• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • cabrera
    Stellan skrev 2011-06-27 19:42:43 följande:
    Cabrera - Vilken otroligt fin bild! Grattis!
    tackar :)
  • elingabriella
    Alltochinget skrev 2011-06-27 19:28:01 följande:
    Elingabriella, fina böcker! Vad heter dagboken? En sån vill jag också ha :)
    Den är superfin och välgjord Glad "Ett barn blir till - dagboken" av den kände fotografen Lennart Nilsson. Det blir roligt att kika i den senare och se vad man tyckte och tänkte under graviditeten.
  • Mea

Märker att några av er har berättat på jobb nu... själv så tänkte jag försöka hålla det hemligt till semestern... Kommer då att vara i v 14-15 tror ni att det går? Flört

Sen är det 4 veckors semester sen kommer man "tjock" tillbaka...

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen?   Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Och tack för alla "välkommen hit" Glad

• C R

Hej!! Ni som redan har barn, När täker ni berätta för dem att ni är gravid o hur gamla  är era barn?
    Jag är i v. 13  o har en kille på 3.5 år. Vet inte när vi ska berätta. HAn har redan kommenterat ett par gånger att jag har fått så tjock mage. Det syns väldigt tydligt på mig o har gjort så ett par veckor.

• minneli
    Mea skrev 2011-06-27 20:57:04 följande:

Märker att några av er har berättat på jobb nu... själv så tänkte jag försöka hålla det hemligt till semestern... Kommer då att vara i v 14-15 tror ni att det går? Flört

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen? Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Jag berättade i v.11 eller 12.. och efter det kändes det mycket bättre att jobba! Till chefen sa jag det jättetidigt eftersom jag är tvungen att jobba 100% för att få upp föräldrapenningen. Men jag måste ändå smyga på jobbet eftersom jag inte vill att föräldrarna (jobbar på förskola) får reda på det innan jag varit på rul.

Jag kände att jag kunde lite på mina kollegor att de inte spred det vidare, men om du känner att du inte kan det så tycker jag inte att du ska berätta. TIll chefen tycker jag bara att man behöver berätta om det är något som kommer påverka arbetet.

• MaHo89

jag tycker att det är jättejobbigt att hålla detta hemligt men samtidigt vill jag verkligen göra det till efter vul nästa måndag då jag får se om allt är bra. Midsommar gick bra men jag håller ju på att försäga mig hela tiden, speciellt nu när jag har så mycket problem med pollen och inte kan ta några mediciner.. Direkt jag nämner att det kliar i ögonen, nyser eller något är det alltid nån som vill tipsa om nån medicin...
    Nu till helgen är det festligheter här i stan och vi ska dit, får se hur jag ska dölja då, kanske säger att jag ska jobba dagen efter.. pust! =)

• SysterAnna

Imorgon skall vi på vårat VUL!!! Är väldigt nervös, har en massa tankar som "tänk om jag bara inbillat mig alltihop" osv. Min sambo skrattar bara åt mig när jag säger det, för det är som han säger ganska uppenbart att jag är på smällen Men skoj och spännande ska det bli.

• zatori
    Mea skrev 2011-06-27 20:57:04 följande:

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen?   Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Jag tänkte också försöka undvika att säga något tills jag går på semester. De lär nog se det när jag kommer tillbaka. Kommer vara i vecka 18 då. Tycker redan nu att magen blivit mer svullen så vi får se om det går att dölja i fyra veckor till. :) Som tur är jobbar jag inom vården och har rätt rymliga arbetskläder, nackdelen är dock att vi allihop byter om i samma omklädningsrum och där kan de ju råka se magen. Hehe. Jag tar risken.
  • LillaEko

Jag berättade för mina kollegor i v 9+0 typ, men bara de närmaste (vi är 5 som jobbar i klassen).
    Nu när det är sommarlov jobbar jag lite extra, så denna veckan jobbar jag med en av våra elever på ett läger som deras assistentbolag ordnat.....men är på en camping och stugorna är INTE handikappsanpassade...så var tvungen att berätta för hennes pappa idag att jag vägrar göra några lyft (jag och eleven är ungefär jämnstora längd och vikt mässigt, så tappar hon balansen tippar jag med typ. Farligt för både henne och mig).
    Han förstod, så har skönt nog sluppit ALLA dagens toabesök, är ju grymt skönt nu när man är lite kvackig magad.

Några av er pratar om järn.
    Jag hade kanon värden på hb när jag var på inskrivning, men försöker äta leverpastej på frukostmackan och blodpudding minst en gång i veckan....hoppas det kan hjälpa lite på traven. Vill ju slippa järntabetterna, man hör ju så mycket om hur jobbigt det ska vara för magen.

Svar på tråden Januaribebis 2012