• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    fabler skrev 2011-06-30 18:11:20 följande:
    vore de inte kul med en presentations tråd så vi får veta var alla bor och när vi är beräknade, sen lägga in den i TS här så även nya hittar till den och kan uppdatera listan?
    Men kan man inte uppdatera bf- lista tråden till det?
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-07-02 08:40:34 följande:
    Men kan man inte uppdatera bf- lista tråden till det?
    Jo men jag trodde inte man kunde ändra rubriker i en redan befintlig tråd. Men de kanske är jag som är för oteknisk för detta. Men funkar de så kan jag självklart ta bort tråden jag skapade.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Shit va många de va i bf listan är vi verkligen så många här inne och skriver, helt otroligt.

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko
    jessielarsson skrev 2011-07-02 08:23:27 följande:

Idag ska jag gå till apoteket och köpa något för magen, är så förbannat hård. Dricker massor och rör på mig, men det hjälper inte. Var i stockholm tidigt i veckan och näst sista dagen var magen helt ok, då hade vi gått 9 timmar både tis och ons, men så kan jag inte hålla på här hemma. Har ju annat att göra än att promenerra hela dagarna. Så nu får jag ta till det tunga arteleriet. Ska köpa katrinplommon oxå och börja med det. Är inte så mycket för sånt där magpulver, många gamal tanter har det på jobbet.

Ska till läkaren den 7 juli och jag hoppas att han kommer att göra ett ultraljud, och gör han inte det så hoppas jag att jag vågar be om ett. Och sen längtar jag till den 17 aug, då är det RUL som gäller. Och sen ska jag skicka in papprena till försäkringskassan, lika bra att vara ute i god tid så är risken för strul ganska liten, hoppas jag iaf.

Har du testat Psyllium frön? Go green har det bla:

Är bara att blanda i tex fil/yoggi eller blötlägga och äta som det är.
    Är till för att ljust hålla magen igång och funkar kanon för mig. 

• shadowstorm

Jag överlevde våran lilla mini semester :) Mådde rätt okej ändå knapra dextoterol hela bilresan och det fick mig klara den jobbiga vägen :) Dock var värmen jooobbig. Nu har även jag också gått in vecka 13 :) Och kan säga att igår kände jag den lilla varelsen rätt kraftigt och precis exakt på samma sätt som ja att g kände med min son i vecka 15 ungefär. Men då minns jag att jag redan nån vecka innan misstänkte men  nu vet man ju hur det känns. :)

I veckan och veckan som kommer är jag på besök hos mamma & pappa och ska bara njuta och kan säga att illamåendet är mycket lättare att klara av så jag hoppas det forstätter såhär :)

Ha en härlig dag.

Liiv: Jag beklagar verkligen eran emorma sorg och hoppas du snart får lyckan att bli gravid igen och den gången får gå hela vägen. <3

• tzetze
    jessielarsson skrev 2011-07-02 08:23:27 följande:

Idag ska jag gå till apoteket och köpa något för magen, är så förbannat hård. Dricker massor och rör på mig, men det hjälper inte. Var i stockholm tidigt i veckan och näst sista dagen var magen helt ok, då hade vi gått 9 timmar både tis och ons, men så kan jag inte hålla på här hemma. Har ju annat att göra än att promenerra hela dagarna. Så nu får jag ta till det tunga arteleriet. Ska köpa katrinplommon oxå och börja med det. Är inte så mycket för sånt där magpulver, många gamal tanter har det på jobbet.

Lactulos! Jisses, det sätter verkligen igång magen igen, tack och lov. Och helt ofarligt att ta medan man är gravid.
    Jag kan verkligen inte gå på toaletten om jag inte tar det. Fruktansvärt jobbigt. 

Lycka till med magen nu Skrattande 

Kram till er alla. Ska till jobbet nu, har verkligen ingen som helst lust. Trött och huvudvärk. Tänk att få sova.
  • Snusmumriken80

Sitter på jobbet igen:( Sååå tråkigt då man sitter här själv och ser knappt ngn människa... Nå, jobbar till kl 18 och imorgon jobbar jag också 10-18. Måste småäta hela tiden, jobbigt då man inte är sugen på något alls.

Illamåendet är så gott som borta, är i v 13+4 idag, känns bra!

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

• LillaEko

Någon som tecknat gravidförsäkring?
    Börjat kolla lite på det nu när man kommit lite längre men är ju mååååånga att välja på!

Hur tänker ni? 

• Snusmumriken80
    LillaEko skrev 2011-07-02 10:03:22 följande:
    Någon som tecknat gravidförsäkring?
    Börjat kolla lite på det nu när man kommit lite längre men är ju mååååånga att välja på!

Hur tänker ni? 
    Här på Åland har vi bara 2 att välja mellan, så det är inte så svårt här:)
Svar på tråden Januaribebis 2012