• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Hoppas att allt är bra med er andra. Jag var på inskrivning igår. Har samma bm som förra gången. Hon är urgullig.
    Väntar på att spec mvc ska ringa så att jag kan få boka en läkartid med samtal.
    Jag är orolig för den här graviditeten. Är snittad 3ggr tidigare och har haft komplicerade graviditeter varje gång. Det vore skönt att få en läkarbedömning så fort som möjligt.
    Det positiva är dock att i morse gick det att höra hjärtljuden klockrent med min angelsound. Idag är det 10+6 för mig och bf är 4 januari.

• Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-15 08:55:44 följande:
    Fy, var hos BM igår och blev uppskrämd angående MF/MA och idag känner jag mig inte gravid längre. :( Magen ser likadan ut som den gjorde innan grav och jag är inte ens illamående idag (till skillnad från igår då jag kräktes som aldrig förr). Tycker inte att brösten ömmar lika mycket idag heller.. o r o l i g. :(
    Men åh. Vad sa de till dig? :( 
  • Trasslet
    Pebbles82 skrev 2011-06-15 09:58:18 följande:
    Men åh. Vad sa de till dig? :( 
    Asch, egentligen inget jag inte redan visste. :/ Bara det att jag drack alkohol regelbundet under vecka 5-7 (gifte mig och åkte på bröllopsresa, ca 1-2 mojitos per dag) då jag inte visste att pyret fanns i magen. BM blev inte glad och sade att om det hade varit en regelrätt partyresa så hade bebisen inte haft någon som helst chans att överleva. Nu var det mer osäkert, men vi får vänta och se. Ångest. Sen läste jag på en massa om MF/MA och det borde jag kanske inte gjort...

Längtar SÅ till UL om två veckor då vi får veta om lilla hjärtat pickar.
  • Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-15 10:09:40 följande:
    Asch, egentligen inget jag inte redan visste. :/ Bara det att jag drack alkohol regelbundet under vecka 5-7 (gifte mig och åkte på bröllopsresa, ca 1-2 mojitos per dag) då jag inte visste att pyret fanns i magen. BM blev inte glad och sade att om det hade varit en regelrätt partyresa så hade bebisen inte haft någon som helst chans att överleva. Nu var det mer osäkert, men vi får vänta och se. Ångest. Sen läste jag på en massa om MF/MA och det borde jag kanske inte gjort...

Längtar SÅ till UL om två veckor då vi får veta om lilla hjärtat pickar.
    Eh okej... Det var väl jäkligt dumt sagt av henne?!  Hade det varit när du visste om att du varit gravid vore det väl en annan femma.. :( 

Förresten. Jag fick reda på att jag var gravid med dottern i v 8 och det var efter några dagars fullt festande, så jag vet vad det dåliga samvetet kan göra för psyket. Men hade min barnmorska ens uttalat sig om det (annat än att ja, det var ju kanske inte så bra, men se till att du håller dig från alkohol framöver) så hade jag förmodligen brutit ihop av ångest.  

Barnmorskorna om några borde ju veta hur jäkla duktiga vi är på att analysera och kritisera oss själva för varje liten detalj, att spä på vår ångest borde ju inte ligga i deras intresse.. :(  
  • Sapato

Alltså jag är hungrig heeela tiden. Igår åt jag middag vid 18, snacks under kvällen. När jag la mig i sängen vid 21 så var jag super hungrig och var tvungen att gå upp och äta igen.

Samma sak nu. Åt gröt vid 8, macka och frukt vid 9 och nu förstår jag inte hur jag ska klara mig till lunch.
    Flera som är så??

Trasslet: men fy vad taskigt av henne att uttrycka sig så

• Pebbles82
    Sapato skrev 2011-06-15 10:21:03 följande:
    Alltså jag är hungrig heeela tiden. Igår åt jag middag vid 18, snacks under kvällen. När jag la mig i sängen vid 21 så var jag super hungrig och var tvungen att gå upp och äta igen.

Samma sak nu. Åt gröt vid 8, macka och frukt vid 9 och nu förstår jag inte hur jag ska klara mig till lunch.
    Flera som är så??

Trasslet: men fy vad taskigt av henne att uttrycka sig så
    Jag har lite samma. Vaknar jag mitt i natten måste jag äta för att inte få kramp i tarmarna och inte kunna sova vidare.. :( 
    Fast jag gissar på att det är mitt illamående som börjar vakna till liv på riktigt.. :(  
  • Sunflower Sthlm
    Pebbles82 skrev 2011-06-15 10:37:10 följande:
    Jag har lite samma. Vaknar jag mitt i natten måste jag äta för att inte få kramp i tarmarna och inte kunna sova vidare.. :( 
    Fast jag gissar på att det är mitt illamående som börjar vakna till liv på riktigt.. :(  
    Jag har också så, väldigt tröttsamt! Men för mig funkar det att äta precis innan jag går och lägger mig, då klarar sig tarmarna utan kramp hela natten. Skönt!
Svar på tråden Januaribebis 2012