• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky
    Helena85 skrev 2011-06-29 22:59:40 följande:
    Jag har dom senaste dagarna fått jätte ont i ländryggen .. Är de foglossning redan? Inte kul alls. Har ju ett bra tag kvar att jobba då jag gick in i vecka 10 idag (9+0) .. är personlig assistent.
    Samma här!!! jobbar på boende och har vissa jobbiga lyft m.m men av bara en promenad har ja jätte ont i ryggeslutet... vill också veta om det är foglossning
  • minneli

Jag har också ont i ryggen. Väldigt svårt att arbeta då jag jobbar på en småbarnsavdelning. Får kämpa på nu de sista 7 dagarna innan semester och se vad som händer sen hade jag tänkt.

Jag är i v. 14 nu (13+2) och jag tycker växtvärken har ändrats lite om blivit mer intensiv eller hur man ska säga. Under navel och neråt liksom. Fler som känner så? Kan det bero på att fostret växer jättemkt mellan v.14-22 eller?

Nu ska jag snart släpa mig iväg med dottern till jobb och förskola... behöver verkligen semester nu!

• Sussolita
    Moniqe1979 skrev 2011-06-30 06:14:01 följande:
    smyger in här har läst lite i tråden sedan den var ny mn inte velat skriva då vi hållt det hela lite hemligt men nu vet släkten och de flesta nära vännerna så nu känns det rätt offentligt. var på ett tidigt UL dagen föremidsommar och fick se ett ytterst välmående liet pyre är nu 13+0 och BF 4/1

Ang isshas så kan jag verkligen rekomendera en TENS maskin och då allra bästa CEFAR femina som även har ett speciellt förlossnings program inbyggt i sig klarade min förra förlossning med nästan enbart den som smärtlindring sista veckorna på den graviditetn satt tens plattorna i princip konstant klistrade över bäcken & ischas och lär så bli även denna gång dock lindrigt än så länge efter som jag lärde mig sisst hur man strechar osv.

Håller tummarna för alla er som haft blödningar, vet hur hjärtskärande orolig man blir råkade ut för det ett par ggr i början av min första graviditet den slutade dock inte bra pga att barnet inte var friskt men eftersom jag inte fick någon kontroll vid blödningarna så upptäcktes inte det förens vid RUL så STÅ på er eller sök privat om inte "vanliga" vården är medgörlig. tycker det är helt galet att första kontrollen är laggd så sent om man inte får göra KUB
    Grattis till ert pyre, och Välkommen in!
    Var oxå på UL dagen innan midsommar allt såg bra ut och jag har med bf 4/1.
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • sandy87

Här är en till med rygg ont, k an knappt gå så ont det gör idag...
    Ska till läkaren i efm å se vad dom säger, men beror säkert inte på graviditeten (enligt bm är det alldeles för tidigt att få rygg ont) Så får väl se vad som händer :/

• Butikslager
    roxylady skrev 2011-06-29 22:24:49 följande:
    Är det normalt att få ont i ischias nerven redan i v8 som jag var i när det började? Har det fortfarande och går in i v11 imorgon.. hrm... gör så ont när man ska ut å gå så man ser ut som en gammal tant ibland.. Hoppas som sagt det är graviditetsblödningar du hade! Hm vore ju skumt om du till och med hade kräkts annars!
    Jag har en känsla av att du kan vara lugn. Vet inte varför men har bara en magkänsla och hoppas så mkt på att den stämmer!!! Vilket datum ska ni in? 
    Jag har ju blödit var och varannan dag de senaste 3 veckorna.. :/
    Vi ska in den 12 Juli.. Evigheters evigheter.

Jag har gått och varit livrädd att jag ska få jätteont och att MF ska komma när jag är på jobbet, men har hittils klarat mig. Idag jobbar jag sista dagen och hoppas det håller sig lungt ikväll/inatt också. Vi har festival här så ska jobba från 21:30 - 02:00. Hålla kolla på ungdomarna och så.

Och jag hoppas jag slipper få ett MF när vi ska bila neråt. Först till Piteå på tisdag och sen ner till Grums tisdagen efter.. och hem igen sen. totalt typ 270 mil i bil..
  • MissT

Hej tjejer!
    Var på Kub-ul idag och fick åter se lilla pyret. Allt såg bra ut och vi fick låg risk för kromosomavvikelser .
    Så härligt. Det känns mer och mer verkligt och nu när jag gått in i v 13 och sett att allt är bra i magen kan man förhoppningsvis slappna av ännu mer. Dock verkar jag ha drabbats av foglossning...redan!...Har inte haft det i tidigare graviditeter men shit vad ont det kan göra, framförallt i ljumskarna.

• Syoss
    MissT skrev 2011-06-30 11:11:44 följande:
    Hej tjejer!
    Var på Kub-ul idag och fick åter se lilla pyret. Allt såg bra ut och vi fick låg risk för kromosomavvikelser .
    Så härligt. Det känns mer och mer verkligt och nu när jag gått in i v 13 och sett att allt är bra i magen kan man förhoppningsvis slappna av ännu mer. Dock verkar jag ha drabbats av foglossning...redan!...Har inte haft det i tidigare graviditeter men shit vad ont det kan göra, framförallt i ljumskarna.
    Åh skönt att få låg risk på KUB :) vi ska göra KUB nästa vecka, är lite nervös.
    Gjordes det UL eller VUL? Jag gjorde ett VUL igår och vill helst inte göra det igen, otroligt obekvämt :P
  • Majskorn

grattis MissT!! =)

Jag kände att det liksom inte kändes som min mage idag när jag vaknade...typ som när man är så kissnödig så man spricker fast utan självka kissnödigkänslan...magen va bara spänd och kändes skum...gick och kissade iaf och gick och la mig igen...det blir som en boll nedanför naveln =D mela magen sjunger inåt utan just där...min lilla skrutt bor där :D

• MissT
    Syoss skrev 2011-06-30 12:55:25 följande:
    Åh skönt att få låg risk på KUB :) vi ska göra KUB nästa vecka, är lite nervös.
    Gjordes det UL eller VUL? Jag gjorde ett VUL igår och vill helst inte göra det igen, otroligt obekvämt :P
    Ja det var skönt Hoppas att du får bra resultat du också.
    Det var vanligt UL tack och lov Jag är inte heller förtjust i vul.
    Man såg allt jätte klart. Kropp, ansikte, ben, armar, hjärnan osv. Så härftigt och härligt
  • roxylady
    Butikslager skrev 2011-06-30 10:46:22 följande:
    Jag har ju blödit var och varannan dag de senaste 3 veckorna.. :/
    Vi ska in den 12 Juli.. Evigheters evigheter.

Jag har gått och varit livrädd att jag ska få jätteont och att MF ska komma när jag är på jobbet, men har hittils klarat mig. Idag jobbar jag sista dagen och hoppas det håller sig lungt ikväll/inatt också. Vi har festival här så ska jobba från 21:30 - 02:00. Hålla kolla på ungdomarna och så.

Och jag hoppas jag slipper få ett MF när vi ska bila neråt. Först till Piteå på tisdag och sen ner till Grums tisdagen efter.. och hem igen sen. totalt typ 270 mil i bil..
    Okej men det har jag både hört å läst om att det kan vara så. Du kan ha känsliga blodkärl och då kommer det ju färskt blod. Så ropa inte hej än!
    Åh förstår att det känns som evigheter :(
Svar på tråden Januaribebis 2012