• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag är lycklig om jag bara behöver gå upp och kissa 1 gång per natt, oftast uppe 3-5 gånger :(

• jessielarsson

Dricker jag inte vatten behöver i regel inte kissa mer än 2-3 ggr per dag, men då jag nästan aldrig känner mig törstig så dricker jag ganska mycket nu, om inte annat för att hålla mgen igång. Tusan vad den har krånglat nu dom sista dagarna. Varit jätte hård, så i morron ska jag köpa hem lite katrinplommon. Det är bara så gott, så det är svårt att sluta äta. Och då kan det ju få lite jobbiga konsikvenser 

• chreb

Vaknar strax innan 6 varje morgon och är sjukt kissnödig. Kan inte somna om heller utan är dessutom jättehungrig så kan jag inte somna igen förrän 10 tiden och då sover jag bort hela dagen.... Inte så kul! Men annars mår jag bra :)

• twistedtofit

Åh jag som trodde mitt illamående skulle försvinna nu för jag har mått bättre i 2 dagar. Jag har bara kräks 1 g på morgonen. Men så kräks jag igår kväll igen o imorse var worst ever!!! V 10+0 imorn

• Silverklar

Grattis till alla som nyligen fått se pickande hjärtan och sprattlande bebisar på vul/ul! Glad

Är 9+1 idag och har vul senare i fm. Hoppas att allt är fortsatt bra. Sjukt orolig eftersom mina redan svaga symtom varit ännu svagare den senaste veckan... (och har ju haft två MA tidigare). Men jag försöker tänka att eftersom jag plussade utan symtom och såg ett pickande hjärta för två veckor sedan, så kan jag vara lyckligt fortsatt gravid även nu. Nåja snart får jag veta. Uppdatera senare idag. OM allt ser bra ut har jag lovat mig själv att försöka njuta mer av min lindriga graviditet, av att jag inte mår illa och så.

Kram till alla er som mår jätteilla och som annars har kraftiga symtom. Som tröst kan jag säga att "alla" brukar säga att om man mår väldigt illa och kräks brukar risken för MF vara mindre.

Ang kisseriet, jag kissar en gång per natt (vilket jag inte gör annars).

Ang magen och kläder. Tarmarna har lugnat ner sig och jag kan ha mina vanliga jeans igen, även om jag gärna knäpper upp dem mot kvällen.
    Men kanske är smart att börja köpa lite kläder på rea redan nu. Blev lite inspirerad av alla er andra som handlat redan, om allt ser bra ut idag ska jag nog köpa litegrann Glad

• Sindie

Är i vecka 11 nu!
    Fick tag i en tid för RUL igår, den 12 Juli är det dags!
    4 juli är det dags för inskrivning! :)

• Sussolita
    bumbi 84 skrev 2011-06-22 20:36:01 följande:

för min del har den betytt så mkt då man kan ta fram den få höra hjärtat lit snabbt och sen känna sig lugn. efter 4 mf så är man lite nojjig

och jag har använt den på dom andra och inga fel på dom för det och när man kommit till vecka 11-12 är ju bäbisen färdig bildad och då kan den ju inte orsaka nått.

Kan tänka mig det, vi har haft 2 mf höst och vinter 2010 så jag är oxå jätte nojjig. Så tänkte att det kan vara bra att ha och kunna lyssna när man får en panik attack typ 1ggn i månaden eller så?

Men det var ändå himlans skönt att se att den lill* mådde bra där inne idag och blev framflyttad till 12+0(igår. så v 13
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Krikiz
    shadowstorm skrev 2011-06-21 21:08:33 följande:
    Vilken dålig dag det känns som detta varit :((((
    Jag är nog extra känslig också såklart men detta tog mig lite hårt :(

var på utvecklingssamtal på vårat dagis för min lilla gosse. Och får ju höra hur duktig han är och snäll och ja sånt. Men sen säger fröken jag tror ni ska ta han på BVC så nån får kolla varför han pratar så lite ord. Min son blir 2 år 26 juli han kan en del ord men använder dem verkligen inte jämt...tycker även det hänt massor senaste 2 veckorna med hans tal. Jag blev så ledsen :(( Man känner sig som världens sämsta mor.

Sen har de sagt att han ska byta avdelning nu i höst men nu blir det inte av för de tycker han ska vara kvar med de mindre barnen....hur kan hans utveckling fortsätta då om han ska gå med barn som inte ens pratar och vissa inte ens går ?? :(( jag har grinat så mycket idag och egentligen är det töntigt men det är så hemskt.
    Vår son var också "sen" med sitt tal. Han började inte prata ordentligt förrän han var dryga två år. Däremot har han alltid varit motoriskt tidig, så vi tänkte bara att all hans energi gick åt till det som han tyckte var roligt och viktigt - att hoppa, klättra, cykla och spela fotboll/innebandy osv.
    När förskolepersonalen började påtala att de tyckte att han pratade lite dåligt och att han kanske också hörde dåligt (vilket vi också börjat fundera över + att han snarkade ganska ordentligt mellan varven), sökte vi själva BVC. Det ledde till en remiss till ÖNH och i slutändan en operation för misstänkt stora halsmandlar (det gick inte att se vid us).

Summan av kardemumman är att efter operationen (sonen var då 2,5 år) - som visade sig vara välbehövlig R/T rejält stor körtel bakom näsan + trångt nere i halsen pga. halsmandlarna - så var det som att öppna ett par dammluckor. Sonen pratade och pratade och pratade - både med fler ord och renare än innan. Orden hade med all säkerhet funnits där innan, men nu var det kanske mera "fritt fram"?

Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Har han inte börjat prata ordentligt till vintern kanske det är läge att börja fundera lite mer. Han är som sagt inte ens två år fyllda. Kanske "förväntar" sig förskolepersonalen att han skall prata bättre för att han är så duktig på mycket annat? NÄ, stå på dig!!! Du och bara du känner ditt barn bäst, och vill ni att han skall gå med sina jämnåriga så tycker jag att ni skall kräva det

Lycka till!!!!!!!
    Nosce te ipsum.
  • Carolaj83

jahapp -4 kg på vågen...har en del att ta av sen min andra graviditet så de gör absolut inget är 171 cm o väger nu 86 kg, idag är min sista arbetsdag innan första semester omgången, dock bara 1 vecka, men sååååå skönt

• MaHo89

var på provtagningen idag och allt såg bra ut, så det var väl skönt... men mina värden ser alltid bra ut så det säger inte så mycket egentligen =P

Svar på tråden Januaribebis 2012