• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • erajka

Jag har faktiskt inte haft något problem alls sedan jag fick min diagnos (hade stora besvär då) mer än att jag har värk i kroppen. Äter asacol för ulcerös koliten

för GBP: b12, järn, kalcium, d-vitamin, folsyra och mitt val kvinna

• Trasslet
    Syoss skrev 2011-06-15 12:33:49 följande:

Trassel:
    Tänk inte så mycket på det. Det var oerhört dumt av din BM att säga så! Det finns dom som dricker hela graviditeten utan att det blir något fel på barnet. Det finns ju dom som röker och tar andra droger också...
    Jag var på semester veckan innan jag plussade (plussade i v.5) och där slank det ner både en, två och tre drinkar.
    Min BM sa att innan man vet att man är gravid så lever man ju som vanligt, så det är inte ovanligt att det slinker ner lite alkohol innan man vet att man är gravid. Hon sa även att jag inte skulle tänka på det. Huvudsaken är hur man sköter sig efter man plussat :)

Snälla ni är. :) Jo, jag inser ju att andra också råkar göra samma sak, men man blir ju så sjukt orolig. Vi vill så gärna ha vårt lilla pyre. Hjärta BM sade iaf att om barnet överlever så kommer alkoholintaget inte att leda till någa bestående men hos barnet så det känns ju skönt.
  • bebis1201

Hej! Jag hoppar in i denna tråd, är i vecka 9+6 och har BF 11 jan 2012. Det är andra barnet för mig.

Jag mår så fruktansvärt illa... Har varit hemma från jobbet denna veckan. Början äta Postafen för två veckor sedan eftersom jag kräktes flera gånger om dagen (inte så kul på jobbet,...) och det hjälpte mot kräkningarna, men hade fortfarande illamåendet hela dagarna. Nu har det blivit värre, kräks trots postafen... Så i mpndags bestämde jag mig för att vara hemma denna veckan. Skönt. Men sjukt jobbigt att må så här! Det påverkar humöret nåt otroligt!!! Orkar inte med min man eller min son...:( Vet inte hur det sk a gå nästa vecka när jag måste till jobbet igen...

Är det någon mer än jag som måste spotta hela tiden? Jag har jättemycket spot och på morgonen kräks jag upp allt spot jag tydligen svalt under natten. Jätteäckligt. Nån som varit med om samma sak? Tips??

• Butikslager

Gick sådär hos läkaren..

Hon kunde inte säga nåt alls! Fostret fanns kvar iaf, men hon var inte säker på att det hade växt och hon trodde hon såg hjärtat, men var inte säker..

Känns nästan jobbigare nu än innan. Jag får helt enkelt vänta fyra veckor till ul. Om mf inte kommer tidigare.

• anmaelli
    Butikslager skrev 2011-06-15 16:15:48 följande:
    Gick sådär hos läkaren..

Hon kunde inte säga nåt alls! Fostret fanns kvar iaf, men hon var inte säker på att det hade växt och hon trodde hon såg hjärtat, men var inte säker..

Känns nästan jobbigare nu än innan. Jag får helt enkelt vänta fyra veckor till ul. Om mf inte kommer tidigare.
    Men va va va? Verkar som du fick träffa någon väldigt oproffesionell? Vilken vecka är du i nu?
    Och att se om de hade växt är väl bara att mäta???

Grr, så arg jag blir!!

Kram!
  • Frökenolson
    Gick sådär hos läkaren..

men va fan, vadå inte kunde se då får hon väl kolla nogrannare, här har du åkt 25 mil för att må ännu sämre..
    Men om hon trodde hon såg ett hjärta finns det ju hopp.
    Kunde hon inte höra hjärtat heller?
    Är nästa UL på samma ställe?
    styrkekramar till dej
  • Cia80

Går in i vecka 11 idag. Har ont i magen, men jag hoppas att det är livmodern som växer lite extra nu. Försökte att ta det lugnt på jobbet. Men det gör fortfarande ont även nu när jag sitter hemma i soffan. Skönt att dottern vill titta på film

• Butikslager

Hela besöket började med att jag fick en 5minuter lång utskällning! Jag borde inte ha kommit på något VUL för det var minsann skadligt och man skulle inte störa foster i tidig graviditet.  Strålnings blablablablabla.. och så vidare...

I alla fall.

Vid förra mätningen var fostret 4.5mm tydligen och hon trodde att den nu kanske var mellan 5 och 5.5mm. Så då borde det ju ha växt. Men hon tyckte att det kanske var litet? Men jag kollade runt och det verkar normalt för vecka 6-7 och det verkar variera väldigt mycket..

Det kändes som om hon var väldigt försiktig med VUL-staven också. Vet inte om det var för att hon inte ville störa för mycket, för vid tidigare VUL har dom iaf tagit i ganska ordentligt eftersom jag har en bakåtlutande livmoder så är det lite svårt att se. Tidigare läkare har som tryckt till med staven så jag har känt det, men hon var väldigt försiktig så jag vet inte..

Men hon sa att hon såg något som pulserade, men kunde inte säkert säga att det var hjärtat.
    Hon tyckte jag skulle fortsätta vara beredd på att det kunde vara ett MF.

Verkade som om hon fick lite dåligt samvete över att hon tog i så hårt från början så hon gav mig två bider från VUL:et och gav mig en kram innan jag gick....?

• RaraS
    Gick sådär hos läkaren..

Stackare...du såg ju hjärtat slå sist ju! Ja, jag förstår ju att de inte kan göra någon bedömning om hjärtat kanske slår, det kan ju vara ok och det har ju inte gått så lång tid sedan sist VUL...

Men vänta i 4 veckor på nästa UL! Det låter ju verkligen olidligt! Du borde ju få komma på koll igen om en vecka eller så...12 mil eller ej...man behöver ju få veta för att kunna må bra och inte oroa sig!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Butikslager
    RaraS skrev 2011-06-15 16:54:05 följande:

Stackare...du såg ju hjärtat slå sist ju! Ja, jag förstår ju att de inte kan göra någon bedömning om hjärtat kanske slår, det kan ju vara ok och det har ju inte gått så lång tid sedan sist VUL...

Men vänta i 4 veckor på nästa UL! Det låter ju verkligen olidligt! Du borde ju få komma på koll igen om en vecka eller så...12 mil eller ej...man behöver ju få veta för att kunna må bra och inte oroa sig!

Nej det var onödigt tyckte hon. Det är bara vänta ut det..
    Nu ids jag inge mer, får helt enkelt vänta.

Nästa UL är i Sunderbyn då vi är i piteå på semester.. Får hålla tummarna helt enkelt.
Svar på tråden Januaribebis 2012