• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

Så då har jag fått min tid för att ta nytt cellprov. Skall in 14 juli och hoppas på att jag skall få se den lilla då oxå :)

Igår åt jag vitaminerna på kvällen efter en rejäl måltid och idag mår jag bra så jag får nog börja ta de på kvällen istället så g¨år det nog bra.

• elingabriella
    roxylady skrev 2011-06-16 23:04:57 följande:
    Haha ja så säger min med ;) Dock hoppade jag över tabletterna imorse bara för att jag mådde värre än värst..
    Okej apoteket kvinna? Hur många av dem per dag ska man ta? Fick tips om både den och mamma vital och de innehåller ju exakt allt med :) De luktar faktiskt inte illa. De finns på hälsokosten life. Om du vill byta kanske? :) Ja jag äter också omega3, klarar inte av att äta fisk just nu.. får kväljningar av det. Aldrig fått förut :P Så äter den Mor & Barn som också finns på life :)
    Jag tar en per dag. De är riktigt stora också. Kanske ska testa de andra då :) Tack för tipset! Nej usch för fisk. Det är MYCKET som inte går ner just nu, haha....
  • Alltochinget

Jag tar också Apotekets kvinna. Men ingen omega 3, borde jag göra det? Jag äter ju nästan aldrig fisk...

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Sessan4

Har fått lite blodiga flytningar så jag är skitorolig idag.. bläää

• Dontbeshy
    Västeråsmamman skrev 2011-06-17 08:23:53 följande:
    Lägesrapport,
    Är inskriven på sjukhuset på grund av två stora blodproppar i vänster ben. Kan inte gå fn. De är oroliga att propparna ska vandra vidare och därför behåller de mig här.
    Deras teori är att det beror på graviditeten men att pyret är opåverkad. Inte kul alls men vad ska man göra? Nu ska jag få sprutor i 6 mån för att förebygga nya proppar.
    Gu va jobbigt.! Hoppas att du får komma hem snart och att ni alla mår bra.
  • jessielarsson

Är det någon mer än jag som är tät i näsan på kvällarna? Blir tokig, kommer oftast när jag lägger mig i sängen- Var förkyld för ett tag sedan, men använde då bara kortiosonnässpray då jag lätt får bihålsinfalmation, och den blir man ju inte beroende av. Och det har inte hållt i sig så länge, men någon vecka iaf. Köpte ett saltvattenspray igår men det hjälpte ju inte ett dyft!! Fick ta till sonens nässpray för att kunna somna. Vet inte vad jag ska göra riktigt, får ta upp det med bm på tisdag när jag ska på inskrivning.

Fick reda på en rolig grej häromdagen, sonen har en kompis som är 4 dagar äldre än honom. Och vi mammor stod och pratade på skoj om att vi får ju försöka pricka in nästa grav oxå. Och det visade sig nu då att det har vi gjort. Jag har bf den 12 jan och hon den 14 jan    Så det ska bli jätte roligt att vara hemma samtidigt även denna gången.

• Marsätt

Täppt i näsa är jag också...jättejobbigt. Nu går jag på sommarlov...i bland är det bra att vara lärare... Börjar jobba igen den 17 augusti...

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • Dontbeshy
    Sessan4 skrev 2011-06-17 09:26:50 följande:
    Har fått lite blodiga flytningar så jag är skitorolig idag.. bläää
    Stackare.. Håller tummarna för att det inte ska vara mer än en normal blödning som man kan ha varje månad ändå.. Vissa får ju en blödning från livmodertappen varje månad som om dom skulle ha mens även om dom är gravida.  Kolla med BM om du är orolig.
  • Dontbeshy

Själv vart jag täpt i näsan när jag väntade min dotter för fem år sen och tyvärr så är det ett fenomen som satt kvar i många år. Och nu har det kommit tillbaka.. Jag är måttligt road..

• Sapato

Usch idag mår jag inte bra, började morgonen med att nästan svimma. Var tvungen att lägga mig i sängen igen.
    Känns som att jag inte har något blod i kroppen, rå skum känsla.
    Känner mig inte svimmig nu men svag.

Har ett flexiibelt jobb där jag kan göra som jag vill under eget ansvar och just denna och nästa vecka måste jag bli klar med massor och har så många måsten men allra helst vill jag bara ligga i sängen och slöa.
    Fan kan inte vara borta så det är bara att bita ihop

Svar på tråden Januaribebis 2012