• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sussolita
    zatori skrev 2011-06-28 10:14:07 följande:
    Är det någon som lider av allergi sommartid? Jag har aldrig fått bekräftat vad det är jag är allergisk mot, men varje sommar blir jag snorig och nyser och det rinner ur ögonen. De receptfria läkemedlen har hjälpt mig förut, men nu törs jag inte ta dom eftersom jag inte vet om man får när man är gravid?

Frågade min BM när jag var där p¨inskrivning för tyåp tre veckor sen, hon skulle höra av sig när hon kollat upp, men har inte gjort det. Nu är jag skitallergisk idag och näsan rinner konstant. :( Jobbigt! Har hört nånstans att Loratidin eller vad den nu heter är att föredra framför Clarityn under graviditet och att det inte är någon fara att ta en då och då. Är det någon som vet hur det ligger till?
    Jag har problem med allergi både pollen av del flesta sorter och gräspollen och annat jox.
    Men min BM skrev ut en lapp från deras interna sida och där stod det att det var OK med Clarityn.
    Så jag skulle fortsätta att använda det om det besvärade mig.
    Dock har jag knappt vart allergisk alls i år trots pangpollen Misstänker att bebis har medd en saken att gör
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • soda

Jag har också allergibesvär och min bm sa att Clarityn var helt OK att ta!

• Dontbeshy

Bara matallergier här så inget värre än vanligt.

• Helena85

Hur fort syntes era magar ni som väntar erat andra tredje barn? Min mage är så stor redan och går in i vecka 10 imorrn. försöker dölja den då jag inte berättat för cheferna eller alla på mitt jobb än, men kommer inte gå så länge till :S usch ser ut som om jag är i vecka 15-18 typ. haha

• bumbi 84
    Helena85 skrev 2011-06-28 17:07:13 följande:
    Hur fort syntes era magar ni som väntar erat andra tredje barn? Min mage är så stor redan och går in i vecka 10 imorrn. försöker dölja den då jag inte berättat för cheferna eller alla på mitt jobb än, men kommer inte gå så länge till :S usch ser ut som om jag är i vecka 15-18 typ. haha
    väntar visserligen 4:e men min mage är bra stor. vecka 12 nu.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Snusmumriken80

Här vill jag gärna vara med=) Väntar mitt fjärde barn i början av januari, v 13+0 idag.
    Min mage har blivit ganska stor redan, undrar hur det blir sen då man är i slutet, spricker kanske

• Zaarah1984
    Mea skrev 2011-06-27 20:57:04 följande:

Märker att några av er har berättat på jobb nu... själv så tänkte jag försöka hålla det hemligt till semestern... Kommer då att vara i v 14-15 tror ni att det går? Flört

Sen är det 4 veckors semester sen kommer man "tjock" tillbaka...

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen?   Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Och tack för alla "välkommen hit" Glad

Min närmsta chef fick veta det ryktesvägen, förmodligen via planeringen för de har jag pratat med och förklarat varför jag som sällan är sjuk helt plötsligt får sjuka mig två gånger samma månad på grund av illamående Men han tog det bra och berättar inte för någon. Har berättat för en del kollegor också, orkar inte hålla det hemligt, speciellt inte när flera andra på jobbet också är gravida
  • bumbi 84
    Snusmumriken80 skrev 2011-06-28 18:05:30 följande:
    Här vill jag gärna vara med=) Väntar mitt fjärde barn i början av januari, v 13+0 idag.
    Min mage har blivit ganska stor redan, undrar hur det blir sen då man är i slutet, spricker kanske
    välkommen
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Snusmumriken80
    bumbi 84 skrev 2011-06-28 19:02:22 följande:
    välkommen
    Tack så mycket:)
Svar på tråden Januaribebis 2012