• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Dontbeshy
    Cvb skrev 2011-06-17 21:26:59 följande:
    Ingen här som har eller fick ont i ischias (eller va de nu är för nerv) under graviditet ?
    Jag har så ont ibland att man får rulla ur sängen raklång och sedan på ett konstigt vis ta sig upp stående. =/ :p
    Tips på hur det kan bli bättre ?! Det skulle glädja mig !
    Jag körde fog/höft bälte, TENS och kryckor.. Kan bara säga att TENS är gudsuppfinning till töserna om man inte räknar med EDA..

Jag kommer säkerligen få lika illa denna gången som med dom andra två. vid v. 12 var jag sjukskriven och det varade ända till förlossningen så jag får ev. förlänga den jag redan har men då för en annan anledning. Blää Då hinner man vara borta från jobbet i över ett år och sen påbörja mamma ledigheten.. Jisses säger jag bara..
    shadowstorm skrev 2011-06-17 21:31:33 följande:
    Sonen min vill inte gå på pottan men mera okej att sätta sig på toaletten så vi ser väl eftersom han verkligen inte nöjd med blöta kläder ;)

Hehe ja låt inte kräkan vinna ;)

Och detta med vikten går ta tag i efter man fått barnet :) Jag gick upp 8 kg med min son och gick ner 11 kg på 2 veckor efter han var född. Jag tänker fortrsätta tänka på vad jag äter även under denna graviditet och vara ute och ta promenader. Mycket för min far har diabetes så jag ska inte gå upp mycket för risken finns då...dock sist var det inte ens nära eftersom jag var tvungen ta sånt där test som smakar RÖVPISS :P
    Carolaj83 skrev 2011-06-17 20:54:46 följande:
    shadowstorm-stackarn, skönt att ha de gjort innan bebisen kommer...o skönt att du känner så ang ditt gamla jobb, pengar är absolut inte allt
    Tack. Ja ibland behöver man nåt som händer för att man ska få fart på livet :)

Och joo jag ska kämpa med få sonen blöjfri tills denna kommer :)
    Jag gick upp från 47 till 70 när jag  väntade dottern och 3 månader senare var jag lika platt och viktlös igen och med sonen var det likadant.. så ja nu är det bara att hoppas det går lika lätt ;) Man börjar ju närma sig 30 och då säger dom att det ska va svårare..

Guuu jag har äntligen stillat mitt pizza sug och kan säga att det var den godaste jag ätit.. Nu pillar jag i mig chees cruncherz så jag kan garantera att jag kommer mååå skit innan jag är klar.
  • Cvb
    curiosa skrev 2011-06-17 22:09:34 följande:
    Jag kände av det ganska rejält efter att jag burit alldeles för tungt för ett par veckor sen. När jag vilar så blir det bättre men om jag bär igen eller belastar fel så gör det ont igen.
    Så jag tänker mig ganska mkt för vad och hur jag gör.
    Se där, skönt att du vet vad som sätter igång smärtan så du kan tänka efter.
    Jag får ont när jag har legat en längre stund och när jag har suttit i ca 10 minuter. Värst är när jag har legat, då är det att bita ihop och på nått vis kämpa sig upp. När jag har suttit så känns det men man klarar av det utan att bita ihop. Har inte märkt av när jag bär något tungt/belastar fel, och inte om jag sitter eller ligger på ett visst sett heller. Slutar väl med att man får stå och sova.. :p
    Dontbeshy skrev 2011-06-17 22:25:58 följande:
    Jag körde fog/höft bälte, TENS och kryckor.. Kan bara säga att TENS är gudsuppfinning till töserna om man inte räknar med EDA..

Jag kommer säkerligen få lika illa denna gången som med dom andra två. vid v. 12 var jag sjukskriven och det varade ända till förlossningen så jag får ev. förlänga den jag redan har men då för en annan anledning. Blää Då hinner man vara borta från jobbet i över ett år och sen påbörja mamma ledigheten.. Jisses säger jag bara..
    shadowstorm skrev 2011-06-17 21:31:33 följande:
    Sonen min vill inte gå på pottan men mera okej att sätta sig på toaletten så vi ser väl eftersom han verkligen inte nöjd med blöta kläder ;)

Hehe ja låt inte kräkan vinna ;)

Och detta med vikten går ta tag i efter man fått barnet :) Jag gick upp 8 kg med min son och gick ner 11 kg på 2 veckor efter han var född. Jag tänker fortrsätta tänka på vad jag äter även under denna graviditet och vara ute och ta promenader. Mycket för min far har diabetes så jag ska inte gå upp mycket för risken finns då...dock sist var det inte ens nära eftersom jag var tvungen ta sånt där test som smakar RÖVPISS :P

Tack. Ja ibland behöver man nåt som händer för att man ska få fart på livet :)

Och joo jag ska kämpa med få sonen blöjfri tills denna kommer :)
    Ja, TENS har jag hört gott om ! Min brukare har TENS mot sina stela muskler och bara där ser man sån stor skillnad efter 5 minuter ! Jag ska kolla efter en sån och hoppas att jag får hyra eller köpa för en billig peng.
    Men fyfan ! Stackare :s Jisses kan man verkligen säga..
    Förstår inte vad som egentligen orsakar smärtan ? Är det en nerv som hamnar i någon form av kläm eller vad är det ?
    Nej usch, hoppas verkligen att det går över inom några veckor !
  • Dontbeshy
    Cvb skrev 2011-06-17 23:24:09 följande:
    Se där, skönt att du vet vad som sätter igång smärtan så du kan tänka efter.
    Jag får ont när jag har legat en längre stund och när jag har suttit i ca 10 minuter. Värst är när jag har legat, då är det att bita ihop och på nått vis kämpa sig upp. När jag har suttit så känns det men man klarar av det utan att bita ihop. Har inte märkt av när jag bär något tungt/belastar fel, och inte om jag sitter eller ligger på ett visst sett heller. Slutar väl med att man får stå och sova.. :p
    Dontbeshy skrev 2011-06-17 22:25:58 följande:

Ja, TENS har jag hört gott om ! Min brukare har TENS mot sina stela muskler och bara där ser man sån stor skillnad efter 5 minuter ! Jag ska kolla efter en sån och hoppas att jag får hyra eller köpa för en billig peng.
    Men fyfan ! Stackare :s Jisses kan man verkligen säga..
    Förstår inte vad som egentligen orsakar smärtan ? Är det en nerv som hamnar i någon form av kläm eller vad är det ?
    Nej usch, hoppas verkligen att det går över inom några veckor !
    Nja på mig är det höfterna som öppnar sig för mycket så fogarna får för stora luckor och på så sätt ger ett enormt obehag när dom går ihop under rörelse
    Foglossning kallas det.. lite värre än ichias.. Kan tänka mig att det är det du har.. ichias ska vara obehagligt men man ska väl fortfarande vara kapabel att gå utan hjälpmedel dock med ilningar eller vad man ska kalla det..
  • Alltochinget

Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • minneli
    Alltochinget skrev 2011-06-18 08:44:07 följande:
    Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
    Jag har ett paket russin i fickan på jobbet och tar några när det behövs. Blir så illamående om jag inte får något i mig och det är inte alltid läge att gå iväg och ta en frukt.
  • LillaEko
    Frågan är kanske vad du äter?
    Är det snabba kolhydrater passerar  de ju snabbare genom kroppen.
    Det kanske helt enkelt innehåller för mycket socker, då går ju insulinet upp och ner och man blir hungrig snabbt efter att man ätit igen. 
  • Alltochinget

Vad är långsamma kolhydrater då? Vad bör jag äta? :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • mabuse

Oj, vad här händer saker! Kul!

Jag är lite likadan, men jag har svårt att få i mig något på grund av illamåendet, tack och lov så att säga... Men tyvärr är det väl de klassiska råden som gäller, att äta mat som mättar så bra som möjligt, mat med långa kolhydrater, alltså inget socker. Kanske skulle hjälpa att läsa om t ex GI? De har nog bra tips om mat med långa kolhydrater. Jag tycker dock det är svårt att få någon effekt måste jag säga (jag blir alltid hungrig av att äta kolhydrater, vilka det än är), kanske måste du tillåta dig att vara hungrig och hoppas att kroppen vet vad den gör och att det går över snart? Sedan finns det ju det klassiska att vatten mättar och kan dämpa hungerkänslor, det tycker jag hjälper ibland.

Hoppas att du hittar något sätt! 
  • mabuse
    shadowstorm skrev 2011-06-17 19:48:34 följande:
    grattis o välkommen :)
    Tack! Glad
    Niins skrev 2011-06-17 20:06:01 följande:
    Mabuse: var på inskrivning i onsdags ja med!! Är också överviktig och vill gå upp så lite i vikt som möjligt! För jag vet att det blir svårt att bli av med sen! Här har vi inte heller nästa besök förens v24 känns sjukt långt bort!!
    Skönt att höra att det är fler som måste vänta ända tills v 24, då får vi vänta tillsammans ;) Otroligt skönt att det är UL i vecka 17/18 i alla fall, det är faktiskt inte så fasligt långt kvar!
  • twistedtofit

Jag väger för mycket och kommer kämpa med att inte gå upp för mkt. Det är inte bra för en själv och inte för barnet! Dessutom tror jag man klarar förlossningen bättre. Jag kommer inte banta, men vara väldigt medveten om kost och att försöka röra mig. Just nu är det inget problem för jag äter det jag får i mig, vilket mest är frukt.

Svar på tråden Januaribebis 2012