• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Sessan4: nej vad jobbigt. Håller tummarna för att det inte är någon fara.

• Alltochinget
    jessielarsson skrev 2011-06-17 09:28:36 följande:
    Fick reda på en rolig grej häromdagen, sonen har en kompis som är 4 dagar äldre än honom. Och vi mammor stod och pratade på skoj om att vi får ju försöka pricka in nästa grav oxå. Och det visade sig nu då att det har vi gjort. Jag har bf den 12 jan och hon den 14 jan    Så det ska bli jätte roligt att vara hemma samtidigt även denna gången.
    Gud vad roligt att ni lyckades pricka in sådär igen :) Hade ni pratat nåt om när ni ville ha nästa barn? Eller var ni helt ovetandes om den andres planering.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • anmaelli
    Västeråsmamman skrev 2011-06-17 08:23:53 följande:
    Lägesrapport,
    Är inskriven på sjukhuset på grund av två stora blodproppar i vänster ben. Kan inte gå fn. De är oroliga att propparna ska vandra vidare och därför behåller de mig här.
    Deras teori är att det beror på graviditeten men att pyret är opåverkad. Inte kul alls men vad ska man göra? Nu ska jag få sprutor i 6 mån för att förebygga nya proppar.
    uschdå! hoppas du kryar på dig snabbt! hur märkte du det och hur länge blir du inlagd?
  • elingabriella
    Alltochinget skrev 2011-06-17 09:54:09 följande:
    Gud vad roligt att ni lyckades pricka in sådär igen :) Hade ni pratat nåt om när ni ville ha nästa barn? Eller var ni helt ovetandes om den andres planering.
    Ja, superbra tajmat ju! :)

Jag tycker du ska äta omega3 också. Finns undersökningar som visar att barn blir lugnare och intelligentare när mamman, och sedan också de, har ätit omega3 tillskott.
  • carooo

Nästäppan kom innan jag ens visste att jag var gravid... och nu är nästäppan x 2 eftersom jag lyckats dra på mig en förkylning.

Men tacka vet jag nässpray, hatar att vara täppt i näsan och känslan av att inte kunna andas. Dessutom flåsar man när man äter, snarkar när man sover, flåsar upp för trappen och känner sig allmänt bakom flötet när man tvingas andas genom munnen hela tiden... meeeeennnnn.. det kunde varit värre ;0)
    Men lider med er som också är täppta. Får ta det där med avvänjning vid ett senare tillfälle...

• SysterAnna

Tips på vitaminer som iallafall jag inte tycker smakar apa är ACO kvinna. Dem innehåller det mesta som man behöver, är små och man behöver bara ta en/dag. Testade om det var apotekets, dem smakade apa, var stora och luktade pyton. Så gissa om jag var glad när jag hittade aco:s igen. Fanns på ica maxi bland annat. 

• curiosa
    SysterAnna skrev 2011-06-17 10:53:24 följande:
    Tips på vitaminer som iallafall jag inte tycker smakar apa är ACO kvinna. Dem innehåller det mesta som man behöver, är små och man behöver bara ta en/dag. Testade om det var apotekets, dem smakade apa, var stora och luktade pyton. Så gissa om jag var glad när jag hittade aco:s igen. Fanns på ica maxi bland annat. 
    Den tar jag med, min BM rekomenderade dom men jag mår så illa av dom så jag måste ta de på kvällen så jag sover bort det illamående.
    Annars så ä det smidigt eftersom det bara är en om dagen.
  • Bubbelhubbel
    Helhjärtat skrev 2011-04-29 07:49:47 följande:
    Oj redan 3 stycken som har bf 1/1 Glad
    Hej, ny i tråden, har också BF 1 jan :)
  • roxylady
    elingabriella skrev 2011-06-17 08:48:30 följande:
    Jag tar en per dag. De är riktigt stora också. Kanske ska testa de andra då :) Tack för tipset! Nej usch för fisk. Det är MYCKET som inte går ner just nu, haha....
    Haha nej verkligen inte :p Fisk kan jag nog klara mig utan. Men det hade varit gott med chips. Men jag kräks nästan av chipslukt :( Vilket iofs är positivt ändå haha.
    Alltochinget skrev 2011-06-17 09:08:23 följande:
    Jag tar också Apotekets kvinna. Men ingen omega 3, borde jag göra det? Jag äter ju nästan aldrig fisk...
    Det är jätte bra om du kan ta omega 3 om du aldrig äter fisk för då får du i dig det ändå :) Jag äter Mor & Barn som finns på life hälsokosten. Kostar ca 179kr för ett paket som räcker en månad.
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-17 11:41:11 följande:
    Haha nej verkligen inte :p Fisk kan jag nog klara mig utan. Men det hade varit gott med chips. Men jag kräks nästan av chipslukt :( Vilket iofs är positivt ändå haha.
    Alltochinget skrev 2011-06-17 09:08:23 följande:
    Jag tar också Apotekets kvinna. Men ingen omega 3, borde jag göra det? Jag äter ju nästan aldrig fisk...
    Min man jobbar på OLW och det är döden när han kommer hem från jobbet och inte hunnit duscha!
Svar på tråden Januaribebis 2012