• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80
    SysterAnna skrev 2011-06-27 21:42:03 följande:
    Imorgon skall vi på vårat VUL!!! Är väldigt nervös, har en massa tankar som "tänk om jag bara inbillat mig alltihop" osv. Min sambo skrattar bara åt mig när jag säger det, för det är som han säger ganska uppenbart att jag är på smällen Men skoj och spännande ska det bli.

Hehe, jag har precis samma tankar

Ska på ul om en vecka och det känns som en halv evighet

• zatori
    LillaEko skrev 2011-06-27 22:23:37 följande:
    Jag berättade för mina kollegor i v 9+0 typ, men bara de närmaste (vi är 5 som jobbar i klassen).
    Nu när det är sommarlov jobbar jag lite extra, så denna veckan jobbar jag med en av våra elever på ett läger som deras assistentbolag ordnat.....men är på en camping och stugorna är INTE handikappsanpassade...så var tvungen att berätta för hennes pappa idag att jag vägrar göra några lyft (jag och eleven är ungefär jämnstora längd och vikt mässigt, så tappar hon balansen tippar jag med typ. Farligt för både henne och mig).
    Han förstod, så har skönt nog sluppit ALLA dagens toabesök, är ju grymt skönt nu när man är lite kvackig magad.

Några av er pratar om järn.
    Jag hade kanon värden på hb när jag var på inskrivning, men försöker äta leverpastej på frukostmackan och blodpudding minst en gång i veckan....hoppas det kan hjälpa lite på traven. Vill ju slippa järntabetterna, man hör ju så mycket om hur jobbigt det ska vara för magen.
    Oj, vilken tur du har. Hade jag vägrat att göra några lyft på mitt jobb hade jag nog inte haft särskilt många arbetsuppgifter då många involverar lyft, vändning i säng, toalettbesök osv osv.. :P Dock försöker man såklart att ta det lite lugnare än vanligt, även om det är svårt, då det är ett otroligt högt tempo från att man kommer tills man slutar. Man får vara glad om man hinner sitta på rumpan och varva ner lite emellanåt, för det är inte alltid det hinns med. Ser verkligen fram emot en break och semester snart känner jag!
  • Dontbeshy

Hejsan mammor och magar.

Här är dagens craving sill & sushi..
    Jag må va i vecka 9 men magen har verkligen dragit iväg. Skyller det på mina två monster här hemma..

Idag slog det mig på riktigt.. Plusset på stickan var tydligen inte nog för att få mig att inse att jag skulle bli mamma igen. Men när jag idag drog på mig linnet och konstaterade att jag inte längre kommer kunna döja att jag är gravid slog det mig. Något växer där inne.... Och då kom lyckoruset.

Även om pappan inte är med i bilden kunde jag inte vara lyckligare.. =)

Dock så tjorvar mina fogar redan och gör så förbenat ont, tacka fan att man har vissa pauser när man slipper smärtan. typ när man däckar i sängen efter allt man gjort under dagen.

Hur känns det för er andra, magarna växer och frodas hoppas jag.
    Cravings? Krämpor?

• Trasslet
    elingabriella skrev 2011-06-27 16:47:37 följande:
    Jag är nu i vecka 11{#emotions_dlg.flower} Mitt illamåendet har lagt sig och inskrivningen gick jättebra. Allt börjar kännas VERKLIGT, tro det eller ej. Vi fick en väldigt rar BM och det känns guld! På fredag har vi tid för UL på förmiddagen (då vi också går in i vecka 12) och sedan tar jag och min sambo semester juli ut. Gissa om jag längtar! 

Det är så roligt att läsa om er som har kommit lite längre i graviditeten (jag har BF 19 Januari). Så man kan se vad som väntar Solig

Idag fick jag äntligen hem några böcker som jag beställt. Jag har suttit och skrivit massa i den i mitten, dagboken. Supermysig bok med fina bilder!

Beställde dagboken jag också. :D
  • Trasslet
    SysterAnna skrev 2011-06-27 21:42:03 följande:
    Imorgon skall vi på vårat VUL!!! Är väldigt nervös, har en massa tankar som "tänk om jag bara inbillat mig alltihop" osv. Min sambo skrattar bara åt mig när jag säger det, för det är som han säger ganska uppenbart att jag är på smällen Men skoj och spännande ska det bli.
    Åå.. spännande! :D Jag känner precis samma sak emellanåt och är även rädd för att pyret ska ha slutat växa då min mage inte är mycket att skryta med. Vi ska på UL på torsdag och då kanske mina nojor släpper lite också. :)
  • Marsätt

Ska idag i väg på läkarbesök undrar vad som sker där?

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • RaraS
    Marsätt skrev 2011-06-28 08:31:50 följande:
    Ska idag i väg på läkarbesök undrar vad som sker där?

Berätta gärna!

Vi blev erbjudna ett läkarbesök för att kolla "allmänhälsan". Men det fick man ringa och boka själv i så fall så det gjorde jag inte. Förstod inte varför jag skulle gå dit? Blodprover, blodtryck etc gör man ju ändå hos barnmorskan och jag vet ju att jag mår bra och jag har ju varit på sjukhuset det senaste året pga mitt X, och gjort en massa diverse prover då innan operation....så förstod inte vad ett läkarbesök nu skulle göra för nytta... ;)

Så berätta gärna vad ni gjorde! Jag får väl ringa och boka en tid om det verkar bra!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Marsätt

Jag har inte varit på det tidigare då det varit valfritt. Men nytt län och kommun så var det obligatoriskt. Jag går för övrigt in i v. 13 idag..jihooooo

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Kotten 2012♥
  • Sunflower Sthlm
    Trasslet skrev 2011-06-27 17:57:26 följande:
    Själv har jag sprungit och hulkat på jobbtoaletten ett antal dagar nu, men tänkte inte säga något förrän antingen det syns (men jag har inte minsta tillstymmelse till mage och är i vecka 10+2) eller när jag är tillbaka från semestern den tredje veckan i augusti... men då är jag i vecka 17 förstås. :O Får kanske tänka om efter vårt UL på torsdag. :)

Jag tror faktiskt att man kan mörka om man vill för folk är inte så uppmärksamma som man tror. Men känn efter och om du verkligen inte kan jobba så kanske du kan bli sjukskriven?
    Men det handlar inte om att mörka i mitt fall, för det går alldeles utmärkt, det handlar om att jag inte gör ett lika bra jobb som vanligt och det känns inte särskilt roligt. Jag har ett jobb där jag förväntas prestera varje dag vilket jag inte gör nu och då jag har en bra kontakt med min chef så funderade jag bara på om jag skulle berätta för att han skulle förstå varför jag inte presterar lika bra som vanligt.

Men, nu är min chef borta från kontoret i två dagar så vi får se hur det känns när han är tillbaka på torsdag. Idag känns det iaf lite bättre än igår.
Svar på tråden Januaribebis 2012