Silverklar skrev 2011-06-23 21:27:46 följande:
Så lättad! 2.a vul och inskrivning idag och allt såg bra ut! Ett pickande hjärta och ett embryo i lagom storlek!
Varit orolig även efter första vul fastän vi såg ett pickande hjärta eftersom det var så nära tiden vi haft två MA tidigare (bara 2-3 dagar efter) och jag sedan haft minskande symtom sedan förra veckan. Men allt såg som sagt bra ut nu och nu är jag nästan två veckor förbi tiden jag hade mina MA så jag kan slappna av på ett helt annat sätt nu och känna hopp och tro att allt kommer att gå bra. Nu har jag "bara" de vanliga grejerna kvar, KUB, RUL och liknande. Jag kommer dock att remissas till SMV eftersom jag ev. kommer att få cerklage (någon slag grej man sätter på livmodertappen så att man inte ska öppna sig i förtid och föda för tidigt.).
Missoctober88: Kramar!
Grattis till alla andra som också fått positiva besked på vul!
Och kram till er som är oroliga eller fått tråkiga besked!
Håller tummarna för att oss alla!
Jättegrattis till lyckat VUL. Underbart! Om jag inte minns fel så har inte du heller haft så mycket symptom.
Jag går in i v 10 på söndag och jag har inte känt någon överdriven trötthet. har bara mått lite tjyvtjockt denna veckan eller vad man ska säga. Inte hungrig och på gränsen till illamående om jag tänker på viss mat eller känner vissa lukter, men har bara känt mig riktigt illamående en enda morgon och då spydde jag så då kändes det bättre sen. Tycker ömheten i brösten också försvunnit nu sista veckan. I och med att jag fick MA sist så är jag lite orolig, men samtidigt inte för jag tycker ändå jag känner mer symptom denna gången än jag gjorde sist och jag tycker jag börjar ana en liten bula under naveln. Har UL inbokat 4 juli, så jag hoppas man får se en sprattlande liten med tickande hjärta då.
Var på H&M idag och köpte mina första mammajeans iallafall på rean. 100 kr var ju toppenbilligt, så jag kunde inte låta bli. Hoppas verkligen pyret lever och mår bra denna gången. Det vore fantastiskt och få se ett levande litet pyre på UL precis som ni gjorde på VUL. :)