• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Mea
    mabuse skrev 2011-06-26 21:37:23 följande:
    Välkommen i tråden Mea! 
    Tack!  Glad

Känner att jag ligger lite efter eftersom jag inte varit med från "början" men det löser sig nog. Själv så har vi inte berättat för släkt än, bara en god vän till mig som vet..

Vi tänkte vänta tills efter ultraljudet som jag ska göra 6 juli... längtar dit nu...
  • Syoss

Jag berättade också för mina föräldrar med en gång, även för mina bröder :)

Jag är i v.10+4 idag och har börjat kräkas först nu. Jag som trodde att jag hade klarat mig från det där! Illamåendet hade börjat avta t.o.m. Men men.. det är som det är :) Hoppas spyan håller sig borta när jag är på jobbet imorrn.

• fabler

mea jag hoppade in har i början av veckan då jag inte hittat dem tidigare. Och med tanke på hur lång tid vi har kvar så hinner vi komma ikapp.

elias är världens sötaste!!!
  • Silverklar

Minneli: Jag har en förkortad livmodertapp (kan man få/ha t.ex. om man haft cellförändringar i livmodertappen och därför gjort en konisering (bränt bort en bit)). Förkortad livmodertapp kan leda till förtidig förlossning (vilket jag inte visste tidigare men nu). Har en dotter (född 2008) som kom 6 veckor för tidigt utan förvarning. Riskerar att föda för tidigt även denna gång (kanske ännu tidigare?) och ska därför ev. få cerklage.

Astrogirl: Tack för grattis! Ja, du har rätt. Jag har haft väldigt vaga symtom hela denna graviditet. Blev superförvånad och chockad, men otroligt lycklig och glad förstås, när jag plussade. För under mina tidigare tre graviditeter, även de som blev MA har jag haft betydligt mer symtom. Mina bröst t.ex. har kanske växt en millimeter (om jag mäter generöst...) men har inte varit ett dugg spända. Jag har däremot haft spända/styva bröstvårtor (alltid något), det försvann dock för ca 1,5-2 veckor sedan. Har varit lite vagt illamående till och från, tröttare än normalt och haft uppblåsta tarmar (har lagt sig lite), men annars har jag känt mig väldigt ogravid... Har fortfarande en väldigt lugn graviditet men känner mig trygg(are) i den sedan jag såg embryot/fostret i torsdag och allt såg toppen ut
    Håller tummarna för dig på ditt UL 4 juli. Tycker det låter lovande och tror att allt kommer att se jättebra ut!

Vi har berättat för föräldrar och syskon. Jag kommer att försöka hålla det hemligt till efter KUB på jobbet. Vi är osäkra på om vi ska berätta för vår lilla dotter direkt efter att hon slutat dagis för sommaren eller vänta till efter KUB (ca 2 veckors skillnad). Får se hur vi gör. Det blir kortare tid för henne att vänta om vi berättar senare, men samtidigt kanske det blir mer förståeligt för henne varför jag inte orkar bära henne på samma sätt och är tröttare med mera.

Vi har en emmaljunga (tror det är en duo), som vi kommer att använda även till nästa barn. Tycker den fungerat bra! Vi bor å andra sidan på landet och då är det bra med en "rejäl" vagn

• MaHo89

jag ringde mamma direkt jag plussade, resten av familjerna fick veta ganska fort efter det.
    Vi hade försökt i två år med ett MA början av förra året så det har varit tufft av och till, och det vet ju familjerna =)

• Alltochinget

Trassel, vi ska göra KUB 13 juli så då har nog inte magen kommit än :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • mlish

Hej hopp, nu hoppar även jag in här. Jag har inte velat göra det fören vi hade gått ut med det öppet. Men imorgon går jag in i vecka 14 så nu kör vi på ;)

Jag har en väldigt energilös och tröttsamt graviditet, lågt blodvärde så det är väl därför jag är trött och har ont i skallen, det var precis likadant sist med dottern.

Men annars mår jag toppen! Längtar till UL i augusti bara! :)

• LillaEko
    Trasslet skrev 2011-06-25 13:58:18 följande:
    Jag lyckades faktiskt också hålla det hemligt igår. Firade med barnfamiljer, så det var inte såå konstigt att någon i varje par körde bil. 8)
    Själv har jag varit ute på förmiddagsjogg för första gången på många veckor nu, trots sen timme igår. Kändes skönt och jag mår inte riktigt lika illa idag som jag brukar. Det kanske har vänt?! :D
    Jag var också ute och joggade en runda på lördag morgonen. 
    Vi är ju i stugan, så var ju bara jag och hunden vakna....skönt att känna att man börjar kunna "leva" lite igen, går in i v 14 (13+0) på ons.

• Pebbles82

Galningar - ute och joggar? :D Jag blir trött bara jag läser det.. :o 

Välkomna Mea och mlish

Här hade man gjort sig iordning på morgonen, redo att dra iväg till jobbet och så *uäck* kom sambon ut från duschen och min mage bara vände sig ut och in av doften från hans duschcreme. Slapp dock besöka porslinsfabriken, men jag är helt skakig och det svider i magen nu efteråt.
    Är ju i v.11 och hade nästan hoppats att jag skulle slippa allt vad heter illamående!

Förresten är jag redan så trött och orkeslös att jag funderar på om man ska börja knapra järn redan nu. Mitt HB låg på 123 vid inskrivningen för snart 3 veckor sen, förra graviditeten låg jag under 95 ett tag, så jag vet ju att jag har benägenhet att tippa....  

Vi har inte berättat för några ännu, jag hoppas kunna hålla det hemligt på jobbet (chefen vet dock) tills vi går på semester. Då kommer jag vara v- 19 när vi är tillbaka, förhoppningsvis är då RUL avklarat. Men det är två veckor till semester och jag får hålla in magen hårt nu för att inte alla ska förstå... :o 

Svar på tråden Januaribebis 2012