• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Tack så mycket för alla era svar angående allergi och allergitabletter!
    Då borde det inte var anågon fara att använda sig av de receptfria varianterna de dagar det är som värst. Idag har jag dock härdat ut, vilket resulterat i ett par supersvullna ögon och söndersnuten snok.

• Sessissen

Hej!
    Hur står de till med er alla. Har inte varit inne och skrivit på ett tag. Har mått så himla illa plus att jag drabbats av kapaltunnelsyndom och foglossning så jag knappt kan röra mig. Så har blivit sjukskriven...De gjorde mig jätte deppig för på läkaren lt de som att jag inte kommer kunna gå tillbaka till jobbet innan graviditeten. Är i vecka 12 nu. 28 veckor kvar. Hur mår ni andra? Hoppas ni mår bra :)

• bumbi 84
    Sessissen skrev 2011-06-28 19:33:21 följande:
    Hej!
    Hur står de till med er alla. Har inte varit inne och skrivit på ett tag. Har mått så himla illa plus att jag drabbats av kapaltunnelsyndom och foglossning så jag knappt kan röra mig. Så har blivit sjukskriven...De gjorde mig jätte deppig för på läkaren lt de som att jag inte kommer kunna gå tillbaka till jobbet innan graviditeten. Är i vecka 12 nu. 28 veckor kvar. Hur mår ni andra? Hoppas ni mår bra :)

tyvärr brukar foglossningen bara bli värre och värre.

jag var sjukskriven helt från vecka 8 förra grav fram till förlossningen.

Hoppas att du fått gå till sjukgymnast och har bälte, tens, tillgång till tempererad pool m,m,. tyvärr brukar det bli sju resor värre när kylan kommer.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • LillaEko
    zatori skrev 2011-06-27 22:55:05 följande:
    Oj, vilken tur du har. Hade jag vägrat att göra några lyft på mitt jobb hade jag nog inte haft särskilt många arbetsuppgifter då många involverar lyft, vändning i säng, toalettbesök osv osv.. :P Dock försöker man såklart att ta det lite lugnare än vanligt, även om det är svårt, då det är ett otroligt högt tempo från att man kommer tills man slutar. Man får vara glad om man hinner sitta på rumpan och varva ner lite emellanåt, för det är inte alltid det hinns med. Ser verkligen fram emot en break och semester snart känner jag!
    Ja, fast två manna lyften gör jag. 
    Men Tjejen i fråga kan inte göra NÅGOT själv, multihandikappad. Och då vi inte ens har en golvlift med eller en handikappstoa så tycker jag det får vara föräldrarnas jobb. Jag är ju snäll som ställer upp och hjälper dem....brukar inte jobba för dem mer än fritids i skolan annars.

Imorgon går man in i v 14 (13+0), känns helt sjukt overkligt. 
  • minneli

Idag går jag in i vecka 14! Det går framåt! Mindre än två veckor tills jag förhoppningsvis får höra hjärtat slå.

• jessielarsson

Jag berättade på jobbet när jag var i mellan v 5-7. Dom flesta visste om att jag skulle börja på behandlingen så det var svårt att ljuga när dom frågade, men vi är bara 8 stycken på den avdelningen jag jobbar och vi står varandra gansak så nära så det var bara roligt att få berätta. Till dom andra övriga 90 anställda har jag inte berättat något och kommer inte göra heller, det kommer synas tids nog ändå.

Jag har ganska så mjuk och pluffsig mage i vanliga fall, men ganska så lätt att dölja ändå tycker jag, men nu går det inte. Frösöker dra in den emellanåt men det är inte mycket jag orkar dra in längre. Det har bara exploderat den sita veckan, och jag har inte riktigt varit beredd på det. Började använda mamma kläder med Viktor när jag i v 15-16 ca. Och visst jag fattade ju att den skulle komma tidigare men inte i v 12. Och "säpper" jag ut magen så ser jag ut som att jag nästan ska föda i morron. Men dt är väl den här svulligheten som kommer först som kanske kommit på mig för det är bara jobbigt. Kan inte använda mammakläder med gördel då den är för stor upptill. Men det är väl bara att stå ut men jag vet inte vad jag ska ha på mig!!!! Blir tokig snart!!!

• shadowstorm

Denna värme görmig verkligen illamående till max :( Mått sååå dåligt idag. USCH och fyyy!! Hoppas ni andra har det bättre

• Jessica82

har för några veckor sen börjat nytt jobb och var så glad över att fått ett jobb, dels för att jag precis slutat vara föräldra ledig och ville hinna jobba imellan och dels för min sgi har sänkts då sonen är över två.

men redan första dagen kände jag att nånting kändes fel.. har ändå gett det en chans men det känns inte alls kul att gå dit på morgonen , har inte gjort och jag börjar tro att det inte kommer göra det heller, har inget med kollegorna at göra för dom verkar trevliga hela högen. men hela stället känns oorganiserat och man har en enorm press att prestera hela tiden.. vet inte vad jag ska göra riktigt, har ingen lust att pressa mig själv just nu när man är gravid oxå :( 

hoppas på ett trollslag att det ska kännas bättre imorgon bitti

• Marsätt

Usch för foglossning. Jag hade det med sonen och fick gå på vattengymnastik vilket var helt underbart. Att kunna röra sig utan att det gjorde ont.

• MaHo89
    zatori skrev 2011-06-28 19:27:33 följande:
    Tack så mycket för alla era svar angående allergi och allergitabletter!
    Då borde det inte var anågon fara att använda sig av de receptfria varianterna de dagar det är som värst. Idag har jag dock härdat ut, vilket resulterat i ett par supersvullna ögon och söndersnuten snok.
    du gör ju självklart som du vill men enligt sjukvårdsupplysningen, en distriktssköterska, två olika läkare samt min BM så ska man inte äta de vanliga receptfria antihistaminerna....
    Råder dig att ringa och fråga din läkare, men detta är vad de sagt till mig och jag har jättemycket problem med pollen. Så tavegyl i nödfall sa min läkare..
Svar på tråden Januaribebis 2012