• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Stellan
    Alltochinget skrev 2011-06-18 08:44:07 följande:
    Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
    Känner igen mig helt och hållet. Hos mig har den värsta "panikhungern" lagt sig, men när det var som värst så tillät jag mig att äta när kroppen sa till. Blev mycket yoghurt och musli här, försökt tänka som så att kroppen behövde mer energi under den perioden, det kommer säkert lugna sig för dig också : ) 
  • Västeråsmamman

Jag blir kvar på sjukhuset till imorgon. Jag vaknade i torsdags av att jag hade ont i benet och inte kunde röra mig. När jag försökte gå upp så såg jag att benet var jättesvullet. Då ringde jag vc som skickade mig omedelbart till akuten. Där blev jag undersökt av 4 läkare och skickad på ultraljud av benet. Då såg de direkt att det var två stora proppar i venerna.
    På grund av att de sitter så högt så finns en ökad risk att de lossnar och då vill de ha lite koll.
    Otur kombinerat med grav hormoner är orsaken.
    Ett råd till er alla sitt inte stilla för mkt. Försök att röra på er en liten stund om dagen för då minimeras risken att drabbas av detta.

• mabuse
    Västeråsmamman skrev 2011-06-18 11:24:50 följande:
    Jag blir kvar på sjukhuset till imorgon. Jag vaknade i torsdags av att jag hade ont i benet och inte kunde röra mig. När jag försökte gå upp så såg jag att benet var jättesvullet. Då ringde jag vc som skickade mig omedelbart till akuten. Där blev jag undersökt av 4 läkare och skickad på ultraljud av benet. Då såg de direkt att det var två stora proppar i venerna.
    På grund av att de sitter så högt så finns en ökad risk att de lossnar och då vill de ha lite koll.
    Otur kombinerat med grav hormoner är orsaken.
    Ett råd till er alla sitt inte stilla för mkt. Försök att röra på er en liten stund om dagen för då minimeras risken att drabbas av detta.
    Vilken otur :( Krya på dig!
  • Missoctober88

Hade jätteont i ryggen och bebismagen imorse och upptäckte att jag blödde lite mörkrött blod. Synd att det hände nu under helgen för nu vet jag inte var jag ska vända mig :( Just nu har det avtagit men jag känner mig öm forfarande.
    Hoppas att det här inte betyder att det inte blir någon bebis :( 

• Missoctober88
    Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
    Låter som mig när jag hade magkatarr. Det var hemskt jag var så hungrig hela tiden och när jag åt så gick hungern över för stunden och sedan kom den fort tillbaka. 
  • shadowstorm
    Missoctober88 skrev 2011-06-18 13:46:06 följande:
    Hade jätteont i ryggen och bebismagen imorse och upptäckte att jag blödde lite mörkrött blod. Synd att det hände nu under helgen för nu vet jag inte var jag ska vända mig :( Just nu har det avtagit men jag känner mig öm forfarande.
    vilken vecka är du? Jag har hört att flera får små blödningar när de skulle ha sin nästa mens det är tydligen rätt vanligt.
  • roxylady
    Jag är precis likadan jag med.. försöker äta så lätt jag kan emellanåt hela tiden. Om du är hemma en hel dag så ät fil med nått gott i.. tex jordgubbar varje gång. Det brukar hjälpa mig ett tag i alla fall under dagen. Jag hoppas också att detta ska gå över snart.. vill inte heller gå upp onödigt mkt :S
  • Butikslager
    Hur mycket blod kom det? Jag blödde ju som en mens under 5 timmar typ.. Dock inga klumpar.
    Jag håller fortfarande tummarna att allt ska vara okej. Fostret fanns ju kvar så det finns väl en chans fortfarande!

Ring akuten och hör om dom kan kolla med VUL, annars ring på måndag.
    Våran akut har ju ingen maskin så jag fick ju vänta från fredagen till onsdagen innan jag fick komma in. Och läkaren jag kom till var ju tyvärr pucko.

Jag har inte blödit något mer och har kvar mina gravsymtpom så jag hoppas att allt är lungt.
    Annars blir jag förbannad! Jag vill ju inte gå runt och kräkas och må pyton helt i onödan. Då får kroppen gärna stöta ut allt så man kan börja om igen..

Hur som helst, lycka till och så länge det inte kommer klumpar så kan det bara vara en vanlig blödning! Det är många som blöder under grav.

Sköra slemhinnor, blodkärl, det kan även komma ut överflödigt blod från livmodern och om moderkakan växer fast nära livmodertappen så kan det också blöda. Har ni haft sex eller har du ansträngt dig? Lyft tungt? Det finns hundra olika orsaker till blod som inte betyder MF!
  • MaHo89
    Jag har ju haft flera blödningar, både före vul och  efter, ska göra ett nytt vul 4/7 p.g.a. all oro. Men när jag gjorde vul så såg allt bra ut, hjärtat var igång och allt =) Så det finns hopp, om än det är tufft att gå ovetandes!
  • Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-18 18:48:32 följande:
    Hur mycket blod kom det? Jag blödde ju som en mens under 5 timmar typ.. Dock inga klumpar.
    Jag håller fortfarande tummarna att allt ska vara okej. Fostret fanns ju kvar så det finns väl en chans fortfarande!

Ring akuten och hör om dom kan kolla med VUL, annars ring på måndag.
    Våran akut har ju ingen maskin så jag fick ju vänta från fredagen till onsdagen innan jag fick komma in. Och läkaren jag kom till var ju tyvärr pucko.

Jag har inte blödit något mer och har kvar mina gravsymtpom så jag hoppas att allt är lungt.
    Annars blir jag förbannad! Jag vill ju inte gå runt och kräkas och må pyton helt i onödan. Då får kroppen gärna stöta ut allt så man kan börja om igen..

Hur som helst, lycka till och så länge det inte kommer klumpar så kan det bara vara en vanlig blödning! Det är många som blöder under grav.

Sköra slemhinnor, blodkärl, det kan även komma ut överflödigt blod från livmodern och om moderkakan växer fast nära livmodertappen så kan det också blöda. Har ni haft sex eller har du ansträngt dig? Lyft tungt? Det finns hundra olika orsaker till blod som inte betyder MF!
    Det var inte mycket alls men jag hade jätteont i ryggen och magen (har fortfarande ont) :( Jag misstänker att jag fått någon infektion nu för jag hade en gulaktig flytning innan det mörkröda blodet kom. Ska ringa ikväll till 1177 när min dotter somnat.. Sen får jag se om de tycker jag ska åka till akuten eller inte. Stod nånstans att om flytningen ändrade färg så skulle man söka akut vård. Det lutar att jag åker in för en infektion kan leda till missfall.  
Svar på tråden Januaribebis 2012