• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Stellan
    Dontbeshy skrev 2011-06-16 19:28:42 följande:
    Haha det här är första dagen som jag inte gråtit än... I tisdags så saknade jag barnen så mycket så låg väl och grät mig till söms och igår så vart jag dumpad så ja där finns ju förklaringen till den.

Men nu är man mest kall och tom inombords om man inte räknar min översvallande kärlek för mina barn och den lill* som växer i min magge..
    Ojoj, dumpad låter inte roligt alls. Hoppas du har stöd i vardagen, det behövs vid separationer!
  • Carolaj83

imorgon börjar jag mitt 7-dagars pass, har massa ångest ikväll, hur fan ska jag orka, åhhh skicka mig styrka...vad allt var lättare med första grav då man bara hade sig sj o tänka på

• Pebbles82
    Carolaj83 skrev 2011-06-16 20:25:04 följande:
    imorgon börjar jag mitt 7-dagars pass, har massa ångest ikväll, hur fan ska jag orka, åhhh skicka mig styrka...vad allt var lättare med första grav då man bara hade sig sj o tänka på
    Vad innebär ett 7-dagars pass? 

Jotack... förra gången kunde man gå hem från jobbet, slänga sig i soffan och bara ringa efter ne pizza de dagar det krisade. Nu har man en halvt galen 2-åring som ska stimuleras och få vettig mat också... Puh. Fast det är nog ingen idé att börja klaga nu redan, för jag har en känsla av att det kommer bli värre.. :D  
  • Dontbeshy
    shadowstorm skrev 2011-06-16 19:51:43 följande:
    Så då gissar jag att du också får en släng av fattigdomens dagar hehe ;P Du har blivit sjukskriven nu för att du är gravid eller av andra anledningar?

Ja för mig blir det nån rolig praktik eller skola, ser faktiskt framemot att göra nåt jag kan vilja göra.
    Jo då den slog till för två år sen då jag var gravid sist och fick sparken så ekonomin fick sig en turn.
    Men man har ju lärt sig alla tips och trix för att leva som en kung ändå.. Utan att lägga ner enormt mycket pengar.. =)

Jag gick in i väggen för ca 3 månader sen och börjar äntligen att landa från det och så blir man gravid men hey det gör mig faktiskt mycket gladare och jag ser en del hopp..

Men som ensam mamma till redan två barn (delad vårdnad) har man nu lärt sig att hantera ekonomin på ett annat sätt och börjar komma på fötter med en hel del över. Så bäbisen är så välkommen. Älskar tottis redan.. =)
  • erajka

VITAMINTABLETTER FÖR GRAVIDA

ser till att du får i dig de vitaminer du behöver, men kan ibland orsaka illamående. Det hjälper om du är mätt när du tar vitamintabletten. Om du har svårt att behålla den, kan du fråga din barnmorska om du kan byta märke, eftersom olika märken har lite olika sammansättning.

• Dontbeshy
    Stellan skrev 2011-06-16 20:10:24 följande:
    Ojoj, dumpad låter inte roligt alls. Hoppas du har stöd i vardagen, det behövs vid separationer!
    Nja jag är den där som lider i ensamhet men jag är väldigt bra på att pladdra av mig. Men jag har faktiskt kontaktat min psykolog och ska sen även få en kurator via BM som extra stöd. Tyckte att det var bäst att ge upp sin stolthet och söka hjälp som man faktiskt är värd.!
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-16 20:48:54 följande:

VITAMINTABLETTER FÖR GRAVIDA

ser till att du får i dig de vitaminer du behöver, men kan ibland orsaka illamående. Det hjälper om du är mätt när du tar vitamintabletten. Om du har svårt att behålla den, kan du fråga din barnmorska om du kan byta märke, eftersom olika märken har lite olika sammansättning.

Så det är alltså bra att man tar dem oavsett då.. hrm.. får ta kvällskuren iaf :)
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-16 20:55:36 följande:
    Så det är alltså bra att man tar dem oavsett då.. hrm.. får ta kvällskuren iaf :)
    ja tydligen och helst ska man ha ätit innan
  • LillaEko

Är i v 12 (11+1) idag och har fått tillbaka min molvärk/dragningar igen. Någon mer som känt att det kommit tillbaka? Tycker inte jag känt av det på ett tag nu nämligen.
    Så blir man ju nojjig direkt :(

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-06-16 21:32:32 följande:
    Är i v 12 (11+1) idag och har fått tillbaka min molvärk/dragningar igen. Någon mer som känt att det kommit tillbaka? Tycker inte jag känt av det på ett tag nu nämligen.
    Så blir man ju nojjig direkt :(
    Jag är i v 10+5 och känner av det igen jag oxå. Var jätte lugnt ett tag men nu så har jag som mensvärk typ jätte ofta och även att det hugger till.
    Försöker att intala mig att det är som det ska.
Svar på tråden Januaribebis 2012