• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Missoctober88 skrev 2011-06-23 20:26:47 följande:
    Nu har jag börjat repa mig efter missfallet som ledde till komplikationer, vart inlagd på sjukhus för det bara forsade blod. Pratade med världens otrevligaste sjuksköterska som sa att allt jag upplevde var normalt, vilket det inte var för då hade de inte lagt in mig. 

Jag önskar er alla ett stort lycka till.

Nu lämnar jag tråden. 
    En jätte kram till dig.
    elias är världens sötaste!!!
  • Silverklar

Så lättad! 2.a vul och inskrivning idag och allt såg bra ut! Ett pickande hjärta och ett embryo i lagom storlek!Glad
    Varit orolig även efter första vul fastän vi såg ett pickande hjärta eftersom det var så nära tiden vi haft två MA tidigare (bara 2-3 dagar efter) och jag sedan haft minskande symtom sedan förra veckan. Men allt såg som sagt bra ut nu och nu är jag nästan två veckor förbi tiden jag hade mina MA så jag kan slappna av på ett helt annat sätt nu och känna hopp och tro att allt kommer att gå bra. Nu har jag "bara" de vanliga grejerna kvar, KUB, RUL och liknande. Jag kommer dock att remissas till SMV eftersom jag ev. kommer att få cerklage (någon slag grej man sätter på livmodertappen så att man inte ska öppna sig i förtid och föda för tidigt.).

Missoctober88: Kramar!

Grattis till alla andra som också fått positiva besked på vul!

Och kram till er som är oroliga eller fått tråkiga besked!

Håller tummarna för att oss alla!

• minneli
    Silverklar skrev 2011-06-23 21:27:46 följande:
    Så lättad! 2.a vul och inskrivning idag och allt såg bra ut! Ett pickande hjärta och ett embryo i lagom storlek!Glad
    Varit orolig även efter första vul fastän vi såg ett pickande hjärta eftersom det var så nära tiden vi haft två MA tidigare (bara 2-3 dagar efter) och jag sedan haft minskande symtom sedan förra veckan. Men allt såg som sagt bra ut nu och nu är jag nästan två veckor förbi tiden jag hade mina MA så jag kan slappna av på ett helt annat sätt nu och känna hopp och tro att allt kommer att gå bra. Nu har jag "bara" de vanliga grejerna kvar, KUB, RUL och liknande. Jag kommer dock att remissas till SMV eftersom jag ev. kommer att få cerklage (någon slag grej man sätter på livmodertappen så att man inte ska öppna sig i förtid och föda för tidigt.).

Ceklage, det har jag aldrig hört talas om. Varför ska du kanske få en sådan?
  • Carolaj83

åhhh förbereder morgondagens tårta, gjort egengjord vanlij kräm, så jävla god, får låsa in den för att inte äta upp allt innan

• fabler
    Carolaj83 skrev 2011-06-23 22:27:33 följande:
    åhhh förbereder morgondagens tårta, gjort egengjord vanlij kräm, så jävla god, får låsa in den för att inte äta upp allt innan
    haha kan tänka mig de. själv har jag överlåtit bakandet till min mamma för att undvika att äta upp ingredienserna innan tårtan blev klar.

Nej nu ska man ta och sova så man orkar med morgon dagens firande.
  • Astrogirl
    Silverklar skrev 2011-06-23 21:27:46 följande:

Jättegrattis till lyckat VUL. Underbart! Om jag inte minns fel så har inte du heller haft så mycket symptom. 

Jag går in i v 10 på söndag och jag har inte känt någon överdriven trötthet. har bara mått lite tjyvtjockt denna veckan eller vad man ska säga. Inte hungrig och på gränsen till illamående om jag tänker på viss mat eller känner vissa lukter, men har bara känt mig riktigt illamående en enda morgon och då spydde jag så då kändes det bättre sen. Tycker ömheten i brösten också försvunnit nu sista veckan. I och med att jag fick MA sist så är jag lite orolig, men samtidigt inte för jag tycker ändå jag känner mer symptom denna gången än jag gjorde sist och jag tycker jag börjar ana en liten bula under naveln. Har UL inbokat 4 juli, så jag hoppas man får se en sprattlande liten med tickande hjärta då. 

Var på H&M idag och köpte mina första mammajeans iallafall på rean. 100 kr var ju toppenbilligt, så jag kunde inte låta bli. Hoppas verkligen pyret lever och mår bra denna gången. Det vore fantastiskt och få se ett levande litet pyre på UL precis som ni gjorde på VUL. :)
  • fabler

Jag vill med köpa lite nya mamma kläder men jag har ju kvar lite sen förra graviditeten så än behöver jag inget utan bara vill ha. Men jag ska på bröllop i augusti och har redan nu börjat leta efter en klänning som jag kan ha då, de är ju inte de lättaste. De e tur vi ska på en sverige turne första veckan i augusti så då kan man leta i flera städer.

Igår var jag på pop och köpte deras windstopper overall i vitt som är på rean i stl 50 så nu har vi nått att ta hem bebisen i. Vi har en overall efter sonen men den är i stl 62 så den kommer va lite stor till och börja med, sen gillar jag pop windstoper så de känns bra för nån tjock overall tvivlar jag på att vi kommer beöva i de minst stl.

• Trasslet

Hej gänget & glad midsommar! :)

Tiden går såå långsamt just nu. Är i vecka 9+4 och jag mår som skräp. Sover konstant och mår illa under arbetstid då jag är vaken. Igår kräktes jag som en galning på jobbet. :S

Men - nästa vecka på torsdag är det vår tur att gå på vårt första UL och se så att allt står rätt till med pyret. Tänk om något är knas och jag mår såhär dåligt helt i onödan. Snacka om att oroa sig...

Ikväll kommer vi kanske att bli avslöjade av våra kära vänner. Det är inte normalt för mig att stå över snapsen och istället baxa med mig alkoholfri öl. :P "Jag kör och behöver en vit månad", är vår plan. Är vääääldigt tveksam till om de kommer att köpa det. :)

Hoppas ni får en härlig dag och kväll! I Stockholm skiner solen iaf!

• fabler
    Trasslet skrev 2011-06-24 08:49:36 följande:
    Hej gänget & glad midsommar! :)

Tiden går såå långsamt just nu. Är i vecka 9+4 och jag mår som skräp. Sover konstant och mår illa under arbetstid då jag är vaken. Igår kräktes jag som en galning på jobbet. :S

Men - nästa vecka på torsdag är det vår tur att gå på vårt första UL och se så att allt står rätt till med pyret. Tänk om något är knas och jag mår såhär dåligt helt i onödan. Snacka om att oroa sig...

Ikväll kommer vi kanske att bli avslöjade av våra kära vänner. Det är inte normalt för mig att stå över snapsen och istället baxa med mig alkoholfri öl. :P "Jag kör och behöver en vit månad", är vår plan. Är vääääldigt tveksam till om de kommer att köpa det. :)

Hoppas ni får en härlig dag och kväll! I Stockholm skiner solen iaf!
    ja de är väl den svåra biten hur man döljer de för vänner. Nu är det inga problem här då jag knappt druckit sen sonen kom men när jag va gravid med honom så var de svårare och de var fler som misstänkte nått.

Idag kommer min mormor, min morfars fru, min morbror och hans fru att få veta, de syns ju även rätt tydligt på mig.
Svar på tråden Januaribebis 2012