• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Det var jag med den långa karl... då ska jag ta och titta på en sådan. Sedan bor jag i Jämtland så den måste funka i de mesta väder..

Duo vagn är en sådan man byter del. Alltså en liggdel och sedan byter man till sittdelen. Jag tycker det är bättre, mer utrymme för bäbisen allra helst nu när det ska vara en vinteråkpåse i den.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • L1984M

Heej!
    Ny i tråden! Bor i Sala, Västmanland. Vi hade tänkt att få vårt andra barn tidigast i juni 2012 men oj så lätt det gick denna gången, när jag räknar själv är jag beräknad 21/1. Vi har en Smilla född april 2010 sedan tidigare, eftersom jag har väldigt oregelbunden mens så tog det nästan ett år med henne.
    Ska kika igenom denna tråden mer noggrant sen, tänka bara presentera mig lite snabbt, nu ska vi iväg på utflykt! :)

• curiosa
    L1984M skrev 2011-06-14 07:43:43 följande:
    Heej!
    Ny i tråden! Bor i Sala, Västmanland. Vi hade tänkt att få vårt andra barn tidigast i juni 2012 men oj så lätt det gick denna gången, när jag räknar själv är jag beräknad 21/1. Vi har en Smilla född april 2010 sedan tidigare, eftersom jag har väldigt oregelbunden mens så tog det nästan ett år med henne.
    Ska kika igenom denna tråden mer noggrant sen, tänka bara presentera mig lite snabbt, nu ska vi iväg på utflykt! :)
    Grattis och välkommen hit :)
  • annanoa

Precis varit på provtagning å läkarbesök å döm om min förvåning när läkaren frågade om jag ville göra vul eftersom jag mår så bra :)

Åååå lillisen rörde sig för fullt å jag är så himla glad, hon gjorde min dag!
    Synd att inte pappan var med dock..

• curiosa

Detta med barnvagnar!
    Jag hade en Teutonia Mistral med mjuklift till min minsta (nu 9 år!) som jag älskade. Så när jag började titta lite smått denna gången så ser jag att Mistralen har små hjul fram?? Då vill jag inte ha den men Prestigen har stora runt om så det är inte omöjligt att det blir en sådan.
    Det jag gillar med Prestige/Mistral är att man kan byta håll med hjälp av att "slänga" över handtaget. Så smidigt när solen kommer åt fel håll när man går. Sen så tycker jag personligen att de är snyggast i färg och form oxå:)
    2011 modell var jätte billig nu såg jag oxå men jag tror att jag avvaktar iafl 10 veckor till innan jag ens funderar på att köpa, men kolla kan man ju alltid :)

• lillbumbin

Här har vi redan köpt vagn;) hittade en billig på barnenshus årsmodell 2010. En brio happy kombi. Är mkt nöjd över den.. Vi betalade endast 3100 för den och den skulle ha kostat 6200 kr. Vi var väl lite väl snabb att köpa vagn men vi vill ju ha barn och har sagt att även om de skulle ske något nu så kommer vi ändå att skaffa en till ganska på engång. Har även köpt spjälsäng och ska ta fram vaggan som älsklingen gjorde till sin son och måla den vit;) men först har vi en flytt framför oss;)

• Niins

Går in i v 12 idag! Känns helt sjukt vad tiden går fort!! Inskrivning imorgon, är så nervös! Är så rädd att jag får en hemsk barnmorska, har en del övervikt och är rädd för vad hon ska säga om detta!

• Someday
    lillbumbin skrev 2011-06-14 08:17:35 följande:
    Här har vi redan köpt vagn;) hittade en billig på barnenshus årsmodell 2010. En brio happy kombi. Är mkt nöjd över den.. Vi betalade endast 3100 för den och den skulle ha kostat 6200 kr. Vi var väl lite väl snabb att köpa vagn men vi vill ju ha barn och har sagt att även om de skulle ske något nu så kommer vi ändå att skaffa en till ganska på engång. Har även köpt spjälsäng och ska ta fram vaggan som älsklingen gjorde till sin son och måla den vit;) men först har vi en flytt framför oss;)
    Var finns Barnens hus?
    Jag vill också ha en Brio Happy! Letar med ljus och lykta men vill helst ha en ny. Tycker dock att de är lite för dyra. Kan absolut tänka mig fjolårets modell!! Var det både ligg och sitt eller sitt med lift i?
  • Butikslager
    L1984M skrev 2011-06-14 07:43:43 följande:
    Heej!
    Grattis :) Jag har en son född april 2010 :)
  • curiosa
    Niins skrev 2011-06-14 08:34:00 följande:
    Går in i v 12 idag! Känns helt sjukt vad tiden går fort!! Inskrivning imorgon, är så nervös! Är så rädd att jag får en hemsk barnmorska, har en del övervikt och är rädd för vad hon ska säga om detta!
    Min Bm påpeka igår att ja du vet väl att om man går upp mkt i vikt alt är överviktig innan så är det stor risk att barnet blir mkt stort oxå.
    Jag kontra henne med att jag gick upp nästan 30kg första gången och sonen vägde 3800g. Så nej det är inte säkert att det blir så.
    Men visst jag tycker ju inte om att de säger det för jag vet mkt väl redan om att jag är överviktig!

Lycka till imorgon, du ska se att du får en helt underbar bm :)
Svar på tråden Januaribebis 2012