• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

SysterAnna: åh vad mysigt med bröllop. Vi gifte oss i sept, underbaraste dagen i mitt liv.

Vår midsommar har faktiskt haft helt okej väder.
    Är i stugan med min mans syster och hennes sambo + ett par till. De vet om det så är skönt att jag nu kan krypa i säng utan att känna mig det minsta dum.

• jessielarsson

Mina jeans gör allt annat än passar. Har ett par halvllånga jeans hemmma med mammagördel, men det var allldeles för stor över magen, så jag vet inte riktigt var jag ska ha på mig. Vissa tröjor börjar att sitta lite konstigt över magen oxå så jag vill bara att det ska växa lite lite till så kan jag ju börja med mamma kläderna. Min syster har en sån där grej man sätter i knappen på byxorna så man kan ha dom uppknäppta, men det vill ju till att byxorna sitter uppe ändå. FÖr nu när jag knäpper upp både gylf och knappt så ramalr dom av fast jag har bälte i med. Men nu ska vi åka till stockholm på måndag så jag hoppas kunna köpa ett par mammajeans, för det äger jag inga. Minns när jag väntade Viktor att jag gillade inte den här svullna tiden, innan magen börjar blir rund.

• Trasslet
    mabuse skrev 2011-06-24 12:39:02 följande:
    Glad midsommar allesammans!

Igår vaknade jag med blod i sängen och alla symptom var väck och jag blev jättenere. När det någon timme senare började göra ont var jag övertygad om att det var missfall på gång så jag åkte till gynakuten i en annan stad (jag vågar inte gå till dem här, de är så stränga :/ ). Fick träffa en manlig gynekolog för första gången (är det bara jag som tycker det är kymigt och ganska otrevligt?) och hann inte direkt ta mig en titt på skärmen men han sa att det såg så bra ut så, att hjärtat slog och att bebisen var 21 mm lång (men jag tycker han slarvade lite med mätningen) - alltså nio fulla veckor, så jag fortsätter räkna att jag är i v 9+2 idag! Så härligt! Nu kan det bli en lugn och trevlig helg!
    Men FY vad läskigt. :( Superskönt att allt ser bra ut iaf, grattis!! Vi ska iväg på torsdag och se så att pyret lever. :)

Jag har bara haft manliga gynekologer tidigare men har en kvinnlig barnmorska och hoppas att få kvinnliga under resten av graviditeten också. Blir mer avslappnat så. Men vad jobbigt att inte vilja gå till akuten i din stad. :/ Så ska det ju inte behöva vara.
  • minneli

Igår var det midsommarfest och inte heller en hemlighet längre att jag är gravid. Riktigt skönt! Min bästa kompis är också gravid och var på festen så jag kunde vara nykter med någon iaf=)

Höll ut till kl 2 och jag är helt slut idag! Tog ungefär alla mina krafter så man känner sig nästan bakis!

• Someday

Jag sov länge i går. Gick upp och ordnade lite sillunch till oss och våra grannar och sen sov jag i 2½ timme för att orka firandet på kvällen. Var hemma och knoppade in 22.30... Sov till 11 idag vilket typ aldrig händer mig =)
    Så tröttare är jag allt =)

• curiosa

12+0 idag :)
    Känner mig inte gravid alls längre utan som vanligt. Ja kanske lite tröttare, lite mera gråtmild och lite mer humör men en himla skillnad sen kanske 4 veckor tillbax.
    En kompis ligger ca 4-6 veckor efter oss och jag känner så väl igen mig i det hon säger och gör. Så det är ju skönt att kommit förbi det.

Många vet nu men absolut inte alla, jag vill helst hålla det hemligt tills efter rul men igår frågade folk eftersom det syntes......

Känner mig oxå bakis idag efetrsom det blev så sent igår och jag sovit till halv tolv idag. Huvudvärk och illamående. Men det skall snart gå över för idag är det ju en strålande dag :)

• Pebbles82

Hoppas ni hade en underbar midsommar! 
    Vi var på fest, kom hem efter 03 inatt, så lagom trött fick man släpa sig upp imorse men det var det värt! ;) Dock ingen som misstänkte något eftersom jag är så snål med spriten i vanliga fall, så ingen funderar i onödan (vilket iofs är lite tråkigt att de inte är så nyfikna).

Hehe, men men.. :) Vecka 11 idag och de senaste dagarna har illamåendet varit mer och mer frånvarande så jag hoppas verkligen att det vänder nu. Finns ju inget värre än att må illa! :(

mabuse: Så läskigt - men underbart att se att det ändå var okej!

systeranna - grattis till bröllopet, det låter ju underbart! Håller verkligen tummarna öfr Sverigevädret!  

• mabuse

Tack för all respons!

Härligt att många verkar ha haft en fin midsommar! Jag väntade på mannen som jobbade till sent på eftermiddagen, så det blev inte mer än en ganska trött middag, men jag är nöjd med att jag inte mådde illa av maten utan kunde njuta i alla fall!

• Trasslet

Jag lyckades faktiskt också hålla det hemligt igår. Firade med barnfamiljer, så det var inte såå konstigt att någon i varje par körde bil. 8)
    Själv har jag varit ute på förmiddagsjogg för första gången på många veckor nu, trots sen timme igår. Kändes skönt och jag mår inte riktigt lika illa idag som jag brukar. Det kanske har vänt?! :D

• Syoss

Gårdagen var mysig med vänner och mycket god mat! dock klarade vi oss inte från regnet men vi var glada ändå :)
    Nu är det ingen hemlighet för oss heller längre :) Det visade sig igår att alla i vår vänskapskrets redan hade hört det via rykten och väntade på att vi skulle bekräfta. Visst är det lite ledsamt att alla är så himla skvallriga av sig men det är väl så det är antar jag..
    Men det är skönt att det inte är hemligt längre iaf :)

Svar på tråden Januaribebis 2012