• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sessan4

Ni som haft blödningar, hur mycket har det varit?? mitt började igår med bruna flytningar och idag är det mer rött på pappret, jag har trosskydd men hinner inte få så mycket i det för jag springer ofta på toa o kollar. då är pappret rött. det molar som mensvärk till o från, ringde 1177 och pratade med en spydig sköterska och sen en barnmorska på kvinnoavdelningen som sa att jag skulle avvakta och se.

Så nu är hela helgen förstörd, den kommer att kännas skitlång.. jag har en tid för vul på tisdag men har inga större förhoppningar om hjärtaktivitet Gråter

• curiosa
    Sessan4 skrev 2011-06-17 13:16:31 följande:
    Ni som haft blödningar, hur mycket har det varit?? mitt började igår med bruna flytningar och idag är det mer rött på pappret, jag har trosskydd men hinner inte få så mycket i det för jag springer ofta på toa o kollar. då är pappret rött. det molar som mensvärk till o från, ringde 1177 och pratade med en spydig sköterska och sen en barnmorska på kvinnoavdelningen som sa att jag skulle avvakta och se.

Så nu är hela helgen förstörd, den kommer att kännas skitlång.. jag har en tid för vul på tisdag men har inga större förhoppningar om hjärtaktivitet Gråter
    Jag har blött två gånger (utan anledning, 2 ggr till pga vul) ena gången var det så pass mkt att jag vaknade av det och hade blod i sängen!
    Andra gången kom det oxå på morgonen men mindre.
    Båda blödningarna har slutat ganska direkt med bruna flytningar som efetrföljd.
    Har vart på vul tre gånger och allt har sett bra ut alla gånger.

Mina tidigare grav har jag oxå blött. med sonen rikligt i flera dagar och med dottern oxå rikligt fast kortare tid. Alla mår bra.

I samband med blödningarna har jag haft extra mendsvärk som till slut släppt.

Så det behöver verkligen inte vara nått allvarligt.
  • roxylady
    Sessan4 skrev 2011-06-17 13:16:31 följande:

Fy hoppas det inte är något. Man kan ju blöda utan att det behöver ha hänt något just för att blodkärlen är extra känsliga. Kanske tänjer sig allt just nu och då sprack något kärl? Kan ju vara så. Det är väl om det blir rikligt och klumpar man kan börja fundera. Det är som sagt vad jag har hört. Håller alla tummar å tår på att det inte är något!!!!
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-17 13:04:00 följande:
    Fy vad gott det där såg ut att vara!!! =D
    Mmm hoppas det smakar gott med Måste dock ut i regnet för att handla, kan tillägga att vi inte har någon bil
  • Sessan4

Tack snälla ni för vänliga ord, jag måste försöka sysselsätta mig så jag kan tänka på annat, USCH, vad det är svårt..

• roxylady
    erajka skrev 2011-06-17 13:25:41 följande:
    Mmm hoppas det smakar gott med Måste dock ut i regnet för att handla, kan tillägga att vi inte har någon bil
    Oh det är trökigt!!! Hoppas det avtar snart för er då :) Vi ska också handla sedan.. har ingen lust då man fortfarande går runt och mår illa ständigt :(
  • minneli

För mig började det också komma mer molvärk nu i v.12.. efter att det inte var så mycket v.10-11.

Sessan4: Hoppas det inte är ngn fara! Du kan alltid pröva ringa sjukvårdsupplysningen igen. Jag blödde förra graviditeten och ringde dit och fick prata med en jätteotrevlig tant som sa att jag skulle lägga mig ner på soffan och vänta på missfallet!!! Knäckt som man var så gjorde jag det, men eftersom det aldrig kom mer så ringde jag upp efter två dagar kanske och då fick jag prata med en jättetrevlig som skickade mig direkt på vul. Så tyvärr spelar det stor roll vem det är som svarar när man ringer! Det borde ju inte vara så men det verkar ju så...

• minneli

Glömde skriva att allt såg bra ut på det vul jag fick göra då och nu har jag en dotter på 2 år =)

• nya mamman

Idag har jag varit på gyn-undersökning! Allt såg och kändes bra ut. Livmodern kändes i bra stl i jämförelse med vilken vecka jag är i (10+4) idag. Så på måndag ska jag ringa och beställa tid till rutin-UL. Som jag längtar =)

Svar på tråden Januaribebis 2012