• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Niins

Ja och jag är väl medveten om min övervikt! Har gått ner 20 kg bara för att kunna bli gravid! Så jag vill så klart gå upp så lite som möjligt!! Har gått upp 1 kg hittills men det är nog också att jag har lite svårt att äta rätt för jag mått så illa!

• curiosa

Någon som märkt nått samband med illamående och vitamintabletter?
    Jag tänkte på det inann då jag drack blutsaft, en liten stund senare så mådde jag alltid illa.
    Idag har jag ätit Aco Kvinna och mår sådär lagom illa.
    Funderar på om det kan ha nått samband?

• RaraS

Nu velar jag….ringde och bokade en UL-tid privat för att jag
    vill se att embryot lever innan jag går på semester….är lite skraj för MA och
    vill inte gå runt med ett sådant.

Tyvärr hade de inte någon tid veckan innan min semester, när
    jag är i vecka 12, utan jag fick en tid i vecka 11 istället, nästa vecka.
    Sköterskan pratade dessutom om att man inte skulle göra UL i onödan pga
    riskerna men jag fick en tid ändå.

Detta blir i så fall mitt 3:e ultraljud under denna grav. Jag
    gjorde ett i vecka 5, då inget syntes, sedan ett i vecka 7, då jag fick se
    hjärtat ticka. Jag ska inte göra KUB-test utan tänkte att jag gör ett extra UL
    istället….men nu blev jag istället nojjig när sköterskan sa sådär. Vet i tusan
    hur jag ska göra….själv tycker jag egentligen inte tre stycken ultraljud är
    överdrivet många. Hade vi i detta landsting fått göra KUB-test så hade jag ju
    gjort det och då hade det ju blivit tre ultraljud ändå…

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2011-06-14 09:38:11 följande:

Tyvärr hade de inte någon tid veckan innan min semester, när
    jag är i vecka 12, utan jag fick en tid i vecka 11 istället, nästa vecka.
    Sköterskan pratade dessutom om att man inte skulle göra UL i onödan pga
    riskerna men jag fick en tid ändå.

Det där är bara skitsnack enl. alla experter jag har träffat. Ultraljud är bara ljudvågor till skillnad från röntgen som bevisats skadligt (har jag för mig, rätta mig om jag har fel). Alla jag har träffat på div sjukhus och privata kliniker i Stockholm säger samma sak, det är ingen som helst fara för bebisen. Så kör på du! Glad
  • Sunflower Sthlm

RaraS: Jag ska för övrigt också göra tre, plus RUL. Ett för att kolla så det inte var ett nytt X och nummer två som uppföljning. Och sen ska vi göra KUB också.

• Mirakelbäret
    LillaEko skrev 2011-06-14 05:08:46 följande:
    Åh så spännande med allt vagn prat. Vågar nog inte tänka på det fullt ut förrän efter rul.
    Men vi ska åka runt och prova har vi sagt, är ju en hel djungel.
    Babyskydd kan man hyra här för typ5-600 för ett halvår så det kommer vi inte köpa. Får bli en bilstol som funkar längre sen istället.

Vi har sen semester, så ska på Roxette konsert i Gbg precis i början, så sen stannar vi nog där några daga. Sen blir det nog sommarstugan på ostkusten med småutflykter. Sugen på en restresa sen till hösten...någon som vet hur länge man får flyga?
    Man får flyga t o m vecka 36 för de flesta flygbolag. Ibland kan man med läkarintyg få flyga t o m vecka 38.

Själv ska jag flyga till och från Singapore i vecka 31/32 men det ska inte vara någon fara. Flög långt förra graviditeten också och med stödstrumpor och upp och gå i gångarna stup i kvarten så gick det bra!
  • Mirakelbäret
    L1984M skrev 2011-06-14 07:43:43 följande:
    Heej!
    Ny i tråden! Bor i Sala, Västmanland. Vi hade tänkt att få vårt andra barn tidigast i juni 2012 men oj så lätt det gick denna gången, när jag räknar själv är jag beräknad 21/1. Vi har en Smilla född april 2010 sedan tidigare, eftersom jag har väldigt oregelbunden mens så tog det nästan ett år med henne.
    Ska kika igenom denna tråden mer noggrant sen, tänka bara presentera mig lite snabbt, nu ska vi iväg på utflykt! :)
    Välkommen och grattis! Jag har också en dotter född april 2010 =)

Ska bli spännande och se hur det funkar med två små. Ska ni köpa syskonvagn?
  • twistedtofit

Hade jag fått frågan om jag ville göra ett VUL hade jag svarat ja, men jag tänker inte strida för att få det. Jag har ingen anledning att tro att mitt barn i magen inte skulle må bra så länge ingen BM eller dr tror det. 

Hade jag promt velat ha ett VUL hade jag ALDRIG ljugit för att få det, utan snällt betalat på privatklinik. Gyn här (och överallt annars verkar det som) är väldigt pressade. Den läkartid jag tjatar/ljuger mig till betyder ju att ngn annan får stå tillbaka för. Någon annan som förmodligen behöver den mer.

Sen har jag absolut största förståelse för alla som gör VUL och har haft komplikationer tidigare och vill veta att allt står rätt till, men dem brukar inte gyn neka heller.

• RaraS

Åh, tack Sunflower! Nu lättade du mitt hjärta!

Då blir ett nytt VUL/UL nästa vecka på onsdag för mig! Roligt! Är inte jätteorolig inför denna gång, men det känns ändå väldigt bra att göra det! Jag kommer nog börja berätta för folk på midsommar, fast det bara är i slutet av vecka 11 då, folk kommer bli så misstänksamma ändå när jag inte dricker och det känns ju bra att veta att det lever när man börjar berätta!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Pebbles82

Hej tjejer! 
    Tillbaka från besök hos läkaren och ett VUL. Man såg hjärtat slå och det såg helt okej ut (JIPPI!!)
    MEN... idag när jag borde vara i v 8+3 var fostret bara 10,7 mm. Hon ville flytta tillbaka mig två hela veckor, men sa också att det kan vara ett tecken på att det är något fel... :(

Så det som skulle lugna mina nerver gjorde mig nog i slutändan ännu oroligare.. :(
    Hur stora har era foster varit på VUL? 

Svar på tråden Januaribebis 2012