• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    lillbumbin skrev 2011-06-27 11:59:06 följande:
    mlish: visst är du från Timrå? Och jobba på trudes i birsta? :) grattis till bebben :) vi har en Sundsvalls tråd även:)
    fast den är inte överdrivet aktiv ;)
  • RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-27 11:19:00 följande:

Nu behöver jag lite råd av er tjejer. Är i vecka 10 nu och trodde mitt illamående hade dämpats en aning eftersom slutet av förra veckan var helt ok. Idag mår jag så illa att jag knappt vet vad jag heter och jag får ingenting gjort på jobbet. Kräks inte som tur är men det är inte långt ifrån. Jag hade inte tänkt att berätta för min chef förrän efter vecka 12-13, när vi gjort KUB men jag funderar på om det är oundvikligt.
    Hur hade ni gjort?

Min chef vet om att vi planerar barn då jag var tvungen att berätta om mitt utomkveds eftersom jag blev inlagd på sjukhus.

Oj så svårt! Jag antar att det beror på vilket förhållande man har till sin chef. Men om din chef vet om att ni planerar barn så tycker jag allt du kan berätta, så känns det ju lite bättre och man får mindra dåligt samvete. Säg att det är tidigt och du inte vill att alla ska få reda på det ännu, om du vill det.

Jag har inte så bra förhållande med min chef och han vet inte ens om att jag fick utomkveds i höstas och var tvungen att vara hemma en vecka. Jag berättade för en kollega då och hon tog på sig rollen som beskyddare och ljög ihop att jag vara hemma med "världens" hemskaste influensa och var helt däckad...fast jag låg på sjukhus.

Nu väntar jag med att berätta tills efter semestern, när jag är i vecka 15. Och kan jag dölja det med stora tröjor längre så kommer jag göra det. Min snälla goa kollega vet om attt jag är gravid nu och hon har lovat att meddela om det börjar snackas om min mage...då är det läge att berätta för chefen!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • elingabriella

Jag är nu i vecka 11{#emotions_dlg.flower} Mitt illamåendet har lagt sig och inskrivningen gick jättebra. Allt börjar kännas VERKLIGT, tro det eller ej. Vi fick en väldigt rar BM och det känns guld! På fredag har vi tid för UL på förmiddagen (då vi också går in i vecka 12) och sedan tar jag och min sambo semester juli ut. Gissa om jag längtar! 

Det är så roligt att läsa om er som har kommit lite längre i graviditeten (jag har BF 19 Januari). Så man kan se vad som väntar Solig

Idag fick jag äntligen hem några böcker som jag beställt. Jag har suttit och skrivit massa i den i mitten, dagboken. Supermysig bok med fina bilder!

• Trasslet
    Silverklar skrev 2011-06-26 22:10:27 följande:
    Minneli: Jag har en förkortad livmodertapp (kan man få/ha t.ex. om man haft cellförändringar i livmodertappen och därför gjort en konisering (bränt bort en bit)). Förkortad livmodertapp kan leda till förtidig förlossning (vilket jag inte visste tidigare men nu). Har en dotter (född 2008) som kom 6 veckor för tidigt utan förvarning. Riskerar att föda för tidigt även denna gång (kanske ännu tidigare?) och ska därför ev. få cerklage.
    Eeehh... okej, för jag har också gjort en konisering pga cellförändringar och det här har jag inte hört nåt om. Måste fråga BM på torsdag. :S
  • Trasslet
    Alltochinget skrev 2011-06-27 05:11:56 följande:
    Trassel, vi ska göra KUB 13 juli så då har nog inte magen kommit än :)
    Ah, ok! :) Stort lycka till!!
  • Trasslet
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-27 11:19:00 följande:

Nu behöver jag lite råd av er tjejer. Är i vecka 10 nu och trodde mitt illamående hade dämpats en aning eftersom slutet av förra veckan var helt ok. Idag mår jag så illa att jag knappt vet vad jag heter och jag får ingenting gjort på jobbet. Kräks inte som tur är men det är inte långt ifrån. Jag hade inte tänkt att berätta för min chef förrän efter vecka 12-13, när vi gjort KUB men jag funderar på om det är oundvikligt.
    Hur hade ni gjort?

Min chef vet om att vi planerar barn då jag var tvungen att berätta om mitt utomkveds eftersom jag blev inlagd på sjukhus.

Själv har jag sprungit och hulkat på jobbtoaletten ett antal dagar nu, men tänkte inte säga något förrän antingen det syns (men jag har inte minsta tillstymmelse till mage och är i vecka 10+2) eller när jag är tillbaka från semestern den tredje veckan i augusti... men då är jag i vecka 17 förstås. :O Får kanske tänka om efter vårt UL på torsdag. :)

Jag tror faktiskt att man kan mörka om man vill för folk är inte så uppmärksamma som man tror. Men känn efter och om du verkligen inte kan jobba så kanske du kan bli sjukskriven?
  • Someday

Hade besök hos MVC:s läkare idag för mina blodvärden och uppföljning av provsvar och planering av fortsatt behandling nu när mödravården tagit över mig.
    Då föreslog läkaren ett VUL för att se så att allt var bra. Bebisen rörde sig fint och hjärtat slog på bra och navelsträngen pulserade fint. Precis så stor som den ska vara enligt läkaren. Hon gjorde inga mätningar och jag fick inget foto eftersom vi ska på riktigt UL om knappt två veckor ju. Men glad är jag =)

• Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-27 17:57:26 följande:
    Jag tror faktiskt att man kan mörka om man vill för folk är inte så uppmärksamma som man tror. Men känn efter och om du verkligen inte kan jobba så kanske du kan bli sjukskriven?
    Du har uppenbarligen inte mina kollegor.. :D 

Förra veckan skulle jag sätta på ett plåster på fötterna, då kom en manlig kollega och frågade om jag var gravid igen och fötterna började svullna?!
    Veckan innan kom en annan (manlig) kollega och hade frågat min chef om jag var gravid. För det "syntes" och inte för att jag var tjock.

Mina "tjejkollegor" ska vi inte prata om. Eftersom flera av dem är inblandade i IVF försök och diverse fertilitetsutredningar har de hökögon, men jag hoppas och tror att de inte fattat något än.  

Hehe, dessutom skulle nog halva landskapet höra om jag var tvungen att hulka på en toa, så lyhört är det hos oss! :D
  • Alltochinget

Elingabriella, fina böcker! Vad heter dagboken? En sån vill jag också ha :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012