• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager
    zatori skrev 2011-06-14 13:06:55 följande:
    Liiv:

Vad härligt! (Kan man säga så efter att du nyss berättat att du kräks?) :P  Hoppas verkligen att det inte är någon fara med din lille. Håller tummarna för att det går bra imorgon. Kram.
    Zatori: Kräks jag för att det är en levande bebba kvar i magen så är det härligt :) Har inte kräkts såhär de graviditeter som har slutat i MF, men med sonen kräktes jag som tusan så jag hoppas verkligen.

Kräks jag av skendräktighet så är det inte ett dugg härligt!
    Vi får helt enkelt se imorgon om jag ska vara grinko på dig eller inte! Haha :)

Tack för tummarna! Kram
  • chreb
    MaJe2011 skrev 2011-06-14 11:26:20 följande:
    Hallå på er allihopa!
    Har nån av er fått tid för RUL ännu? Det har nämligen jag fått.
    Jag är v 8 (7+1) & igår damp kallelsen ner..
    Jag fick tid för RUL när jag va på inskrivning. 12/8 är det dags =) soom jag längtar!
  • martstra

Jag ska på RUL 28/7... Känns som en evighet dit! Det blir nästa milstolpe efter vecka tolv stolpen :)

• LillaEko

Vi bokar vårt rul när vi är på kub. Så det bokar vi själva här, direkt hos de som gör det.

• zatori

Ringde precis och beställde tid för ultraljudet för KUB-testet. Fick tid den 15/7. Alltså i vecka 12+2. Men när ska jag egentligen ta blodprovet? Vet att det ska göras innan ultraljudet men ungefär när? Om det någon som gjort det innan eller beställt tid för det, i veilken vecka var ni när ni tog blodprovet?

• Jessica82

ang babyskydd.. babyproffsen har att hyra ut och när dom sedan kommer tillbaka går dom igenom en ny säkerhetskontroll innan dom hyrs ut igen.

vi fick betala 700kr för våran som var uthyrd av en innan oss, hade vi lämnat tillbaka den hade vi fått tillbaka del av summan beroende på hur länge vi haft stolen men ville man fick man behålla skyddet.

vilket vi gjorde. litar på att köpa "begangnat" nr det är babyproffsen det handlar om. annars hade vi köpt ny

• erajka
    zatori skrev 2011-06-14 13:26:16 följande:
    Ringde precis och beställde tid för ultraljudet för KUB-testet. Fick tid den 15/7. Alltså i vecka 12+2. Men när ska jag egentligen ta blodprovet? Vet att det ska göras innan ultraljudet men ungefär när? Om det någon som gjort det innan eller beställt tid för det, i veilken vecka var ni när ni tog blodprovet?
    jag fick ett datum då jag ska ta blodprov inför kub-testet 4 juli då är jag i 10+3, efter jag gjort de ska jag beställa tid för kub-test-
  • Pebbles82
    Butikslager skrev 2011-06-14 12:59:57 följande:
    Hej tjejer!

Det har inte kommit mer blod än heller och mina kräkningar har blivit värre.
    Idag har jag redan kräkts 5gånger!

Tog ett gravtest nyss också och det är väldigt starkt.

Jag börjar få förhoppningarna att det kanske finns en levande liten böna i magen ändå.
    Imorgon bär det av till gällivare för att titta. Sonen stannar hemma med sin moster och jag får själv köra de 24milen ToR. Lite tråkigt att behöva åka själv, men det är det värt.
    Håller verkligen tummarna för dig! 
    Och att du spytt låter ju lovande (om än otrevligt)!

Du får ha radion på hög volym som sällskap och sjunga hela vägen för att slippa nervositeten imorgon! :)  
  • Silverklar

Pebbles: två veckor tycker jag verkar långt. Jag gjorde vul när jag var 7+1 och då var embryot 9,6 mm vilket enligt läkaren var rätt storlek för åldern. Och din var ju större. Så om man tänker att det var lite segt med att fästa och börja växa ordentligt så borde det inte vara någon fara!

Liiv: håller tummarna för lyckat vul imorgon. Tycker det låter lovande!  

• zatori
    Silverklar skrev 2011-06-14 14:05:54 följande:
    Pebbles: två veckor tycker jag verkar långt. Jag gjorde vul när jag var 7+1 och då var embryot 9,6 mm vilket enligt läkaren var rätt storlek för åldern. Och din var ju större. Så om man tänker att det var lite segt med att fästa och börja växa ordentligt så borde det inte vara någon fara!

Liiv: håller tummarna för lyckat vul imorgon. Tycker det låter lovande!  
    Oj vilken skillnad på ditt och mitt. Jag gjorde VUL i v 7+5 och min var 14,3 mm. Växer de så snabbt på bara några dagar? Häftigt isåfall! :)
Svar på tråden Januaribebis 2012