• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    zatori skrev 2011-06-14 15:17:12 följande:
    Hihihi. Vad gulligt att de växer så jäkla snabbt! De små sötnosarna. När börjar det bli lättare att ange "rätt" BF-datum?
    På rul brukar man få ett som ska vara mer säkert, det är därför man har ett rul (v17-19)
  • curiosa
    zatori skrev 2011-06-14 15:19:58 följande:
    Ja, det förstår jag! Ska du göra KUB-testet sen?
    Nej vi får tyvärr betala för det eftersom jag är under 35 år. Annars så hade man ju fått en chans att se den lilla.
  • zatori
    curiosa skrev 2011-06-14 16:00:42 följande:
    Nej vi får tyvärr betala för det eftersom jag är under 35 år. Annars så hade man ju fått en chans att se den lilla.
    Ah, okej. Konstigt att det inte är samma regler i alla landsting tycker jag. Då blir det en lång väntan på RUL för er då. :/
  • Frökenolson
    Bullen i ugnen skrev 2011-06-14 16:32:26 följande:
    Beräknad förlossning 30:e jan för min del. Första försöket, det tog sig direkt
    Grattis!
  • curiosa
    zatori skrev 2011-06-14 16:25:18 följande:
    Ah, okej. Konstigt att det inte är samma regler i alla landsting tycker jag. Då blir det en lång väntan på RUL för er då. :/
    Ja det blir ju det  men jag hoppas att jag får se den lilla strax innan v 15 då jag ska in för mina cellförändringar. Annars så trro ajg att jag skall boka ett ul privat bara för tat se att allt är som det ska.
  • Trasslet

Åå.. efter inskrivning hos MVC idag så vill jag också ta ett skutt fram till vecka 12. Är i vecka 9 (8+2) enligt BM och ska faktiskt få ett tidigt UL om drygt två veckor bara. :) Yay! Efter allt jag läst här så trodde jag att man var tvungen att ha specialskäl eller behöva be om det, men BM frågade bara om vi ville och det är klart att man vill. :)

Kräktes för övrigt för första gången imorse. Tidigare har jag bara varit illamående, men nu brakade det lös. Är hemma förkyld, men undrar verkligen hur det ska bli på torsdag när jag planerar masa mig tillbaka till jobbet.

• minneli

Idag går jag in i vecka 12(11+0)! Nu är det bara en vecka kvar av den här nedräkningen... Sen börjar nästan nedräkning till rul. Har inte fått tid än men det blir i v.18-20... Alltså en evighet till =)

• Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-14 16:46:05 följande:
    Åå.. efter inskrivning hos MVC idag så vill jag också ta ett skutt fram till vecka 12. Är i vecka 9 (8+2) enligt BM och ska faktiskt få ett tidigt UL om drygt två veckor bara. :) Yay! Efter allt jag läst här så trodde jag att man var tvungen att ha specialskäl eller behöva be om det, men BM frågade bara om vi ville och det är klart att man vill. :)

Kräktes för övrigt för första gången imorse. Tidigare har jag bara varit illamående, men nu brakade det lös. Är hemma förkyld, men undrar verkligen hur det ska bli på torsdag när jag planerar masa mig tillbaka till jobbet.
    Nu vet jag ju inte vart du går, men jag vet att många privata barnmorskor i Stockholm (däribland Mama Mia) erbjuder det som "standard" numera. 

Jag behövde för övrigt inte be om mitt heller, trots att jag går hos en vanlig BM.. :) 
  • Cia80

Här händer inte så mycket. Börjar nästan tro att jag inbillat mig alltihop. Ska göra ul i juli, lång väntan.

Svar på tråden Januaribebis 2012