Someday skrev 2011-06-27 10:27:50 följande:
Måste bara få skriva av mig när jag läser Pebbles inlägg.
Jag hade inte heller tänkt berätta någonting på jobbet än. Eller tja inte före semestern. Min chef vet självklart.
Men så har jag en kollega som är så infernaliskt nyfiken. Till saken hör att jag har gått hos läkare ganska mycket och ofta i vår för att jag har haft låga blodvärden och järn sedan tidigare. Och hon har tjatat och antytt att det
måste vara något fel med mig och att hon är så orolig, var och varannan dag. Tilläggas kan att hon mest vill veta för sin egen skull! Hon brukar även springa till chefen och klaga på att jag gör ett dåligt jobb för att jag är sjuk och att hon tycker att jag borde vara sjukskriven. Jag gör ett jättebra jobb! Hon är sååå nyfiken! Berättar aldrig något om sig själv. Och så i onsdags gick hon på mig igen om att hon är så orolig för mig och att det måste vara något som är fel. Så jag helt sonika sa: Jag är helt frisk så vida inte graviditet är en sjukdom! Nu är jag så arg att jag sagt något. Till henne först av alla underbara kollegor. Den jag gillar minst. Bara för att hon skulle knipa käft. Kan ju inte få det osagt. Tror att hon sagt det till flera av de andra också nu vid det här laget. Det var ju inte så här jag ville berätta! Hon har förstört det för att hon aldrig ger sig... Känner mig snuvad och ledsen!! Hon har tvingat sig till ett förtroende som inte var hennes att få. Vet inte om jag ska ta upp det med henne eller låta det bero.
Usch, jag förstår precis vad du menar och har en liknande kollega på mitt kontor.
Förra graviditeten med dottern var jag hemma mycket på grund av illamående, men ville ändå hålla det hemligt. En dag efter lunchen, i en fullastad hiss med minst 15 kollegor (plus personer som inte ens jobbade i närheten av oss) tycker hon det är jättebra timing att trycka mig mot väggen och fråga om jag är gravid.
Var så arg efteråt att jag inte kunde vistas i samma rum som henne på många veckor. Dagen innan mitt RUL kom hon dessutom fram och berättade om sin systers missbildade barn som de fick abortera och föda fram på grund av missbildning som kom fram vid RUL.
Då höll jag på att slå henne. Hårt.
Håller tummarna för att hon har vett att hålla klaffen till dina övriga kollegor så att DU har något att berätta sen.