• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Håller på att baka bullar och smör/kanel/socker blandningen såg så god ut ville bara tugga i mig den.. Haha.

Gjorde det så klart inte men vilken craving jag fick där

• fabler
    Syoss skrev 2011-06-25 14:11:10 följande:
    Gårdagen var mysig med vänner och mycket god mat! dock klarade vi oss inte från regnet men vi var glada ändå :)
    Nu är det ingen hemlighet för oss heller längre :) Det visade sig igår att alla i vår vänskapskrets redan hade hört det via rykten och väntade på att vi skulle bekräfta. Visst är det lite ledsamt att alla är så himla skvallriga av sig men det är väl så det är antar jag..
    Men det är skönt att det inte är hemligt längre iaf :)
    visst blir man lite besviken när ryktet hinner före. Vi valde denna gång att vänta med att berätta för min pappa för när vi gjorde de sist så han ryktet före sambon till hans jobb så de blev en jätte konstig situation för honom där. Men denna gång fick sambon berätta de på jobbet före min pappa fick veta.
    elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84

Vi berättade igår för dom som var där. mamma hade redan sett det men inte velat fråga .

Så nu är det färdig smugit för min del.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Västeråsmamman

här tänker vi smyga ett tag till. får se hur länge det håller. vill inte berätta för barnen förrän efter rul så att man vet att det är ok. skulle vi säga ngt nu så skulle folk i vår omgivning garanterat berätta för våra barn. så vi försöker vara hemliga ett tag till.

• Carolaj83

satt o sorterade barnens kläder igår, dottern kommer in i rumet 2,5 år, jag håller upp en t-shirt o frågar om hon kan ha den, -nä mamma fö liten, bebisen får den av mig!

vet inte hur mycket hon förstår av att vi ska få en bebis, men på förskolan hade hon berättat för personalen att mamma har bebis i magen

• fabler

Västeråsmamman så hade vi tänkt göra men min mage är inte så lätt att gömma och hans bästa kompis har precis fått en lillebror så han förstod att jag har en bebis i magen.

elias är världens sötaste!!!
  • minneli

Är det någon mer som har ont i huvudet?

Nu är det typ tredje dagen jag har ont i huvudet. Inte jätteont, men småont mest hela tiden och ibland spänner det som till. Vill ju helst undvika att ta alvedon men det går ju inte att jobba eller göra något direkt utan en alvedon..

• Haanky
    Sapato skrev 2011-06-25 17:00:05 följande:
    Håller på att baka bullar och smör/kanel/socker blandningen såg så god ut ville bara tugga i mig den.. Haha.

Gjorde det så klart inte men vilken craving jag fick där
    Gjorde ja med :D vaknade och tänkte på kanelbullar hahah  men sen kunde ja inte ens titta på bullarna utan att må illa hahah fast idag är ja sugen igen :P
  • Someday

Jag hade en rejäl kräkattack i går och jag är i 11+2 (12). Trodde att illamående skulle börja ge sig. Jag har ju dessutom mest mått djävulskt illa och har nästan inte alls kräkts. Sen sov jag ett par timmar hos mina svärföräldrar innan jag klarade att åka hem... Tur att de  vet! Annars skulle de bli rejält oroliga!

• chreb
    minneli skrev 2011-06-26 09:20:26 följande:

Är det någon mer som har ont i huvudet?

Nu är det typ tredje dagen jag har ont i huvudet. Inte jätteont, men småont mest hela tiden och ibland spänner det som till. Vill ju helst undvika att ta alvedon men det går ju inte att jobba eller göra något direkt utan en alvedon..

Jag hade en sån hemsk huvudvärk i 4-5 dagar. Försökte ta alvedon en dag men det hjälpte inte. Den släppte äntligen och vart utan nu i två dagar, hoppas den inte kommer tillbaka. Ont direkt när jag vakna tills jag la mig och det blixtra om jag gjorde någon hastg rörelse.. Vet inte om det kanske är vanligt om man är gravid eller beror på det konstiga vädret vi haft?
Svar på tråden Januaribebis 2012