• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Åh vad jag är glad, fick ett läkarbesök hos spec mvc redan på måndag och får träffa samma läkare som jag hade förra graviditeten. Jätteskönt!

• Västeråsmamman

Trassel, tycker också att det var klumpigt av henne att uttrycka sig så. Du ska se att det kommer gå jättebra! Stor kram

• tzetze

Hej allihop, 
    hoppar snabbt in med en fråga bara, eftersom jag
    är så himla orolig! Jag är i v 10+2 och sedan ett par dgr tillbaks, har verkligen ALLA symptom försvunnit. Inte de vanliga nattliga springa-på-toaletten-turerna för att kissa. Inget illamående. Inga ömma eller svullna bröst längre. Samt att jag verkligen inte känner mig gravid alls! Extremt oroväckande tycker jag. Har 2 missfall bakom mig, varav det sista inte upptäcktes förrän i v 13 vid ul.

Jag ska med ett flyg om ett par timmar till min pojkvän i England och känner mig helt gråtfärdig av oro.

Någon annan som har erfarenhet av att precis alla symptom försvunnit i princip samtidigt, utan att det varit ngt fel?

Har hört talas om spökveckor men ej kollat upp, vågar knappt läsa. Jag är 40 år i år och extra orolig, då jag känner jag kanske inte har många fler chanser.

Kram på er allihop och lycka till! 

• Sapato

Får se det positivt att jag inte vaknar på natten än iaf för det låter jobbigt.

Var nyss iväg på lunch(åt tidigt idag) och alla ville äta sushi och fick lite panik där eftersom jag inte berättat på jobbet än och känns dumt att beställa mamma-variant när alla vet att jag älskar laxen.
    Men det ordnade sig då sushin öppnade senare idag så blev ett annat ställe

• zatori
    Trasslet skrev 2011-06-15 08:55:44 följande:
    Fy, var hos BM igår och blev uppskrämd angående MF/MA och idag känner jag mig inte gravid längre. :( Magen ser likadan ut som den gjorde innan grav och jag är inte ens illamående idag (till skillnad från igår då jag kräktes som aldrig förr). Tycker inte att brösten ömmar lika mycket idag heller.. o r o l i g. :(
    Varför blev du uppskrämd angående MF/MA? Inte av din BM väl?
    Symtomen kommer och går hela tiden. Ora dig inte! :)
  • zatori

Trassel:

Sorry. Såg längre ner ditt svar på varför.
    Sjukt oproffessionellt av din BM att uttrycka sig så. :( Men försök hålla hoppet uppe! Det är säkert ingen fara. Det är många som råkar dricka alkohol innan de vet att de är gravida.

• anmaelli
    zatori skrev 2011-06-15 12:01:05 följande:
    Vecka 9 idag! (8+0) Det går saaakta framåt. :)
    Samma här!! :) 8+0 idag.
    Tycker  dert vips kan vara v 13 nu så man kan pusta ut litegrann och få börja njuta...
  • erajka

Idag ska jag på läkarbesök pga att jag har en kronisk inflammation i tarmen! Får se vad hon säger

• Syoss

Trassel:
    Tänk inte så mycket på det. Det var oerhört dumt av din BM att säga så! Det finns dom som dricker hela graviditeten utan att det blir något fel på barnet. Det finns ju dom som röker och tar andra droger också...
    Jag var på semester veckan innan jag plussade (plussade i v.5) och där slank det ner både en, två och tre drinkar.
    Min BM sa att innan man vet att man är gravid så lever man ju som vanligt, så det är inte ovanligt att det slinker ner lite alkohol innan man vet att man är gravid. Hon sa även att jag inte skulle tänka på det. Huvudsaken är hur man sköter sig efter man plussat :)

Svar på tråden Januaribebis 2012