• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Vi berättade för våra föräldrar och syskon igår. Kom fram till att om det går åt skogen även denna gång vill vi ända ha deras stöd.
    Så skickade ett mms med ett positivt gravtest och skrev under:
    TOPPHEMLIGT!
    Förhoppningsvis utökas
    familjen januari 2012.
    Men strängt sekretessbelagt
    så får ej berättas för någon.

Har även en kompis som vet, men resten får vänta.
    Molvärk, hungrigare på kvällarna än vanligt och ömma bröst ibland är de ända symptom jag känner 

• Stellan

Här blir plusset bara starkare och starkare. Hade bim igår (tror jag) och är alltså i vecka 5 nu. Det känns stort :)

Hur är det med symptom, måste man ha alla?? Jag känner mig liiiite illamående på kvällarna och molar i magen men brösten har aldrig varit mindre ömma. Iofs har jag alltid tokömma tuttar innan mens så det är väll egentligen positivt ; )  

• Prinzessan
    Roewell skrev 2011-05-05 21:16:20 följande:
    Hej alla!

tredje dagen sedan ja plussade och helt plötsligt känns de som om kroppen skriker gravid. Molande värk i magen som kommer och går under dagarna, galet ömma bröst och illamående.
    och ni som har gjort de här förut kan väl ge mig en liten bekräftelse på att det är helt normalt ;)

hur känns de för er andra?

Ha en mysig kväll.
    Jag fick reda på i måndags att jag var gravid, säkert i tisdags. Nu är man å andas gravid på nåt sett. Man svävar som på små moln. Jag har inget illamående ännu. Jag har molnande verk hela tiden oxå.
  • Lillnallen
    Miss Emm skrev 2011-05-05 18:04:52 följande:
    Hej,

Är inne i vecka 6 och vi har inte berättat för någon än. Känns lite som att om man säger något högt så kommer det hända något dåligt. Är det bara jag som har en sådan nojig orolig känsla? Vet att man inte borde tänka så men det är inte så lätt...

Ska på hälsosamtal hos barnmorskan nästa vecka och fick en tid för inskrivning den 9 juni. Ni som ha gjort VUL, är det standard i era kommuner att man gör det eller har ni bett om det specifikt? Får man göra det även om man inte har några "problem"? Känns ju otroligt länge att vänta ända tills ultraljudet i v.18/19 för att få se om det är något liv därinne.

Och till symptomen. Lite ömmande bröst och lite som mensvärk, men i övrigt känner jag ingenting. Önskar näsan att det kom lite illamående....

Trevlig kväll allihop!
    Nej, det är itne bara du som är nojjig, jag är likadan... är nästan rädd för att jag har gått med i en sån här tråd, ska det gå galet dåSkrikandes . Plockade bort påsksakerna först i gårkväll, men det ska nog gå bra ändå, termometern ligger kvar och bindorna står kvar på toa, tar jag bort dessa saker kanske det skiter sig... Helt toknojjig känner jag mig. Är så rädd för att något ska gå fel denna gången med.

När jag var gravid i somras så var ända anledningen till att jag fick göra VUL min ålder och om vi tänkt göra FP så skulle de veta hur långt gången jag var (tyvärr så var inte det lilla så stort som det skulle och inget hjärta pickade trots jag var i v 8) Frågade BM när jag var på hälsosamtal om jag kunde få göra ett VUL, men hon sa att det gör de inte om det finns någon orsak till det för det stressar barnet så...
    Om du får ett sånt svar du med kan du altid vända dig till en privat gyn, vad jag förstått det som brukar de göra VUL om man vill.

Lycka till.

Och grattis till alal nya plus som kommit in. vad kul att vi är så många Glad
  • Lillnallen
    laris skrev 2011-05-05 23:03:00 följande:
    Hej tjejer,

Tyvärr så började jag blöda idag så det blir ingen januribebis för mig och min man  =(

Vi får ta nya tag helt enkelt. Hoppas på en vårbebis 2012. All lycka till er alla. Kram
    Vad tråkigt, lider med er.
    Hoppas på att det går fort till nästa gång och att ni får en vårbäbis...
  • Prinzessan
    laris skrev 2011-05-05 23:03:00 följande:
    Hej tjejer,

Tyvärr så började jag blöda idag så det blir ingen januribebis för mig och min man  =(

Vi får ta nya tag helt enkelt. Hoppas på en vårbebis 2012. All lycka till er alla. Kram
    Tråkigt för er! :( Hoppas att ni har ett nytt plus snart!!!
  • MiAmore
    laris: Vad tråkigt, beklagar

Jag har kommit på hur jag ska göra imorgon. Ska på möhippa imorgon och har gått o funderat på hur sjutton jag ska göra för att dem inte ska misstänka att jag är gravid. Jag ska köpa ett alkoholfritt vin, och så får maken dricka vitt vin med skruvkork ikväll, och det han inte dricker upp häller vi över i en bringare. Sedan häller jag helt enkelt över det alkoholfria vinet i den flaskan. Ingen som tänker på om min flaska var öppnad sedan innan eller inte. Och skulle dem reagera på det kan jag alltid säga att jag öppnade den ikväll och tog ett halvt glas.

♥Milo 090107♥
  • Vesslan
    Lillnallen skrev 2011-05-06 08:11:02 följande:
    Nej, det är itne bara du som är nojjig, jag är likadan... är nästan rädd för att jag har gått med i en sån här tråd, ska det gå galet dåSkrikandes . Plockade bort påsksakerna först i gårkväll, men det ska nog gå bra ändå, termometern ligger kvar och bindorna står kvar på toa, tar jag bort dessa saker kanske det skiter sig... Helt toknojjig känner jag mig. Är så rädd för att något ska gå fel denna gången med.

När jag var gravid i somras så var ända anledningen till att jag fick göra VUL min ålder och om vi tänkt göra FP så skulle de veta hur långt gången jag var (tyvärr så var inte det lilla så stort som det skulle och inget hjärta pickade trots jag var i v 8) Frågade BM när jag var på hälsosamtal om jag kunde få göra ett VUL, men hon sa att det gör de inte om det finns någon orsak till det för det stressar barnet så...
    Om du får ett sånt svar du med kan du altid vända dig till en privat gyn, vad jag förstått det som brukar de göra VUL om man vill.

Lycka till.

Och grattis till alal nya plus som kommit in. vad kul att vi är så många Glad
    Jag tillhör oxå den som kommer att vänta så länge jag bara klarar mig. Orsaken är MA Jan -10 och MF jan -11. Vid båda dessa grav så hade jag berättat det för min vän och min chef då jag mådde sååååå dåligt .  MA skedde i v 11,  och MF i v 9.  Nu är jag i v5 något så jag måste helt enkelt försöka vänta fram till midsommar iaf. Det värsta tror jag ändå är att jag som en annan har taskigt samvete för dessa trådar... Känns ju underbart för mig att få dela med någon annan MEN jag är så skitnervös denna gången så en tiondel hade varit mer normalt känns det som.

laris: Jag beklagar verkligen och hoppas så att ni snart är på G igen med ett nytt vackert växande +.
  • Vesslan
    MiAmore skrev 2011-05-06 09:23:34 följande:
    laris: Vad tråkigt, beklagar

Jag har kommit på hur jag ska göra imorgon. Ska på möhippa imorgon och har gått o funderat på hur sjutton jag ska göra för att dem inte ska misstänka att jag är gravid. Jag ska köpa ett alkoholfritt vin, och så får maken dricka vitt vin med skruvkork ikväll, och det han inte dricker upp häller vi över i en bringare. Sedan häller jag helt enkelt över det alkoholfria vinet i den flaskan. Ingen som tänker på om min flaska var öppnad sedan innan eller inte. Och skulle dem reagera på det kan jag alltid säga att jag öppnade den ikväll och tog ett halvt glas.

Ha ha ha så himla smart Skrattande  jag ska på Bröllop 28/5 och har funderat på hur jag ska göra men jag tror nog jag kommer att låna din idé, kalasbra Tungan ute
Svar på tråden Januaribebis 2012