• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Helena85

Jag har dom senaste dagarna fått jätte ont i ländryggen .. Är de foglossning redan? Inte kul alls. Har ju ett bra tag kvar att jobba då jag gick in i vecka 10 idag (9+0) .. är personlig assistent.

• roxylady
    Helena85 skrev 2011-06-29 22:59:40 följande:
    Jag har dom senaste dagarna fått jätte ont i ländryggen .. Är de foglossning redan? Inte kul alls. Har ju ett bra tag kvar att jobba då jag gick in i vecka 10 idag (9+0) .. är personlig assistent.
    Det har jag också känt. Men det kan vara ischias också läste jag. Så du kanske också fått detta? 
  • elingabriella
    Trasslet skrev 2011-06-29 22:28:36 följande:
    GAH. Imorgon efter lunch ska vi på vårt första UL och se om det finns nåt litet liv inne i magen. Jag är nervös, otålig och förväntansfull. Hoppas hoppas hoppas att allt är okej med pyret!!!!!
    Spännande!! Vi har vårt första på fredag morgon Hjärta Längtar så!

Lycka till imorgon :) 
  • Syoss

Jag hade en ganska stor blödning i förrgår. Jag tog upp det när vi var på inskrivning igår och BM ringde direkt till kvinnokliniken och fixade en tid för VUL till oss idag. Det var en jobbig väntan men allting sång jättebra ut! Den lilla sprattlade för fullt där inne och hjärtat tickade på fint :)
    Det var så otroligt overkligt att se den lilla röra på sig, kan knappt fatta de :P Vi fick jättefina bilder med oss hem.
    Dock var jag så öm så läkaren kunde inte komma åt och kolla ordentligt på livmodertappen så hon kunde inte svara på varför jag blödde. Börjar det blöda igen så skulle vi åka in igen men vi skulle inte oroa oss :)

Ultraljud för KUB nästa fredag, då ska vi hälsa på den lilla krabaten igen :) dock hoppas jag på att det är ett vanligt UL då och inte VUL. Jag är inte ett dugg bekväm i en gynstol.

• Helena85
    roxylady skrev 2011-06-29 23:03:08 följande:
    Det har jag också känt. Men det kan vara ischias också läste jag. Så du kanske också fått detta?
    Okej. ja de kanske de kan va. kommer bara ibland när jag ansträngt mig mycket.
  • roxylady
    Helena85 skrev 2011-06-29 23:12:32 följande:
    Okej. ja de kanske de kan va. kommer bara ibland när jag ansträngt mig mycket.
    Ja men samma här. Eller om jag suttit ned för länge också. Stod i alla fall att det kan kännas där, i rumpan, benet, ned till knäet. Ja det finns alltså många sätt man kan känna det på. För foglossning låter ju lite tidigt? Hoppas det "bara" är ischias då! Inge kul å få foglossning redan! Jag undrar hur jag ska klara av å jobba när man har det :S Om man får det vill säga..
  • roxylady

Syoss: Gud vad skönt att höra!! Grattis!! Är så avis på er som fått se eran lill*! Vill också!! Ska ringa en privatklinik imorgon.
    Ja gynstol är inget vidare. Håller med om det!! 

• Kissekatten

Vad irriterad jag blir på hur olika det är!!! Vissa får vänta hur länge som helst på kontroll efter blödning medan andra får komma in med en gång! Tycker det ska vara lika över hela landet! Och självklart ska vi bli tagna på allvar! Dumma dom som bestämmer!!!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • roxylady

Håller med dig Kissekatten!!! Det borde vara lika överallt i med att det är ju för tusan samma land!!

• Moniqe1979

smyger in här har läst lite i tråden sedan den var ny mn inte velat skriva då vi hållt det hela lite hemligt men nu vet släkten och de flesta nära vännerna så nu känns det rätt offentligt. var på ett tidigt UL dagen föremidsommar och fick se ett ytterst välmående liet pyre är nu 13+0 och BF 4/1

Ang isshas så kan jag verkligen rekomendera en TENS maskin och då allra bästa CEFAR femina som även har ett speciellt förlossnings program inbyggt i sig klarade min förra förlossning med nästan enbart den som smärtlindring sista veckorna på den graviditetn satt tens plattorna i princip konstant klistrade över bäcken & ischas och lär så bli även denna gång dock lindrigt än så länge efter som jag lärde mig sisst hur man strechar osv.

Håller tummarna för alla er som haft blödningar, vet hur hjärtskärande orolig man blir råkade ut för det ett par ggr i början av min första graviditet den slutade dock inte bra pga att barnet inte var friskt men eftersom jag inte fick någon kontroll vid blödningarna så upptäcktes inte det förens vid RUL så STÅ på er eller sök privat om inte "vanliga" vården är medgörlig. tycker det är helt galet att första kontrollen är laggd så sent om man inte får göra KUB

Svar på tråden Januaribebis 2012