    Sapato skrev 2011-06-02 23:08:26 följande:
    Puhh, har varit ute och promenerat över 1 mil. Så härligt älskar att gå

Hur vill ni föda?
    Jag vill inte göra kejsarsnitt, hade så ont efteråt sist
    Men BM sa att chansen är stor för det, usch!!
    Härligt! Ska promenera åtta kilometer med en kompis på söndag har jag bestämtGlad
    Varför är risken stor för kejsarsnitt?Rynkar på näsan
    Jag har fött vaginalt alla 3 gånger och hoppas innerligt att jag kan göra det denna gången också. 
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
  • Kissekatten

Vad ni är duktiga som är ute och går. Jag gör typ ingenting... Men det beror nog mest på jobbet. Det tar all min kraft! 
    Nån mer som jobbar natt?  

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • Alltochinget

Angående decemberbarn: jag ser hellre att bebis föds 12 än 11. Vi väntade med att börja bebisverkstan till april/maj för att försöka undvika ett decemberbarn OM det nu skulle ta sig på första försöket, vilket det gjorde. Men hade vi försökt länge då hade jag nog inte tänkt samma tanke.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • curiosa
    roxylady skrev 2011-06-02 20:57:03 följande:
    Är det fler än jag som kan bli lite lätt nedstämda till och från?? Har inte känt så tidigare...
    Japp, igår var en riktig skit dag och allt var dåligt och jag satt böla mest hela tiden. Känner mig ganska nedstämd idag med men hoppas på att det blir bättre än igår iafl...
Svar på tråden Januaribebis 2012