• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

Vad härligt det låter med legoland. Jag vill också ha en familj som jag kan ta med till legoland. Men jag får väl vänta några år :)

Vi ska åka till Marmaris i Turkiet i september när jag är i vecka 20-21. Jag tycker det känns som en bra tid att åka i graviditeten. Då ska man väl må rätt bra oftast. Jag kanske får hålla mig lite mer i skuggan än jag är van vid, men det är det värt.
    Vi ville göra en sista resa tillsammans, jag och sambon, innan vi blir 3 (eller 4, eller 5) ;)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • RaraS

Pebbles....förstår du är orolig.

Jag var på VUL i 6+4 men läkaren sa det såg ut som 6+0 och det gjorde mig till och med orolig. Men hon sa att det var svårt att mäta ibörjan så jag försökte att inte bry mig om det. För jag är väldigt säker på när jag hade ÄL och jag tyckte det fäste i livmodern redan 4 dagar efter så gillade egentligen inte att hon ville flytta bak mig ett par dagar...

Så, är du säker på när du hade ÄL? Får du komma på återbesök? Förstår att du är orolig men håller tummarna för att du räknat fel på ett par dagar och att ditt embryo bara behöver några extra dagar för att växa till sig!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Alltochinget
    roxylady skrev 2011-06-13 21:39:54 följande:
    Ja men eller hur? :) Tänkte nästan också det. Så hinner man spara ihop en extraslant så man kan köpa sig en nice vagn :) Kanske löningen i September då om man ska lämna en handpenning om man måste lämna sånt kanske. Vad ska du ha för nån??
    Vi har inte börjat kolla vagn än förutom på Internet och våra vänner och bekantas. Min syster har en Emmaljunga Nitro City som hon älskar och jag tycker också den verkar vettig. Jag vill ha en vagn med två svängbara hjul fram iaf, tror jag :) Nitron är så himla lätt att köra, behöver inte trycka ner den när man ska svänga utan den går som en dans. Och Emmaljunga är ju en känt, bra märke :)
    Har provat en kompis Teutonia Spirit S som är en trehjuling med ett svängbart hjul fram och den tyckte jag inte om för den kändes inte lika stabil.  
    Än så länge lutar det åt en Emmaljunga Nitro City.
  • Alltochinget
    LillaEko skrev 2011-06-14 05:08:46 följande:
    Babyskydd kan man hyra här för typ5-600 för ett halvår så det kommer vi inte köpa. Får bli en bilstol som funkar längre sen istället.
    Det där med att hyra babyskydd har jag hört talas om. Men hur funkar det? Är det nya man får hyra? Eller har andra hyrt dom innan? Då måste man ju vara säker på att de inte blivit krockade någon gång. Min syster sa att om det är nåt vi ska lägga pengar på och inte köpa begagnat så är det babyskydd just för att om de blir krockade så har de inte samma funktion längre. Och köper man begagnade så vet man ju inte om säljare än ärlig. Såvida det inte är en nära kompis.
  • Pebbles82
    RaraS skrev 2011-06-14 10:57:02 följande:

Pebbles....förstår du är orolig.

Jag var på VUL i 6+4 men läkaren sa det såg ut som 6+0 och det gjorde mig till och med orolig. Men hon sa att det var svårt att mäta ibörjan så jag försökte att inte bry mig om det. För jag är väldigt säker på när jag hade ÄL och jag tyckte det fäste i livmodern redan 4 dagar efter så gillade egentligen inte att hon ville flytta bak mig ett par dagar...

Så, är du säker på när du hade ÄL? Får du komma på återbesök? Förstår att du är orolig men håller tummarna för att du räknat fel på ett par dagar och att ditt embryo bara behöver några extra dagar för att växa till sig!

Några dagar senare kan den mycket väl varit (typ 2), men sen är det stopp på möjligheter eftersom både jag och sambon blev sjuka och inte orkade med några såna aktiviteter.. ;) 
    Hon ursäktade sig dessutom med att det var en gammal och lite dålig apparat, så jag låtsas väl som att allt är bra tills vidare.. :)

(Och nej, någon uppföljning var inte nödvändigt om jag inte kände det längre fram) 
  • Alltochinget
    Frökenolson skrev 2011-06-14 06:17:35 följande:
    Går in i v.12 imorgon, nu börjar det synas på riktigt inte bara svullna tarmar.. Är så lycklig!!

Ha en underbar dag tjejer!
    kram
    Åh va roligt för dig :D Jag har 3 veckor kvar till v12. Mysigt att magen börjar synas också. Är det ditt första barn?
  • Alltochinget
    Niins skrev 2011-06-14 08:34:00 följande:
    Går in i v 12 idag! Känns helt sjukt vad tiden går fort!! Inskrivning imorgon, är så nervös! Är så rädd att jag får en hemsk barnmorska, har en del övervikt och är rädd för vad hon ska säga om detta!
    Grattis! :) Jag längtar tills jag kommer in i v12.
  • Alltochinget
    curiosa skrev 2011-06-14 09:36:53 följande:
    Någon som märkt nått samband med illamående och vitamintabletter?
    Jag tänkte på det inann då jag drack blutsaft, en liten stund senare så mådde jag alltid illa.
    Idag har jag ätit Aco Kvinna och mår sådär lagom illa.
    Funderar på om det kan ha nått samband?
    Det undrar jag också!
    Jag läste nånstans om illamående. Att man skulle sluta med vitamintabeltter och se om illamåendet blev bättre. Jag äter apoteket kvinna och har gjort det flera månader innan jag blev gravid. Har hört att det ska vara bra att äta åtminstonde fram till v12. Men nu har jag inte tagit dom på 2 dagar eftersom jag börjat må illa och gör allt för att det ska bli bättre. Men jag mår illa ändå så det verkar inte funka. Nu blir jag nojig att det händer nåt med bebisen bara för jag slutat äta dom. Så ikväll ska jag nog ta en tablett.
  • RaraS
    Pebbles82 skrev 2011-06-14 11:06:33 följande:
    Några dagar senare kan den mycket väl varit (typ 2), men sen är det stopp på möjligheter eftersom både jag och sambon blev sjuka och inte orkade med några såna aktiviteter.. ;)
    Hon ursäktade sig dessutom med att det var en gammal och lite dålig apparat, så jag låtsas väl som att allt är bra tills vidare.. :)

(Och nej, någon uppföljning var inte nödvändigt om jag inte kände det längre fram)

Jobbigt för dig. Det är svårt att mäta ibörjan så egentligen borde man ju inte bry sig så mycket men förstår du är orolig. Håller tummarna för att allt står rätt till! Det befruktade ägget kan ju ligga rätt så länge i livmodern innan det börjar utvecklas, även om man vet när man har haft ÄL, så kan det blir senare. Upp emot en vecka tror jag det kan ligga utan att händer något ibland har jag för mig jag läste när jag var lite orolig. Så jag hoppas det är något sådant som har hänt hos dig. ÄL några dagar senare än vad ni trott, ägget utvecklades sent och det är svårt att mäta.

Hjärtat slog i alla fall och det är ju jättepositivt så håller vi alla tummarna!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Pebbles82
    RaraS skrev 2011-06-14 11:14:23 följande:

Jobbigt för dig. Det är svårt att mäta ibörjan så egentligen borde man ju inte bry sig så mycket men förstår du är orolig. Håller tummarna för att allt står rätt till! Det befruktade ägget kan ju ligga rätt så länge i livmodern innan det börjar utvecklas, även om man vet när man har haft ÄL, så kan det blir senare. Upp emot en vecka tror jag det kan ligga utan att händer något ibland har jag för mig jag läste när jag var lite orolig. Så jag hoppas det är något sådant som har hänt hos dig. ÄL några dagar senare än vad ni trott, ägget utvecklades sent och det är svårt att mäta.

Hjärtat slog i alla fall och det är ju jättepositivt så håller vi alla tummarna!

Tack för peppen! :)
Svar på tråden Januaribebis 2012