• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Glad midsommar på er.

Är i v 10 och alla symptoner är som bortblåsta, känns jobbigt men samtidigt skönt.

Idag blir vårt firande på Gröna Lund

• MiAmore

Önskar alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!
    Vi ska på bröllop i em, och då kommer vi även gå ut med nyheten för alla kompisarna Ska bli SÅ skönt att slippa försöka dölja det

♥Milo 090107♥
  • Syoss

Glad Midsommar på er!! :) Här är det typiskt Midsommar väder, mulet och börjar säkert regna snart men vi ska ändå iväg och fira lite nu på dagen :) Ikväll blir det lite grill med vänner.
    Vi kommer berätta för våra vänner ikväll även om jag "bara" är i v.10+2 idag.
    Många av våra vänner vet redan utan att vi har sagt något till dom. Vi bor i en liten håla och ryktet går.. dessutom är min mage svår att dölja så några har listat ut det på egen hand^^
    Ska dom få reda på det så vill jag att dom ska höra det från oss och inte via ryktesvägen :)

• MiAmore
    Syoss skrev 2011-06-24 10:43:38 följande:
    Glad Midsommar på er!! :) Här är det typiskt Midsommar väder, mulet och börjar säkert regna snart men vi ska ändå iväg och fira lite nu på dagen :) Ikväll blir det lite grill med vänner.
    Vi kommer berätta för våra vänner ikväll även om jag "bara" är i v.10+2 idag.
    Många av våra vänner vet redan utan att vi har sagt något till dom. Vi bor i en liten håla och ryktet går.. dessutom är min mage svår att dölja så några har listat ut det på egen hand^^
    Ska dom få reda på det så vill jag att dom ska höra det från oss och inte via ryktesvägen :)
    Här är också typiskt midsommarväder; grått och trist, men ännu så länge inget regn. Kommer väl lagom till att vi ska till bröllopet *ler smått*
    Jag tror att dem flesta av våra vänner misstänker det redan också. Bl.a för att jag plötsligt slutat dricka kaffe (kan inte) och för att jag slutat skriva om min viktminskning på facebook *ler* Drömmer
    ♥Milo 090107♥
  • Krikiz

Glad midsommar på er allesammans!!!

Uppsala bjuder på "klassiskt" midsommarväder - halvmulet, blåsigt och inte särskilt mycket värme att tala om   Det känns alltså inte så illa att jag måste jobba hela midsommarhelgen (nattarbetare).....om man bortser från det illamående som envist hänger sig kvar tillsammans med tröttheten vill säga 

Nosce te ipsum.
  • SysterAnna

Glad midsommar på er alla! De flesta av våra vänner vet redan om att vi ska få en bebis då vi gifter oss om 8:a dagar och vi blev båda kidnappade för möhippa/svensexa förra helgen. Och min hippa blev självklart nykter för min del . När vi var och hämtade killarna dagen efter kom 10-talet killar och slängde sig runt halsen på mig och gratulerade, min sambo hade berättat för alla kvällen innan han med. Alla som inte vet kommer nog garanterat att få veta på vårat bröllop. Sen vet i princip bara min chef om det på jobbet, men jag kommer berätta för de andra när jag kommer tillbaka från semestern. Gick på semester igår! Skulle egentligen ha jobbat idag med men vi var så mycket folk och få patienter så jag hörde med de andra om inte jag kunde ta semester en dag tidigare. Så nu har det hårda arbetet med bröllopet påbörjats. Hade sån tur att min brudklänning var lite för stor i midjan när den levererades (trots måttsydd) för nu sitter den helt perfekt. Fick äntligen provat hela alltet igår, vi hade testuppsättning av frisyren och provning av klänningen tillsammans med nya underkläderna. Det som jag oroar mig mest för är att tuttarna inte skall få plats för dem växer så det knakar till min blivande mans stora glädje

• mabuse

Glad midsommar allesammans!

Igår vaknade jag med blod i sängen och alla symptom var väck och jag blev jättenere. När det någon timme senare började göra ont var jag övertygad om att det var missfall på gång så jag åkte till gynakuten i en annan stad (jag vågar inte gå till dem här, de är så stränga :/ ). Fick träffa en manlig gynekolog för första gången (är det bara jag som tycker det är kymigt och ganska otrevligt?) och hann inte direkt ta mig en titt på skärmen men han sa att det såg så bra ut så, att hjärtat slog och att bebisen var 21 mm lång (men jag tycker han slarvade lite med mätningen) - alltså nio fulla veckor, så jag fortsätter räkna att jag är i v 9+2 idag! Så härligt! Nu kan det bli en lugn och trevlig helg!

• Butikslager
    mabuse skrev 2011-06-24 12:39:02 följande:

Igår vaknade jag med blod i sängen och alla symptom var väck och jag blev jättenere. När det någon timme senare började göra ont var jag övertygad om att det var missfall på gång så jag åkte till gynakuten i en annan stad (jag vågar inte gå till dem här, de är så stränga :/ ). Fick träffa en manlig gynekolog för första gången (är det bara jag som tycker det är kymigt och ganska otrevligt?) och hann inte direkt ta mig en titt på skärmen men han sa att det såg så bra ut så, att hjärtat slog och att bebisen var 21 mm lång (men jag tycker han slarvade lite med mätningen) - alltså nio fulla veckor, så jag fortsätter räkna att jag är i v 9+2 idag! Så härligt! Nu kan det bli en lugn och trevlig helg!
    Vad skönt att allt var bra!!!
    Jag var hos en kvinnlig gynekolog för första gången  förrförra veckan!!

Det är mest män här uppe.. Fast nu har jag varit hos två kvinnor!

Blod är läskigt :S
  • fabler
    mabuse skrev 2011-06-24 12:39:02 följande:

vad läskigt men himla skönt att allt såg bra ut.

Jag hade en klänning på mig idag som de inte syntes alls i, men jag berättade för morbrors fru först sen fick resten veta när vi skulle äta middag.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012