• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Shirin85:
    Ja, den gör kanske det. Men vill gärna att den ska gå ÄNNU snabbare. ;) Längtar så till mitt VUL.
    Ja, det är det man väntar på. Att missflalsrisken ska minska drastiskt och att det börjar synas att man är gravid osv.

Tänker på namn hela tiden! Köpa grejer törs jag dock inte ännu. Mycket märkligt eftersom jag under typ 4-5 års tid samlat på mig och köpt bebiskläder och saker som jag gått och trånat och längtat efter och bara väntat på att jag ska få någon som kan använda det. Men nu när jag väl ÄR gravid så törs jag fan inte köpa en pinal!

• LillaEko

Jag vågar inte heller köpa något än. Förra gången köpte jag en body som det stod I

• LillaEko

Dumma telefon, mer än halva inlägget försvann ju :s men skriver om det från datorn sen

• zatori

Shirin85: BF runt den 25/1 ungefär. (Har en något längre menscykel än 28 dagar)

• zatori

Jag vaknar mellan 8.00 - 9.00 varje dag nu! Har gjort det de senaste 2-3 veckorna och har aldrig gjort det tidigare när jag varit ledig. Är en vän av långa sovmorgnar på lediga dagar. Någon som vet om det kan ha med graviditeten att göra? Något hormonellt?

• LillaEko

Så då var datorn äntligen uppkopplad.

Jag vågar inte heller köpa något än. Förra gången köpte jag en body som det stod I Hjärta Dad på.
    Tänkte att han (mannen) skulle få den i för tidig julklapp (var den 13/12) efter vårt ul för KUB. Men tyvärr var det ju då MA. Så denna gången har det på sin höjd bara blivit lite små kikande.

Var i Västervik för lite shopping med min syster och en kompis igår. Hade hoppats fynda en mamma jeanskjol och ett par shorts. Men ICKE!
    HM som jag hoppades mest på hade INGET. Vad är detta, vart sjutton kan man nu köpa mammakläder i butik?
    Tycker det känns onödigt att köpa "vanliga" byxor nu ju, kanske inte får användning av de så länge ändå ju!?!?

Att vara trött och må så här illa sätter verkligen sina spår, har inte tränat på över 7 veckor och småätande hela tiden för att hålla illamåendet i schack. Kluvet! 

• LillaEko
    zatori skrev 2011-06-04 08:22:59 följande:
    Jag vaknar mellan 8.00 - 9.00 varje dag nu! Har gjort det de senaste 2-3 veckorna och har aldrig gjort det tidigare när jag varit ledig. Är en vän av långa sovmorgnar på lediga dagar. Någon som vet om det kan ha med graviditeten att göra? Något hormonellt?
    Jag har precis samma, vaknar mellan 6-9, så får jag sova till 8-9 är jag överlycklig ;)
    Idag vaknade jag 06.30.....så varit uppe och spökat ett tag känns det som. 
  • MissT
    zatori skrev 2011-06-04 08:22:59 följande:
    Det kan säkert ha med graviditeten att göra. Jag är likadan.....Vaknar t o m så tidigt som vid 5 om mornarna men brukar efter en stund kunna somna om till 8. Knepigt......Sen är jag trött hela dagen och stupar i säng vid 22-tiden.
  • LillaEko

Jag somnar också tidigt.
    Vi är i sommarstugan och min syster har en kompis med sig.
    Känner mig väldigt osocial när jag helst kryper i säng vid 22 tiden.
    Har även sovit 1-2 timmar på dagen nu tors-fre, helt färdig.
    Men tror att värmen påverkar en hel del med.

Någon mer som tycker illamåendet bivit jobbigare i och med värmen? 

Svar på tråden Januaribebis 2012