• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84

Vecka tolv idag

Nu ska jag läsa ikapp lite. inte hunnit sitta här så mkt. med tre små barn och bara spyr så...

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Butikslager

Hej tjejer!
    Igår kväll kom det lite blod igen.. Jag blir seriöst galen snart..
    Två veckor kvar till UL..

• bumbi 84
    Butikslager skrev 2011-06-28 09:43:10 följande:
    Hej tjejer!
    Igår kväll kom det lite blod igen.. Jag blir seriöst galen snart..
    Två veckor kvar till UL..
    gud vad jobbigt att gå i ovisshet! hoppas dessa veckor går fort för dig!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • zatori

Är det någon som lider av allergi sommartid? Jag har aldrig fått bekräftat vad det är jag är allergisk mot, men varje sommar blir jag snorig och nyser och det rinner ur ögonen. De receptfria läkemedlen har hjälpt mig förut, men nu törs jag inte ta dom eftersom jag inte vet om man får när man är gravid?

Frågade min BM när jag var där p¨inskrivning för tyåp tre veckor sen, hon skulle höra av sig när hon kollat upp, men har inte gjort det. Nu är jag skitallergisk idag och näsan rinner konstant. :( Jobbigt! Har hört nånstans att Loratidin eller vad den nu heter är att föredra framför Clarityn under graviditet och att det inte är någon fara att ta en då och då. Är det någon som vet hur det ligger till?

• pernillis

Är det många av er vars magar knappt putar ut något på? 

• MaHo89

ingen får du ta när du är gravid.. har själv jättemycket problem och skulle jag ta något var det bara tavegyl som gäller i antihistaminer, och rhinocort som nässpray.
    så absolut inte loratidin eller clarityn! =)

• Butikslager
    bumbi 84 skrev 2011-06-28 10:08:44 följande:
    gud vad jobbigt att gå i ovisshet! hoppas dessa veckor går fort för dig!
    Det är jättejobbigt, men jag tror kommande veckor kommer gå snabbt.
    På fredag börjar semestern så på tisdag åker jag och sonen ner till Piteå och bor på bondgård! TIll helgen kommer sambon och sen på tisdagen är det dags för ultraljudet i sunderbyn.
  • Marsätt

nu är jag tillbaka. Min läkare lyssnade på hjärta och lungor, klämde på brösten, gjorde gynundersökning samt att hon kände på livmodern så den var i rätt storlek. Allt var bara bra vilket var skönt. Nu skulle hon skicka remiss till ultra ljudet i v. 18.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • Someday

Jag får inte heller ta några allergitabletter och jag är verkligen superallergisk mot det mesta.
    Jag har fått Rhinocort nässpray som verkar lite avsvällande. Det är det enda.

• Sagatula

Vid min förra graviditet för tre år sedan så fick jag ta mina vanliga allergitabletter och så även nu. Har pratat med både läkare och barnmorska. Fick även för tre år sedan se listan på villka tabletter och sprayer som var ok att ta. 

Ny här och har BF 25/1
    Ska på nytt VUL på fredag för att se så allt är som det ska. Såg dock för två veckor sedan hjärtat slå och allt såg bra ut då. 
    Har de senaste två åren haft åtta missfall och känner mig inte trygg än, vill gå över v 12 först. Tar progesteron vagitorier och trombyl för att hjälpa det hela på traven.  

Svar på tråden Januaribebis 2012