• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-17 11:44:32 följande:
    Min man jobbar på OLW och det är döden när han kommer hem från jobbet och inte hunnit duscha!
    Åh mår du också ila av chips?? Visst luktar det illa?? Det var bland det första jag inte kunde stå ut med!! Skönt att han hoppar i dushen på en gång då :)
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-17 11:54:19 följande:
    Åh mår du också ila av chips?? Visst luktar det illa?? Det var bland det första jag inte kunde stå ut med!! Skönt att han hoppar i dushen på en gång då :)
    jag mår illa utav frityrlukten, är inte så förtjust i chips i vanliga fall
  • elingabriella
    roxylady skrev 2011-06-17 11:54:19 följande:
    HIhi jag med! Jag som äääälskade chips förut, haha :)
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-17 11:56:56 följande:
    jag mår illa utav frityrlukten, är inte så förtjust i chips i vanliga fall
    Okej den gillar jag inte heller :P Men då kan du inte äta strips heller?
    elingabriella skrev 2011-06-17 12:11:34 följande:
    Ja jag med! Jag är nästan ledsen att det är slut med fredagsmyset med chipsen hahah! Vet ju att jag älskar det annars.. men min nya näsa äcklas av det :( Speciellt sourcream.. gaah mår illa bara jag tänker på lukten!!
  • jessielarsson
    Alltochinget skrev 2011-06-17 09:54:09 följande:
    Gud vad roligt att ni lyckades pricka in sådär igen :) Hade ni pratat nåt om när ni ville ha nästa barn? Eller var ni helt ovetandes om den andres planering.
    Vi hade väl pratat lite löst om att våren 2012 är en bra årstid. Men då hennes sambo inte ville ha fler barn efter första så har hon itne velat  tjata. Och sen har vi inte pratat om det mer, och när jag berättade att jag var gravid då i v 5 så berättade hon att hon hade tagit ut sin spiral. Men det hon inte visste var att hon oxå var gravid i v 5. Så det mesta var helt ovetandes. Men vi träffades och började umgås först när vi började gå på förääldragruppen på bvc. Ska bli jätte skoj!!
  • Syoss

Mhm, chips! Får nog bli lite fredagsmys ikväll :)

Idag ska jag på återbesök hos läkaren. Var där för två veckor sen ungefär, för att jag mår så himla dåligt. Extremt illamående, yrsel, måste äta så fort jag känner lite hunger annars blir illamåendet mycket värre och jag klarar inte av att äta när det gått för långt. Vissa sagar tar jag mig knappt ur sängen..
    Jobbar ju på Burger King, och där kan man inte sätta sig när när man blir yr eller gå och ta sig nägot att äta när man känner att man måste. Stå upp i flera timmar i streck, i stress och äcklig lukt. En normal arbetsdag funkar inte för mig.
    BM tyckte jag skulle få mig en sjukskrivning, så hon skickade mig till läkaren men han vägrade en sjukskrivning, för att försäkringskassan inte skulle godkänna anledningen - enligt honom. Jag hade varit hemma så mycket så mina sjukdagar var slut, så jag fick ta ledigt, klarade inte av jobbet.
    Igår surfade jag runt på försäkringskassans hemsida och vad som står där så verkar det inte vara helt omöjligt att få en sjukskrivning. Ska skriva ut den texten och ta med till läkaren sen, så får vi se vad han säger.
    Det är inte rätt att man ska tvingas ta ledigt...

• erajka
    roxylady skrev 2011-06-17 12:22:58 följande:
    Okej den gillar jag inte heller :P Men då kan du inte äta strips heller?
    elingabriella skrev 2011-06-17 12:11:34 följande:
    Joda strips gör jag i ugnen

Är chipsdag idag så han kommer väl hem med en drös påsar, vi får väl se om jag är sugen eller inte
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-17 12:40:14 följande:
    Joda strips gör jag i ugnen

Är chipsdag idag så han kommer väl hem med en drös påsar, vi får väl se om jag är sugen eller inte
    Hehe okej! Ja då är det ju inte riktigt samma sak med frityrolja osv. Det är gott med strips i ung :D

Haha ja! Eller om han får stoppa undan dem illa kvickt? :p
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-17 12:42:13 följande:
    Hehe okej! Ja då är det ju inte riktigt samma sak med frityrolja osv. Det är gott med strips i ung :D

Haha ja! Eller om han får stoppa undan dem illa kvickt? :p
    hoppas att jag är sugen, har gått ner ett halv kilo denna vecka....

ska laga den gryta tills han kommer hem ikvälll www.matklubben.se/recept/himmelska_grytan_58712.html
Svar på tråden Januaribebis 2012