• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Stellan skrev 2011-07-02 19:55:05 följande:
    Tack. Har läst lite på nätet och tänker som så att om jag blir dålig under närmsta dagarna så kontaktar jag sjukvården. Tills dess måste jag nog släppa tanken på detta, får gå ner i kvarterets godisbutik och botanisera i väntan på bättre tider  ; ) 
    hoppas du slipper bli dålig. Men för fostrets del så tror jag nog inte de ska va nån fara.
    elias är världens sötaste!!!
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-02 10:03:22 följande:
    Någon som tecknat gravidförsäkring?
    Börjat kolla lite på det nu när man kommit lite längre men är ju mååååånga att välja på!

Hur tänker ni?
    Vi tecknade förra veckan, hos Folksam. Min sambo har försäkring där så vi tog där. Dock tog vi bara Grundskyddet som är gratis men jag ska försöka tjata till mig en uppgradering. Då betalar man en kostnad på 1050. Det är ju inget att diskutera egentligten, men sambon tyckte det räckte men grundskyddet. Jag ska nog få min vilja igenom ;)
  • Carolaj83

uhhh idag var det ett barn på jobbet som spydde, jag åkte på att torka upp, behöver jag säga att jag höll på att spy sj ett antal ggr VIDRIGT! mina egna barns spyor inga problem, men andras e fan grymt mycket jobbigare

• curiosa

13+0 idag men jag funderar på hur det står till egentligen.
    Har sån konstig smärta i typ vänster äggstock. Det hugger till och gör jätte ont men släpper lika fort.
    Inget blod och annars inget konstigt.

Nu syns det såpass att jag fått frågor från arbetskompisar mm , går inte att dölja längre. Blir dock väldigt orolig eftersom jag känner den smärtan jag gör....

• jessielarsson

Den där smärtan du känner Caradan kan vara ligament tror jag någon skrivit om innan. Jag kan oxå få det, gör jävligt ont, hugger lixom till och går över lika fort. Det är inget jag oroar mig över iaf.

Det där med Lactulose är inget för mig, har för mycket dålig erfarenhet av det genom jobbet. Är rädd att tarmen ska bli beroende av det, även om man inte blir det av att använda det under en grav, så är jag rädd ändå. Men har flera kompisar som har användt det och prisar det

Tänkte jag skulle prova dom där fröna som jag blev tipsad om här. Känns mer som min grej. Kan jag ha på jobbet oxå, då jag inte äter frukost hemma när jag börjar tidigt. Tack för tipsen alla!!

• Endo86
    curiosa skrev 2011-07-02 22:24:53 följande:
    13+0 idag men jag funderar på hur det står till egentligen.
    Har sån konstig smärta i typ vänster äggstock. Det hugger till och gör jätte ont men släpper lika fort.
    Inget blod och annars inget konstigt.

Nu syns det såpass att jag fått frågor från arbetskompisar mm , går inte att dölja längre. Blir dock väldigt orolig eftersom jag känner den smärtan jag gör....
    hejsan. Pratade med min barnmorska om exakt samma problem och som ovanstående sa så är det bara ligament som känns.. helt normalt eftersom dom töjer sig så mycket när livmodern växer i den rekordfart den gör nu :) så allt e fint och njut av din graviditet :)

Själv har man fårr ishias nerven i kläm.. hmm inte kul vill jag lova.. någon som har tips på att lindra det lite??
  • LillaEko
    Syoss skrev 2011-07-02 20:32:16 följande:
    Vi tecknade förra veckan, hos Folksam. Min sambo har försäkring där så vi tog där. Dock tog vi bara Grundskyddet som är gratis men jag ska försöka tjata till mig en uppgradering. Då betalar man en kostnad på 1050. Det är ju inget att diskutera egentligten, men sambon tyckte det räckte men grundskyddet. Jag ska nog få min vilja igenom ;)
    SKa kolla igenom även folksam lite bättre då.
    Min man är helt bestämd på att vi ska ha en som vi betalar för.
    Men så har vi ju lite tråkigheter i bagaget, och då blir man kanske tyvärr lite mer nojjig?!?!?! 
  • Moniqe1979
    Endo86 skrev 2011-07-03 00:22:42 följande:
    hejsan. Pratade med min barnmorska om exakt samma problem och som ovanstående sa så är det bara ligament som känns.. helt normalt eftersom dom töjer sig så mycket när livmodern växer i den rekordfart den gör nu :) så allt e fint och njut av din graviditet :)

Själv har man fårr ishias nerven i kläm.. hmm inte kul vill jag lova.. någon som har tips på att lindra det lite??
    Mitt tips är en TENS CEFAR FEMINA www.cefar.se/products.asp%7BE34B1C0C%2D1A1F%2D4B83%2D9B16%2DA3E7BBA8252E%7D&id=CEFAR+FEMINA&cat=Sm%E4rta+%26+v%E4rk
    Fick en sådan av min man förra graviditeten och det var min räddare i nöden dels mot ischas och foglossning, sen som smärtstillande de första timmarna under förlossningen, sen efteråt som smärtstillning/hjälp för amnings/bära bebis trötta axlar samt för att hjälpa mag muskulaturen att piggna till igen...
  • curiosa
    Endo86 skrev 2011-07-03 00:22:42 följande:

OK, vad skönt. Man blir ju nojjig för allt just nu eftersom jag mår bara bra och typ inte känner av grav alls längre...
  • curiosa
    Syoss skrev 2011-07-02 20:32:16 följande:
    Jag tecknade nu på morgonen hos trygg hansa. Varför just dom är pga att mina andra barn har just där och då vill jag att alla ska ha samma.
    Tog den kostnadsfria till att börja med och ser allt bra ut på rul så ska jag nog lägga till den utökade.
Svar på tråden Januaribebis 2012