• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

Hej!

Jag ger mig in här i tråden! Plusade i morse och räknar med BF den 14/1-12 (har skrivit in mig i listan). Jag har dock ett X, med bortopererad äggledare i bagaget och två mycket tidiga missfall under våren...men aldrig har jag fått plus på BIM-4 som idag! Jag ser det som ett bra tecken och att det nu är vår tur!
    Ska dock testa igen på söndag och på tisdag då BIM verkligen är och jag hoppas på att det ökar stabilt. Sedan är bara att boka tid för VUL och om det ser bra ut då så kommer jag fira sidan!

Nu får man hålla tummarna i några veckor!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MiAmore
    RaraS skrev 2011-05-06 17:35:47 följande:
    Hej!

Jag ger mig in här i tråden! Plusade i morse och räknar med BF den 14/1-12 (har skrivit in mig i listan). Jag har dock ett X, med bortopererad äggledare i bagaget och två mycket tidiga missfall under våren...men aldrig har jag fått plus på BIM-4 som idag! Jag ser det som ett bra tecken och att det nu är vår tur!
    Ska dock testa igen på söndag och på tisdag då BIM verkligen är och jag hoppas på att det ökar stabilt. Sedan är bara att boka tid för VUL och om det ser bra ut då så kommer jag fira sidan!

Nu får man hålla tummarna i några veckor!
    Välkommen och grattis! Vad menar du med "X"?
    ♥Milo 090107♥
  • laris

Tack tjejer för er omtanke. Nu har jag varit på SÖS och kollat mig. Det mesta ska vara klart till inatt trodde de. De trodde även att ÄL ska komma igång om ca två veckor om allt är som det ska. Ska på återbesök hos min läkare den 25/5 för att prata igenom det hela och se vad vi ska göra härnäst. Känns som att jag har redan börjat se lite ljus igen. Men hormonerna är inget att leka med. Har gråtit ohämmat och plötsligt både hemma och på gynakuten. Nya tag snart som sagt. Kram på er och lycka till!

• nya mamman
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-06 17:16:50 följande:
    hej alla 

jag plussade imorse :D:D:D
    enligt FL har jag BF 9/1-2012

vad har ni för symtom? 
    grattis!!!! Jag har BF 8/1-2012 Glad

Jag har ömma bröst... d e väl d =) eller ja, TRÖTT!!!!
  • Brooklyn

Det "enda" jag känner av är väl illamående som leder till att jag kräks. Och tröttheten.. är välldigt däckad på kvällarna. Men det är nog allt =)
    hade det inte varit för illa måendet hade jag knappt trott att jag är gravid =)

• Carolaj83

illamående och trötthet, önskar bara att dom 12 första veckoprna kan gå nu....när är det man ska kontakta mvc för inskrivning, har totalt glömt?
    måste leta fram mina gamla grav+förlossnings journaler, blev lite nyfiken

• MiAmore
    Carolaj83 skrev 2011-05-06 20:24:40 följande:
    illamående och trötthet, önskar bara att dom 12 första veckoprna kan gå nu....när är det man ska kontakta mvc för inskrivning, har totalt glömt?
    måste leta fram mina gamla grav+förlossnings journaler, blev lite nyfiken
    Jag gjorde det två dagar efter att jag plussat
    ♥Milo 090107♥
  • Cia80

Det jag känner av mest i symtom-väg är molvärken i magen. Men det betyder väl bara att bebis bäddar in sig där inne Jag ringde bm dagen efter jag fick plus

• partouze

Jag försvinner några dagar har fått reda på att min mormor troligtvis går bort i dagarna nu i cancer . Ska man säga att man är gravid eller då kanske hon blir ledsen att hon inte får träffa sitt först barnbarnsbarn?

• RaraS
    MiAmore skrev 2011-05-06 17:53:45 följande:
    Välkommen och grattis! Vad menar du med "X"?
    Med X menar jag ett foster som växer utanför livmodern, dvs ett utomkvedshavandeskap. Jag hade ett foster som växte i min vänstra äggledare i höstas, och äggledaren blev så skadad så det slutade med akut operation och de tog bort den, i vecka 7.
    Så kan det gå, men man uppskattar ju då att man lever på 2000-talet med modern sjukvård, annars hade man kanske inte levt idag!

Men nu hoppas jag att det är vår tur nu istället! ...det värker förfärligt i min mage! Jag ska vänta tills mitten av nästa vecka och sedan ska jag ringa sjukhuset och kolla så att allt ser bra ut denna gång med VUL. Om man en gång har haft ett X så är man livrädd för att råka ut för det igen och om det skulle vara så vill man upptäcka det snabbt så jag inte förlorar min sista äggledare också!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012