• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MiAmore
    Vesslan skrev 2011-05-06 09:31:31 följande:
    Ha ha ha så himla smart Skrattande  jag ska på Bröllop 28/5 och har funderat på hur jag ska göra men jag tror nog jag kommer att låna din idé, kalasbra Tungan ute

hihi, gör så
    Ska på möhippa den 27 maj också, men då ska jag skylla på att jag ska upp tidigt dagen efter och jobba. Den tredje och sista möhippan jag ska på denna sommaren är i juli, och då har vi redan gått ut med att jag är gravid så då behöver jag inte hitta på någon ursäkt. Skönt

♥Milo 090107♥
  • Cia80

Jag har fortfarande inte förstått att jag verkligen är gravid. Går fortfarande och väntar på att mensen ska komma

• MiAmore
    Cia80 skrev 2011-05-06 09:38:00 följande:
    Jag har fortfarande inte förstått att jag verkligen är gravid. Går fortfarande och väntar på att mensen ska komma
    hehe, nej det tar ett tag att fatta det Man fattar inte det tidigare med tvåan kan jag säga
    ♥Milo 090107♥
  • Cia80

MiAmore, Det är andra barnet jag väntar så jag håller med dig. Annars är det bara jag som är lite seg med att fatta saker och ting

• Vesslan

Jag har en kollega på jobbet som jag VET skulle bli jätteglad för min/vår skull om jagberättade för henna att jag är gravid, MEN..... Jag är ganska nojig nu har jag insett. Jag tror ju att om jag berättar det för henne så kommer de inte gå så bra men jag vill. Hur ska jag göra? Jag vet ju innerst inne att man inte kan påverka utgången om det går galet så tidigt meeeeeen Tyst vad göra.... jag är helt förvirrad just nu. Är på jobbet och får nästan inget jobb gjort då jag ändå är på denna sidan....  SUCK

• annanoa

Laris, tänker på er!

MiAmore: superbra tips det där med vinflaskan, ska på födelsedagsfest imorgon å jag har funderat på hur jag ska göra. Hon vet att jag inte jobbar den här helgen å jag har tydligen lovat att vara med heeeeela kvällen så jag tänkte ta bilen dit så slipper jag tunnelbanan å sen hälla över alkoholfritt i vanlig flaska :)

• Roewell
    Vesslan skrev 2011-05-06 09:49:41 följande:

Jag har en kollega på jobbet som jag VET skulle bli jätteglad för min/vår skull om jagberättade för henna att jag är gravid, MEN..... Jag är ganska nojig nu har jag insett. Jag tror ju att om jag berättar det för henne så kommer de inte gå så bra men jag vill. Hur ska jag göra? Jag vet ju innerst inne att man inte kan påverka utgången om det går galet så tidigt meeeeeen Tyst vad göra.... jag är helt förvirrad just nu. Är på jobbet och får nästan inget jobb gjort då jag ändå är på denna sidan....  SUCK

Ja har berättat för två vänner, varför ja valde just dem är för att jag vet att de skulle stötta mig oavsett utgången så de känns bra att ha med dem även om de inte skulle gå vägen. Man har ju så mycket inom sig som vill ut och jag tror de är bättre att ha någon att ventilera sig med än att hålla allt inom sig och nästan sprängas. Jag sa exakt som de var att jag var orolig för att de inte skulle gå vägen så just nu är de mest små grattisrop även om jag vet att de vill hoppa av glädje ;D
  • Nettan31

Jag plussade den 4/5 ganska svagt dock, men jag litar på det! Enligt fl så är bf 10/1:) 
    Har alla symtom man kan tänka sig: ökad törst, kissnödig, mycket ådror på brösten höfterna bena, illamående, ökadhunger, molvärk, ont i svanken och brösten, sväller om magen, känslig, halsbränna mm.  Jag har känt på mig ända sen äl att det har tagit sig :) Hade även en nid blödning 21 dagar efter mens! Är sååå glad! Mitt andra barn och sambons första :)

Är också väldigt orolig för mf, men försöker tänka positivt. Sist fick jag en stor blödning i v 8. Men på vul såg de ett fint hjärta som tickade. De trodde då att jag hade haft tvillingar och att den ena blev mf. Pappa är tvilling och har också  till tvillingpar i familjen. Min nuvarande kille är också tvilling så det känns som chansen till tvillingar är stor. Ville därför göra ett vul men fick inte det för Bm tyckte jag kunde vänta till v 20. Bara vid komplikationer görs extra vul. Någon som känner igen sig?

• Zaarah1984

Plussade idag 6/5 och har nog totalt hamnat i chock. Slutade med ppiller i januari och var inställd på att det skulle ta minst 1 år innan jag blev gravid. Har senaste veckan haft på känn att jag kanske är gravid, haft mensvärk men mensen har uteblivit och idag orkade jag inte vänta längre utan testade BF är 8 januari..

Svar på tråden Januaribebis 2012