• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT

Åhhh vad tråkigt Liiv Beklagar verkligen......... Ta hand om dig/er!
    Skickar massor med styrke kramar

• Someday
    Butikslager skrev 2011-07-01 11:32:47 följande:
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
    Nämen oj vad tufft!! Du som har kastats fram och tillbaks i flera i veckor! Jag hoppas innerligt att du hinner ta dig tid att läka, sörja och få stöd av nära och kära! Många många kramar då jag vet hur jobbigt ett ganska sent MA är... Jag hoppas också att ni snart vågra prova igen !!
  • Kissekatten
    Butikslager skrev 2011-07-01 11:32:47 följande:
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
    Beklagar verkligen!! Och jag tycker det är rent ut sagt för JÄVLIGT att du inte kunde få hjälp tidigare!!!! Varför ska en människa behöva gå så länge och vänta, oroas och må dåligt när det faktiskt finns hjälp. Helt otroligt. Nu kommer hormonerna känner jag och jag är ARG!!!
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • RaraS

Liiv:

Många kramar till dig! Hoppas du läker snabbt, psykisk och fysiskt och att ni orkar ta er tillbaka! Det har varit jobbiga veckor för er och oj, vad jag hoppas du blir gravid snabbt igen! Din tur kommer!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Sagatula

Först  - Liiv jag känner med dig och hoppas som tidigare inlägg att återhämtningen går fort!

Jag har inte skrivit mycket här eftersom jag inväntat dagens VUL och vad den skulle visa. Efter två år kantade av tidiga och senare missfall (dock alla före v 12) så har jag oroat mig mycket. Var på VUL för två och en halv vecka sedan och såg då hjärtat slå men eftersom jag har haft hjälp av Progesteron och Trombyl så här i början så var det ett till VUL inplanerat idag. Det var en underbar stund! Bebis låg där inne och vinkade till mig och rörde sig massor. Fick till och med visat urinblåsan som var full med fostervatten som sig bör. Allt ser väldigt bra ut sa läkaren och när det ser så fint ut så enligt hans erfarenhet är risken att något ska vara galet mindre än 1%. Oj, så skönt det var! Nu kan jag slappna av och bara vara gravid. Har visserligen UL för KUB kvar att göra och det sker 19/7 sedan är det RUL 29/8 efter det. Inskrivning  hos BM i måndags var även det en positiv upplevelse. Alla värden var jättebra och hon var helt underbar!

• zatori

Ni som har gjort KUB-ultraljudet redan, hur lång tid tar det ungefär?

Erajka: Hur går det för dig? Hur mår du och så? Har inte sett dig aktiv härinne på länge?

• Snusmumriken80

Vad ledsamt Liiv:( Kämpa på!

På onsdag ska jag på mitt andra besök till mvc, ska bli spännande. Rutin-ul är den 22.7, ännu mer spännande=) Har varit på ett vul tidigare, allt såg himla bra ut och vi fick en 3D-bild på knyttet, otrolig känsla! Vi ska nog ta reda på könet, om de ser ngt, har ju inte sparat något alls från de andra barnen, så skulle vara kul att veta vem som gömmer sig därinne. Hoppas lite på en flicka eftersom vi har 2 pojkar och en flicka från förut. Men blir givetvis glad vad det än blir=)

Sitter på jobbet nu och har otroligt tråkigt, ingen som ringer hospitalet:)

mamma till b-05, F-07 och B-08<3
  • MissT
    zatori skrev 2011-07-01 13:54:00 följande:

Ni som har gjort KUB-ultraljudet redan, hur lång tid tar det ungefär?

Erajka: Hur går det för dig? Hur mår du och så? Har inte sett dig aktiv härinne på länge?

Det tog ca 25 minuter för mig. Det stod på kallelsen att det tar 20-45 minuter så det är nog lite olika beroende på hur still bebisen ligger (eftersom de mäter flera gånger) och sen så är det en massa uppgifter de ska lägga in i datorn innan den räknar ut sannorlikheten. När är det dags för ditt Kub-ul?
  • zatori

MissT: Okej, tack för info. Om två veckor är det dags så det är ett tag kvar. 15/7. :)

• elingabriella

Första ultraljudet gick hur bra som helst, jisses vilken känsla att få se sitt lilla mirakel {#emotions_dlg.flower} 4 cm mellan huvud och rumpa. Det gick som ett lyckorus genom hela kroppen :) Blev dock tillbakaflyttad några dagar till vecka 11 (10+4), men vad gör det?

Han (?) var så livlig och spretade på tårna :) 

Och vinkade till mamma och pappa Hjärta

elingabriella.se - Mops & chihuahua
Svar på tråden Januaribebis 2012