• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    anmaelli skrev 2011-06-15 12:08:28 följande:
    Samma här!! :) 8+0 idag.
    Tycker  dert vips kan vara v 13 nu så man kan pusta ut litegrann och få börja njuta...
    Ja, eller hur! Man kunde somna inatt och imorgon när man vaknade var det vecka 13. :) Fast jag försöker njuta så gott jag kan nu också. Jag mår ju jättebra och det får man väl försöka njuta av. Det finns ju de stackare som knappt orkar ta sig ur sänge pga illamående och annat.
  • Sapato

Jag tyckte precis jag var i vecka 5 och är nu i vecka 8 + 2.
    Det går så fort när man har barn sen innan, hinner inte hålla reda på veckorna som går

• zatori
    erajka skrev 2011-06-15 12:24:03 följande:
    Idag ska jag på läkarbesök pga att jag har en kronisk inflammation i tarmen! Får se vad hon säger
    Hoppas det går bra hos doktorn! :)
  • carooo
    tzetze skrev 2011-06-15 11:37:58 följande:
    Hej allihop, 
    hoppar snabbt in med en fråga bara, eftersom jag
    är så himla orolig! Jag är i v 10+2 och sedan ett par dgr tillbaks, har verkligen ALLA symptom försvunnit. Inte de vanliga nattliga springa-på-toaletten-turerna för att kissa. Inget illamående. Inga ömma eller svullna bröst längre. Samt att jag verkligen inte känner mig gravid alls! Extremt oroväckande tycker jag. Har 2 missfall bakom mig, varav det sista inte upptäcktes förrän i v 13 vid ul.

Jag ska med ett flyg om ett par timmar till min pojkvän i England och känner mig helt gråtfärdig av oro.

Någon annan som har erfarenhet av att precis alla symptom försvunnit i princip samtidigt, utan att det varit ngt fel?

Har hört talas om spökveckor men ej kollat upp, vågar knappt läsa. Jag är 40 år i år och extra orolig, då jag känner jag kanske inte har många fler chanser.

Kram på er allihop och lycka till! 
    Jag känner verkligen igen mig i din beskrivning, för lite mer än en vecka sedan så har minna symptom mer eller mindre försvunnit. Innan det mådde jag illa (aldrig spytt), ofta huvudvärk, växtvärk i livmodern, humör, kissnödig konstant... Men nu är det allt borta, förutom den ihärdiga nästäppan som är konstant.

Frågade min barnmorska och hon sa att det var helt normalt och att jag skulle vara glad för att jag mådde så bra... Men visst blir man lite orolig. Har inte gjort något UL heller och det är många månader rill RUL känns det som...
  • Syoss

Går in i v.10 idag (9+0) Äntligen känns det som att det händer något med veckorna haha. Men det går fortfarande otroligt långsamt.
    För en vecka sedan började illamåendet att släppa och sedan dess har jag varut sugen på allting nästan. Innan kunde jag knappt äta någonting och nu är det som att min kropp vill ha allt allt allt! Det är svårt att hålla näsan borta från kylskåpet och det får jag sota för på kvällarna när jag ligger med sura uppstötningar och svullen mage haha.
    Men det är skönt att inte må så illa längre. Dock så är jag fortfarande väldigt trött. Det känns som att jag aldrig riktigt vaknar på dagarna, utan går mest som i en dvala.. skumt.

Personalfest ikväll. Får se hur länge jag pallar :P Dock så har chefen beställt mat från en restaurang där det mest är lufttorkat kött och en massa salami och sånt. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Får hålla mig till potatissallad antar jag :) Dock kommer folket undra varför jag knappt äter något och håller mig borta från alkoholen. Hatar såna kniviga situationer.

• chreb
    Syoss skrev 2011-06-15 13:27:58 följande:

Går in i v.10 idag (9+0) Äntligen känns det som att det händer något med veckorna haha. Men det går fortfarande otroligt långsamt.
    För en vecka sedan började illamåendet att släppa och sedan dess har jag varut sugen på allting nästan. Innan kunde jag knappt äta någonting och nu är det som att min kropp vill ha allt allt allt! Det är svårt att hålla näsan borta från kylskåpet och det får jag sota för på kvällarna när jag ligger med sura uppstötningar och svullen mage haha.
    Men det är skönt att inte må så illa längre. Dock så är jag fortfarande väldigt trött. Det känns som att jag aldrig riktigt vaknar på dagarna, utan går mest som i en dvala.. skumt.

Personalfest ikväll. Får se hur länge jag pallar :P Dock så har chefen beställt mat från en restaurang där det mest är lufttorkat kött och en massa salami och sånt. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Får hålla mig till potatissallad antar jag :) Dock kommer folket undra varför jag knappt äter något och håller mig borta från alkoholen. Hatar såna kniviga situationer.

Skyll på att du äter antibiotika för urinvägsinfektion eller liknande så slipper du undan alkoholen lätt =)
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-15 12:38:25 följande:
    Hoppas det går bra hos doktorn! :)
    tack, det gick bra. Fick massa mediciner bara
    Sapato skrev 2011-06-15 12:39:16 följande:
    Erajka: Kan det påverka graviditeten?
    Vi prata inte så mycket om det, men är man i ett skov påverkas man!

Hon ville mest prata om att jag är Gastric bypass opererad och är en riskpatient.
  • Pebbles82
    erajka skrev 2011-06-15 14:27:33 följande:
    tack, det gick bra. Fick massa mediciner bara
    Sapato skrev 2011-06-15 12:39:16 följande:
    Erajka: Kan det påverka graviditeten?
    Vi prata inte så mycket om det, men är man i ett skov påverkas man!

Hon ville mest prata om att jag är Gastric bypass opererad och är en riskpatient.
    Jag hade riktigt besvärlig IBS för ett par år sedan. Så pass att jag många dagar knappt kunde gå utanför dörren innan magen tjorvade ihop sig, jag kunde få akuta kräkimpulser i kön på ICA och fick springa därifrån. Till slut blev jag såklart rätt socialt hämmad, för jag kunde ju inte äta som vanligt och fungera som vanligt. 

Under min graviditet med dottern blev det gradvis bättre och bättre, sen hon är född för snart ett år sen har jag haft ett enda skov. Besvären finns såklart alltid där i liten dos, men jag lyckas hålla dem i schack utan tabletter, utan mediciner.

Hoppas, hoppas, hoppas att det kan bli samma för dig! För det är ett jäkla skit att vara mitt uppe i det.. :( Håller tummarna för att en graviditet även hjälper dina tarmar lite!  
  • pernillis

Ni som oroar er för att symptomen försvunnit - det gjorde det för mig också! Kände jättemycket mellan vecka 4-7 och sen vecka åtta och nio försvann alla symptomen! Läskigt, jag blev jätteorolig såklart! Men nu i vecka 10 har jag fått tillbaka allt igen och imorgon går jag in i vecka 11 =) 

Svar på tråden Januaribebis 2012