• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaJe2011

Hallå på er allihopa!
    Har nån av er fått tid för RUL ännu? Det har nämligen jag fått.
    Jag är v 8 (7+1) & igår damp kallelsen ner..

• curiosa
    MaJe2011 skrev 2011-06-14 11:26:20 följande:
    Hallå på er allihopa!
    Har nån av er fått tid för RUL ännu? Det har nämligen jag fått.
    Jag är v 8 (7+1) & igår damp kallelsen ner..
    Vi bokar våra tider själv genom att ringa när man är runt v 15. Så i mitten juli sitter jag på tfn för att få en tid ca 3 veckor senare.
  • zatori
    Pebbles82 skrev 2011-06-14 10:48:37 följande:
    Hej tjejer! 
    Tillbaka från besök hos läkaren och ett VUL. Man såg hjärtat slå och det såg helt okej ut (JIPPI!!)
    MEN... idag när jag borde vara i v 8+3 var fostret bara 10,7 mm. Hon ville flytta tillbaka mig två hela veckor, men sa också att det kan vara ett tecken på att det är något fel... :(

Så det som skulle lugna mina nerver gjorde mig nog i slutändan ännu oroligare.. :(
    Hur stora har era foster varit på VUL? 
    Jag var på VUL igår. Trodde jag var i vecka 8+0 då, men enligt läkaren var jag i 7+5, så det skiljde två dagar. Min lilla var 14,3 mm.

Hoppas det inte är någon fara! Kram.
  • MaJe2011
    curiosa skrev 2011-06-14 11:54:55 följande:
    Vi bokar våra tider själv genom att ringa när man är runt v 15. Så i mitten juli sitter jag på tfn för att få en tid ca 3 veckor senare.
    Aha att det skiljer sig så mkt då, haha.
    Jag fick min igår som sagt, då är jag i v 19 så det är ju en bra tid oxå :)
  • Frökenolson
    Alltochinget skrev 2011-06-14 11:06:43 följande:
    Åh va roligt för dig :D Jag har 3 veckor kvar till v12. Mysigt att magen börjar synas också. Är det ditt första barn?
    Ja det känns jättekul!
    Det är mitt första barn, har Missfall och utomkveds i bagaget, men det känns annorlunda denna gång så jag tror det ska gå vägen!
    Du då? har du barn innan?
  • Alltochinget
    Frökenolson skrev 2011-06-14 12:05:25 följande:
    Ja det känns jättekul!
    Det är mitt första barn, har Missfall och utomkveds i bagaget, men det känns annorlunda denna gång så jag tror det ska gå vägen!
    Du då? har du barn innan?
    Jaha, men då är det tredje gången gillt nu :)
    Det är mitt första barn och min första graviditet över huvudtaget så allt är så nytt. Nu längtar jag bara till kub 13 juli så vi får se den lilla och att allt är bra. Känns ju så overkligt nu när man inte fått se att det verkligen är nån därinne :)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • LillaEko

Anonyym: vad jag har förstått är det nya som hyrs ut här. Alla som gjort det har varit jättenöjda. Man får hjälp med instalering och en dom passar efter bilen.

Vi har kub om en vecka, vårt 3:e ul. Vad jag har hört så är det bara en symptom man upptäckt efter många ul, det är att barnet kan bli vänsterhänt?!?!?

• Butikslager

Hej tjejer!

Det har inte kommit mer blod än heller och mina kräkningar har blivit värre.
    Idag har jag redan kräkts 5gånger!

Tog ett gravtest nyss också och det är väldigt starkt.

Jag börjar få förhoppningarna att det kanske finns en levande liten böna i magen ändå.
    Imorgon bär det av till gällivare för att titta. Sonen stannar hemma med sin moster och jag får själv köra de 24milen ToR. Lite tråkigt att behöva åka själv, men det är det värt.

• Butikslager

Här är dagens gravtest! Har tidigare fått negativt test 1 vecka efter MF ungefär..
    Åh, vad dumt av mig att börja hoppas, men jag vill ju så gärna.
  • zatori

Liiv:

Vad härligt! (Kan man säga så efter att du nyss berättat att du kräks?) :P  Hoppas verkligen att det inte är någon fara med din lille. Håller tummarna för att det går bra imorgon. Kram.

Svar på tråden Januaribebis 2012