• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    Alltochinget skrev 2011-06-22 21:10:06 följande:
    Jag måste alltid gå upp en gång på natten för att kissa. Vaknar och är akut kissnödig! Och på morgonen när jag vaknar får jag springa till toan igen för att kissa.

Men har aldrig känt någon "växtvärk" denna graviditet. Måste man göra det? Börjar bli orolig om jag fått ett MA... Har alla ni andra växtvärk? Hur känns det?

Jag är också uppe minst en gång/natt och kissar. Men idag har det varit ett jäkla rännande på den där toaletten för min del. jag var säkert på toa 5 gånger på jobbet, och sen jag kom hem har jag varit iväg 3-4 gågnger! jag har ingen växtvärk, men känner mig just nu inte särskilt orolig eftersom vi fick se ett litet hjärta förra veckan. Jag känner att det är bättre att försöka sluta oroa sig och noja, för då kan man ju inte njuta av graviditeten. Jag vill försöka njuta av den. Jag måste det. Jag mår ju skitbra! :) Försök att slappna av bara.

• Kajsa84
    SysterAnna skrev 2011-06-22 10:39:46 följande:
    Är det någon annan som fått halvdille på viss mat redan? Jag kan inte få nog av micrade dubbelmackor med ost och skinka i.

Dille på saker har jag. Är nu i vecka 10

Först var det dill chips med dill dipp i ca 2 veckor. Åt typ varje dag...hehe.. Efter det var det lakrits. Sedan kom det mest mysko och det är löskoka ägg!! När andra åt lördags godis blev det löskokta ägg för mig. Har fortfarande dille på det men inte lika extremt. Sen varm choklad med vispgrädde och sedan hemma gjord banan yoghurt.

Men det bästa av allt är att jag gillar inte fet snabbmat längre alls. Och tur som fasiken är det för jag jobbar på ett hamburgeri (som typ mcdonalds) Har inte haft problem med illamående alls och det är jag i alla fall glad över. Och just det. Äter massa frukt gör jag nu också. Tycker om att ha något att tugga på ofta. Äter mer nu men eftersom jag helt slutat att äta på mitt jobb har jag dom 4 sista veckorna gått ned 1 kg i vikt i stället Den tackar jag och tar emot innan kilorna börjar komma.

Och måste ju säga att jag har världens bästa barnmorska. Fick ju ett ultraljud i vecka 8 på sjukhuset eftersom vi har gjort IVF och den andra staden vill inte släppa än förren dom sett hjärtslag. I min stad så erbjuds man på mödravården att göra ett ultraljud mellan vecka 10-13 och ett mellan vecka 18-20 men eftersom jag gjorde ett på sjukhuset ville dom inte ge mig det första. Men min barnmorska vet att jag är orolig sedan mitt MA för ett år sedan så jag han inte säga något utan hon slängde in ett i vecka 14 Då kunde jag få riktigt bra bilder tyckte hon Det kanske får min oro att lägga sig lite. Tycker jag mår läskigt bra också....Men men. Den 19 Juli får jag förhoppningsvis se ett dunkande hjärta igen

Ville bara skriva av mig. Inte så aktiv i gruppen men läser varje dag

Kram och grattis alla och kram med otrolig förståelse till alla det inte gått bra för..

• Alltochinget
    zatori skrev 2011-06-22 21:18:22 följande:

Jag är också uppe minst en gång/natt och kissar. Men idag har det varit ett jäkla rännande på den där toaletten för min del. jag var säkert på toa 5 gånger på jobbet, och sen jag kom hem har jag varit iväg 3-4 gågnger! jag har ingen växtvärk, men känner mig just nu inte särskilt orolig eftersom vi fick se ett litet hjärta förra veckan. Jag känner att det är bättre att försöka sluta oroa sig och noja, för då kan man ju inte njuta av graviditeten. Jag vill försöka njuta av den. Jag måste det. Jag mår ju skitbra! :) Försök att slappna av bara.

Jag springer också på toa stup i kvarten! kissar säkert 15 gånger om dagen.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • min tur
    Marsätt skrev 2011-06-22 20:38:46 följande:
    Då har vi berättat för barnen. Dom vart jätteglada. Olivia som snart blir 7 trodde inte på oss utan sa: Mamma ni skojar eller hur? Hur kan ni veta det?
    Så söt och helt befogad kommentarGlad
  • curiosa
    MiAmore skrev 2011-06-22 14:28:46 följande:
    Vad skönt att du mår så bra Jag har mått helt ok nu två dagar på raken och hoppas att det ska fortsätta så. Mår annars inte alls bra. Mår illa konstant, spyr varje morgon och är fruktansvärt TRÖTT i princip 24h/dygnet. Är detta ditt första eller andra barn? Om det är ditt andra, när släppte det för dig med första?
    Det är mitt tredje men min minsta är 9 år :)
    Jag vet att jag mådde dåligt i 12-14 veckor med första och typ inte alls med andra och inte jätte mkt denna gången heller men tillräckligt.
  • curiosa

Så då har jag vart och shoppat på rean :)
    POP hade ganska bra rea sen att jag köpte till ordinarie behöver väl inte nämnas?
    POP är det enda stället som jag hittat som säljer mammabyxor med långa ben alla andra är för korta. Men ett par mjukisbyxor för 445kr är i maffigaste lagret tycker jag.

Sen så har vi en Name It butik som hade mamalicous kläder på rea. Klänningar för 75kr och tröjor för 50.
    Så jag hade med mig en himla massa hem.
    Skönt eftersom jag måste ha nått att ha på mig dels på jobbet men även hemma.

Klämde och kände lite på barnvagnar oxå, finns så många fina till bra pris men vi ska inte köpa vagn på minst 10 veckor till.

• Elisabeth1984

hej tjejer kan ni hjälpa mig lite på traven vad är ett MA och UVA...??
    troligtvis ska vi äntligen få vårt 2 barn i jan 2012 :)  har inte riktigt koll på när det blev så vi ska kolla ett tidigare ul nu tis 28/6 :)

hur mår ni detta är mitt andra barn och mår piss och dkit. spyr som en gris och hade svår yrsel så blev liggande i 2 veckor men nu har jag semester :) Lite illamående med första men absolut inte så här dåligt första graviditeten.

barnmorskan sa att då är det en stark graviditet som har kommit för att stanna :) fick middfall 2010 våren!

Sonen är 3 nu :)

• minneli
    twistedtofit skrev 2011-06-22 19:58:35 följande:
    Jag beställde mammajeans från H&M idag på rea för 199 kr och en snygg kjol som också var halva priset på!. Gå in på dam och tex "toppar" eller "jeans" sen finns MAMA som underkategori.
    Åh, tack! Tyckte jag klickade lite överallt, men tydligen inte =D
  • fabler

Elisabeth1984 kan inte hjälpa dig men tyckte de va lite roligt med ditt namn då ett av mina mellan namn är elisabeth och jag är född 1984 och min som är också tre, född mars 08. Jag mår också mycket sämre denna graviditet än förra.

elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84
    Elisabeth1984 skrev 2011-06-22 21:59:51 följande:
    hej tjejer kan ni hjälpa mig lite på traven vad är ett MA och UVA...??
    troligtvis ska vi äntligen få vårt 2 barn i jan 2012 :) har inte riktigt koll på när det blev så vi ska kolla ett tidigare ul nu tis 28/6 :)

hur mår ni detta är mitt andra barn och mår piss och dkit. spyr som en gris och hade svår yrsel så blev liggande i 2 veckor men nu har jag semester :) Lite illamående med första men absolut inte så här dåligt första graviditeten.

barnmorskan sa att då är det en stark graviditet som har kommit för att stanna :) fick middfall 2010 våren!

Sonen är 3 nu :)

Ma = missed abortion. fostret ligger dött imagen men kroppen tror fortfarande att det lever.

antar du menar UVI?

uvi= urinvägs infektion.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012