• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?

Jag springer ca 1 mil/vecka. Det är det enda just nu. Innan gick jag även på zumba 2 ggr/vecka men nu är det sommaruppehåll. Sen försöker jag hålla uppe vardagsmotionen så mkt som möjligt - cyklar till jobbet och försöker gå promender regelbundet.
  • Shirin85

Gick in i v.14 idag, det har börjat synas nuSkrattande
    "Benvävnad skapas och revben kan ses på ultraljud.
    Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen"
    Ska göra UL i v.19 så längtar dit väldigt mycket. 

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Someday

Jag rekommenderar glidmedel mot den brännande känslan efter sex...
    Det gör det hela lite enklare =)

• LillaEko
    Någon mer som tycker magen minskat? 
    v14 (13+5) idag och får åter igen vissa byxor som jag fått ha gummiband i en tid?!?!?!?! 
    zatori skrev 2011-07-03 22:22:23 följande:
    Jag springer ca 1 mil/vecka. Det är det enda just nu. Innan gick jag även på zumba 2 ggr/vecka men nu är det sommaruppehåll. Sen försöker jag hålla uppe vardagsmotionen så mkt som möjligt - cyklar till jobbet och försöker gå promender regelbundet.
    Jag försöker köra body pump 1-2 gånger i veckan + raska promenader och joggingturer med hunden.
    Sen cyklar jag till det extra jobbet jag har i sommar och tar alltid trappor och så.

Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
    Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
    Someday skrev 2011-07-04 05:48:31 följande:
    Jag rekommenderar glidmedel mot den brännande känslan efter sex...
    Det gör det hela lite enklare =)
    Testade det för ett tag sen och tyckte det blev värre?!?!?!?! Trodde annars att det borde ju göra susen?!?!
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?
    Vi har haft sex typ 2 ggr sen pluset för 10 veckor sen och första gången var ok men andra hade jag ont i flera dagar efteråt så jag undviker det in i det längsta.

Jag tränar ingetalls. Cyklar till jobbet (400m!) Tar inte ens trappor längre där det finns så jag får väl skylla mig själv när jag blir gigantisk!!
  • curiosa

Hoppas att min baddräkt kommer idag för man flyter ju bort i denna värmen och jag har inga badkläder som passar.
    Beställde en på jollyroom som verkade bra.

• Someday
    curiosa skrev 2011-07-04 07:10:31 följande:
    Hoppas att min baddräkt kommer idag för man flyter ju bort i denna värmen och jag har inga badkläder som passar.
    Beställde en på jollyroom som verkade bra.
    Gravidbadräkt? Har letat men inte hittat någon!
  • Someday

Såg svaret själv Caradan då jag gick in och läste!
    Föll inte riktigt för den, mer sugen på den gula tankinin. Däremot fanns ju bara den i S. Jag behöver M eller L.
    Någon som har tips på var man kan hitta en sådan? Magen ska ju skyddas mot solen...

• shadowstorm

Jag hade ont vid sex när jag vänta sonen och denna gång har jag inte alls upplevt det...men det är ju låångt kvar än ;P

hehe jag solar magen i solen jag, den därinne får det varmt och skönt haha ;) Sist jag vänta sonen fick han överleva ett par solningar i solariumet också :P Så det blir bikini hela sommaren :)

När slutar man vara såhär trött????!! Jag orkar inte vara människa längre :(( Och jag orkar inte med min hemskt trotsiga 2 åring!!!!!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012