• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Prinzessan
    MaHo89 skrev 2011-07-03 14:49:11 följande:
    oj oj oj, vul imorgon! Sjukt nervös!
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut! Håll en tumme för mig =)
    Det gör vi! :)
  • Dontbeshy
    MaHo89 skrev 2011-07-03 14:49:11 följande:
    oj oj oj, vul imorgon! Sjukt nervös!
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut! Håll en tumme för mig =)
    Samma här..
    (L) Hilma 2007-01-06 (L) Calle 2008-04-03 (L) Kärleken 2012-01-31 (L)
  • Marsätt
    zatori skrev 2011-07-03 15:42:50 följande:
    Imorgon ska jag på läkarbesök på min MVC. Någon som vet vad man gör då egentligen? Blodtryck och så kollar jag ju hos BM, och de vanliga proverna som man kollar regelbundet har jag tagit och svaren på de skulle också komma till min BM om jag förstod det rätt. Så vad gör man på läkarbesöket egentligen?
    Jag var dit förra veckan. Hon klämde och kände på brösten, lyssna på hjärta och lungor. Gjorde en gynundersökning och kolla hur stor livmodern var. Så att den stämde mot den vecka jag var i.,.
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • Moniqe1979
    zatori skrev 2011-07-03 15:42:50 följande:
    Imorgon ska jag på läkarbesök på min MVC. Någon som vet vad man gör då egentligen? Blodtryck och så kollar jag ju hos BM, och de vanliga proverna som man kollar regelbundet har jag tagit och svaren på de skulle också komma till min BM om jag förstod det rätt. Så vad gör man på läkarbesöket egentligen?
    JAg fick gå på läkar besök för att få de remisser jag begärt pga utökad foster diagnostik, då pratade vi om det som hänt mig tidigare vad jag kände att jag hade för behov för att må bra psykiskt denna graviditet vilka extra kontroller jag ville ha, hur jag hade mått förra graviditeten (den som slutade bra) sen frågade hon om jag ville göra en fysisk kontroll för att känna på livmodern att den var så stor som den skulle vara etc men det tackade jag nej till, sen pratade vi om illamående och sura uppstötningar vad jag kunde ta för att motverka det samt att det var possitivt om jag påbörjade min TENS behandling på fogar/ischas redan innna jag får rejält ont för att stärka musklerna (har en egen TENS sen förra ggn)  hon frågade även ang KUB och Fostervattenprov men inte heller de undersökningarna var jag intresserad av om inte det tidiga ultraljudet vi skulle få göra (nu har gjort) skulle visa några tokigheter då först ville jag gå vidare med dessa undersökningar.
  • LillaEko

PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?

• fabler

kikidil: bra att du får hjälp denna gång. Jag är sjukt trött och irritationen är nära till hands när sonen (3år) är på sitt värsta trotts humör men annars går de än så länge bra att hantera honom. Får väl se när man blir större och mer otyplig hur de kommer gå.

elias är världens sötaste!!!
  • MaHo89

fy ändå, har ju mått dåligt lite av och till men idag hände det... Tokspydde som tur var inne på toan! =(
    inte trevligt... Hoppas det var en engångsföreteelse =)
    Tack för tummarna tjejer =)

• bumbi 84

Dontbeshy: jag har med svår foglossning.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?
    Efter första gången vi hade sex efter plusset så fick jag en rosa flytning men inte efter dom senaste gångerna. Däremot så har jag ont i hela underlivet efter sex, det bultar och nästan bränner men det går över ganska fort.
    Men det är inget ovanligt att något blodkärl spricker vid sex :)
  • LillaEko

Den där lite brännande känslan får jag med efteråt. Men tror det kan bero på att jag inte haft någon vidare sexlust pga de rosa flytningarna. Så går ett tag mellan gångerna, brukade få samma känsla efter "mens-uppehåll" (när det går över en vecka utan sex).

Svar på tråden Januaribebis 2012