• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Butikslager

Jag har också fått "sparkar" flera gånger efter förlossningen. Jätteläskigt!
    Kändes precis som när jag var gravid med sonen! Trodde för en sekund att jag var gravid igen. Haha

Förra grav kände jag "kraffsanden" kring vecka 12, men det slutade ju med MF i vecka 14, men jag tror kanske att det var ett MA som kom ut. Och då var ju kraffsandet inte alls en bebba. Men jag har som inte känt det någon annan gång än när jag varit gravid.

Svårt att veta vad som känns och inte känns. När man blir gravid så är det ju tusen nya olika känslor. Både fysiskt och psykiskt :) 

• Butikslager

Jag har förresten letat blod i trosorna hela dagen. Säkert vart på toa 100 gånger. Men ingenting än.
    Jag känner mig sjukt nervös inför morgondagen! Får se hur det blir.. Åh, vad nervöst!

• shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-14 22:35:38 följande:
    Jag har förresten letat blod i trosorna hela dagen. Säkert vart på toa 100 gånger. Men ingenting än.
    Jag känner mig sjukt nervös inför morgondagen! Får se hur det blir.. Åh, vad nervöst!
    Kommer gå bra :) Jag håller mina tummar o tår och verkligen hoppas att din lilla son ska få bli storebror i januari :)

Hehe jasså du har också känt det där "sparkarna" ja det är jääätte äckligt eftersom det känns som sparkar haha
  • erajka

Läser att i v 16 börjar barnet göra ifrån sig rörelser, men det kan vara svårt att känna rörelserna redan.

Tror inte det är barnet man känner redan, men att det kan vara förknippat med graviditeten.

• Butikslager
    shadowstorm skrev 2011-06-14 22:39:06 följande:
    Kommer gå bra :) Jag håller mina tummar o tår och verkligen hoppas att din lilla son ska få bli storebror i januari :)

Hehe jasså du har också känt det där "sparkarna" ja det är jääätte äckligt eftersom det känns som sparkar haha
    Jaa, det kändes jätteverkligt! Jag tror tillochmed att jag tog ett gravtest! Helt sjukt likt. Alltså en RIKTIG spark. Inte bara bubblet. Haha, snacka skendräktig!

Och tack för alla tummar och tår. Jag har ändå en lugn känsla i kroppen, men jag vet inte..
    erajka skrev 2011-06-14 22:40:16 följande:
    Läser att i v 16 börjar barnet göra ifrån sig rörelser, men det kan vara svårt att känna rörelserna redan.

Tror inte det är barnet man känner redan, men att det kan vara förknippat med graviditeten.
    Med sonen började jag känna fladder i vecka 16. Riktiga sparkar kom först kring vecka 19-20 tror jag. Innan RUL var jag osäker på om det ens var Love jag kände, men på RUL såg jag honom härja samtidigt som jag kände det och då insåg jag att det var han. :) Så himla mysigt när det börjar röra sig!
  • Missoctober88

Okej men det är något som jag aldrig kännt när jag varit ogravid.. Kände likadant i vecka 16 med min dotter fladder och ett litet bubbel. Men vad det än är så känns det bra :) Kan tänka mig att det kan vara livmodern som börjat växa mycket och det kanske blir nån ryckning i den.. Ska fråga bm på inskrivningen nästa vecka.

• LillaEko

Liiv, lycka till idag. Ska hålla alla tummar och tår så hårt jag kan.

V12 idag. Måtte tiden gå fort nu ;)

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-15 07:48:59 följande:
    Här sitter jag och är skitnervös. Vid 10 så drar vi iväg!
    Lycka till.
    Sitter och vämntar på ett positivt besked i em.
  • curiosa

Idag tänker jag testa utan både blutsaft och vitaminer och se om jag mår bättre utan dom och så ta det på kvällen istället.. Hoppas att det blir bättre för man blir ju så hämmad när man mår dåligt.

Svar på tråden Januaribebis 2012